20 lutego miało miejsce bardzo ważne wydarzenie w bogatej historii marki Volvo. Tego dnia linię montażową szwedzkiej fabryki w Uddevalla opuścił 15-milionowy egzemplarz samochodu producenta ze Skandynawii.
Jubileuszowy samochód to C70, wyprodukowany prawie 81 lat od czasu pierwszego w historii modelu Volvo, którym był OV4 (notabene również kabriolet)*.
W pierwszym roku produkcji w zakładach Volvo powstało łącznie 297 samochodów. Na osiągnięcie wyniku pierwszych 100 tys. wyprodukowanych pojazdów szwedzka marka potrzebowała 23 lat.
Obecnie na dostarczenie takiej liczby aut Volvo wystarczą zaledwie trzy miesiące.
Najpopularniejszym volvo w historii okazała się Seria 200, która w latach 1974-1993 osiągnęła skumulowany wynik około 2,86 mln sprzedanych egzemplarzy.
Obecnie Volvo wchodzi w skład pionu Premier Automotive Group, który jest częścią koncernu Ford Motor.
2007 rok był najbardziej udanym w historii działalności firmy Volvo w Polsce. Firma sprzedała 3 567 samochodów, osiągając tym samym 34% wzrost w stosunku do 2006 roku.
Pozycja Volvo w segmencie premium umocniła się. Samochody szwedzkiej marki są jednymi z najchętniej kupowanych aut prestiżowych w Polsce. Według danych opublikowanych przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR Volvo zajmuje II miejsce w segmencie premium. Również udział firmy w całym rynku zwiększył się i obecnie wynosi 1,22%.
Volvo S40 jest sukcesem sprzedażowym marki w Polsce w 2007 roku. Limuzyna ta od lat zajmuje czołowe miejsce w statystykach sprzedaży. W 2007 roku model ten przeszedł face lifting. Zmiany znalazły uznanie zarówno wśród klientów indywidualnych jak i flotowych, dzięki czemu Volvo może poszczycić się wzrostem sprzedaży tego modelu.
Bardzo wysoki wzrost sprzedaży odnotowały również XC70 (66% wzrostu w stosunku do 2006 roku), kombi V70 (51% wzrostu w stosunku do 2006 roku) oraz topowa limuzyna Volvo S80 (aż 57% wzrostu w stosunku do 2006 roku). Dużym sukcesem jest bardzo pozytywne przyjęcie przez klientów najmniejszego hatchbacka Volvo - C30. Trzykrotnie przekroczone zostały plany sprzedażowe.
Źródło: Samar, Volvo