To, czy zapiąłeś pasy, decyduje o wypłacie odszkodowania

Obraz
Źródło zdjęć: © mat. prasowy

Ubezpieczyciele coraz częściej promują i nagradzają zdrowy styl życia, profilaktykę zdrowotną, a nawet wzorcowe postawy w codziennym życiu. To opłaca się i towarzystwom, i ubezpieczonym. Tym razem kierowcy mogą odczuć na sobie korzyści, bądź wady tego, czy zapięli pasy bezpieczeństwa, czy też nie.

Przyzwyczailiśmy się już do tego, że zapłacimy niższą cenę za polisę komunikacyjną , jeśli mamy mniej kolizji i wypadków. Można więc założyć, że taka zależność sprawia, że jeździmy nieco ostrożniej. W ten sposób nie tylko nie przysparzamy kosztów ubezpieczycielowi, ale też jesteśmy bezpieczniejsi i nie stwarzamy zagrożenia na drodze.

Pasy (pomijając wymóg prawny) warto mieć zapięte zwłaszcza ze względów bezpieczeństwa, ale również dlatego, że niedopełnienie tej procedury i uczestnictwo w wypadku może powodować trudności w uzyskaniu odszkodowania w ramach NNW, towarzyszącego polisie komunikacyjnej. Bezpieczną jazdę i sumienne stosowanie się do przepisów ruchu drogowego ubezpieczyciele od niedawna promują także przy polisach innych niż komunikacyjne.

– Wypłacamy dodatkowe świadczenia za zapinanie pasów. Jeśli poszkodowany w wypadku miał zapięte pasy, jego rodzina – poza kwotą wynikającą z sumy ubezpieczenia – otrzyma także dodatkowe świadczenie. Wypadek komunikacyjny obejmuje u nas również rowerzystów i pieszych, którzy często wyłączeni są z ochrony w innych polisach życiowych – mówi Filip Przydróżny, Dyrektor Biura Ubezpieczeń Osobowych Concordii Ubezpieczenia.

Warto także mieć na uwadze fakt, że niektóre towarzystwa w ubezpieczeniach NNW przy odmowie lub zmniejszeniu wielkości odszkodowania, biorą pod uwagę przypadki rażącego niedbalstwa, a brak zapiętych pasów jest do nich zaliczany. Większe problemy są z odszkodowaniem z polisy OC, ponieważ w przypadku trwałego inwalidztwa wypłacane są jedynie dożywotnie renty. Odszkodowanie w takim przypadku pomniejszane jest średnio o 40-50 proc.

Z drugiej strony, niektórzy ubezpieczyciele wydają się darzyć większym zaufaniem swoich klientów zapinających pasy, godząc się na zawarcie umowy na podstawie oświadczenia zdrowotnego, bez skierowania ich na badania. Na rynku pojawiają się też polisy, w których ochrona jest dostępna już od następnego dnia po zawarciu umowy, także w przypadku ryzyka śmierci. Warto więc przyglądać się zakresom i udogodnieniom oferowanym przez firmy ubezpieczeniowe, zwłaszcza jeśli sami mamy na nie bezpośredni wpływ.

Brandscope/BC

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie