To najpopularniejsze używane auta z LPG

Obraz
Źródło zdjęć: © Fotolia

Ceny benzyny i oleju napędowego nie były tak niskie od trzech lat, ale w stosunku do zarobków nadal są mało przystępne. Dlatego od dawna kierowcy poszukują sposobów na oszczędności. Najpopularniejszym rozwiązaniem jest zamontowanie w samochodzie instalacji LPG.Niestety nie wszystkie silniki znoszą takie zasilanie równie dobrze. Które modele warto "zagazować"? Zdania specjalistów są pod tym względem dość rozbieżne. Rzesze kierowców nie mogą się jednak mylić, a to oznacza, że warto sprawdzić, w których modelach najczęściej montowana jest instalacja LPG. Można się tego dowiedzieć, sięgając do danych na temat ofert sprzedaży używanych pojazdów.

Biorąc pod uwagę wszystkie samochody z instalacją LPG oferowane w serwisie otoMoto, 45,05 proc. z nich ma za sobą niemiecką przeszłość. Niewiele mniej, bo 39,87 proc. pochodzi z polskiego salonu. Najpopularniejsze ceny oferowanych w internecie aut z podwójnym zasilaniem to 3 tysiące złotych (11,12 proc.), 4 tysiące (10,76 proc.) i 5 tysięcy (7,26 proc.). Zazwyczaj samochody z LPG mają nadwozie hatchback (35,2 proc.), sedan (27,05 proc.) i kombi (16,25 proc.).

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Najczęściej oferowanym na sprzedaż samochodem z instalacją gazową jest Opel Vectra B (2,65 proc. ofert). Najwięcej sztuk pochodzi z 1996 roku. Średnio trzeba za nie zapłacić około 4 tysiące złotych. Koszt tego modelu bez instalacji jest o tysiąc złotych niższy. Chociaż nietrudno jest o silnik o pojemności 1.8, to zazwyczaj oferowane są 1.6. Tyle samo, ile za Vectrę bez LPG, trzeba zapłacić za Astrę F (2,62 proc.), wśród których najłatwiej o silnik 1.4 litra. Najwięcej z nich pochodzi z 1999 roku.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Ten sam rocznik cieszy się szczególną popularnością w przypadku Daewoo Lanosa (2,42 proc.), a o instalację gazową najłatwiej w sztukach z silnikiem o pojemności 1,5. Trzeba za nie zapłacić średnio 3 tysiące złotych. Tyle samo kosztuje przeciętny Volkswagen Golf III z rocznika 1994 (2,17 proc.). W tym przypadku najpopularniejszym silnikiem jest motor o pojemności 1.8. W zestawieniu pojawia się jeszcze jeden Opel. Jest to Astra II generacji. Oferuje ją 1.93 proc. sprzedawców samochodów z LPG. Kosztują one średnio 7 tysięcy złotych. Najwięcej z nich posiada silniki 1.6 i pochodzi z 1999 roku. Za model bez LPG trzeba zapłacić średnio tysiąc złotych mniej.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Znacznie tańszą alternatywą będzie zakup Fiata Seicento (1,53 proc. ofert). Te wystawiane na sprzedaż w otoMoto kosztują przeciętnie 3 tysiące złotych. Co ciekawe, najłatwiej o jego zakup z silnikiem 1.1. Większość sztuk podobnie jak w przypadku Astry pochodzi z 1999 roku. Niemal tyle samo ofert dotyczy Audi A4 w wersji B5 (1,39 proc.). Najczęściej są one jednak starsze od Seicento o 4 lata. Kosztują również dwa razy więcej. Różnicę z pewnością zrekompensuje silnik, bowiem najłatwiej o zakup motoru o pojemności 1,8 litra. To samo serce napędza bliźniaczy dla A4 model – Volkswagena Passata B5 (1,34 proc.), jednak sprzedawcy oferują najczęściej egzemplarze z rocznika 1998. Co za tym idzie, kosztuje on więcej o średnio dwa tysiące złotych.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Silnik o pojemności 1,8 l najłatwiej spotkać również w Renault Lagunie I, za którą trzeba zapłacić przeciętnie 3 tysiące złotych. Łącznie ten samochód to 1,21 proc. wśród wszystkich ogłoszeń sprzedaży samochodów z instalacją LPG. Najwięcej sztuk pochodzi z 1997 roku. Pierwszą dziesiątkę zamyka Skoda Fabia I (1,16 proc.). Najczęściej oferowanym silnikiem jest 1.4. Są to jednak najmłodsze samochody z zestawienia, ponieważ zazwyczaj pochodzą one z 2001 roku. Trzeba za nie zapłacić średnio 7 tysięcy złotych.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Jak wygląda sytuacja po stronie popytu? Najczęściej poszukiwaną przez Polaków marką samochodów z instalacją LPG jest Opel. Wybiera go 13,53 proc. procent użytkowników. Niewiele mniej, bo 10,11 proc. osiągnął Volkswagen. Ostatnie miejsce na podium przypada Audi (8,70 proc.). Sporą popularnością cieszą się również Fiaty (6,65 proc.), którym depczą po piętach BMW (6,47 proc.) i Renault (6,09proc.). Nieco mniej jest Fordów (5,65 proc.), Skoda osiągnęła wynik 4,22 proc., a Mercedes 3,32 proc.. Top10 zamyka Honda – 3,30 proc..

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Wśród najpopularniejszych modeli prym wiedzie Opel Astra (5,81 proc.). 4,14 proc. użytkowników poszukuje VW Golfa z LPG, a 3,70 proc. Opla Vectrę. W czołówce znajduje się jeszcze jeden Volkswagen – Passat. Brązowy medalista Internetowego Samochodu Roku 2013 w tym zestawieniu uplasował się na czwartej pozycji z wynikiem 3,46 proc. Zaraz za nim znalazły się dwa Audi: A4 (3,31 proc.) i A6 (2,50 proc.). Tylko 2,14 proc. użytkowników tego zestawienia chciałoby kupić zeszłorocznego lidera sprzedaży nowych samochodów, czyli Skodę Octavię. Jeszcze mniej wybiera Forda Mondeo (1,95 proc.), Opla Corsę (1,94 proc.) i Renault Scenica (1,76 proc.)

Obraz
© (fot. Mateusz Pietruszka)

Polacy niezmiennie najchętniej kupiliby samochód pochodzący z krajowego salonu (90,5 proc.). Tylko 5,5 proc. zaznacza w wyszukiwarce jako kraj pochodzenia Niemcy. 23 proc. użytkowników poszukuje hatchbacków z instalacją LPG. Tylko procent mniej wybiera kombi, a 21,5 proc. sedany. Dla 16 proc. potencjalnych kupców maksymalny budżet to 10 tysięcy złotych. Zaledwie procent mniej może sobie pozwolić już tylko na samochód za 5 tysięcy złotych, a 9,5 proc. - 15 tysięcy złotych. Dla 1/5 użytkowników poszukiwany pojazd nie powinien być starszy niż z rocznika 2000. Dla 7,5 proc. jest to rok 2004. Tyle samo wskazało na 2002 rok – informuje Marcin Szturma, Dyrektor Działu Handlowego otoMoto.pl

Źródło: otoMoto.pl

mp/moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy