Testy Mitsubishi Outlandera PHEV w warunkach arktycznych

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Fin Seppo Rosvall pokonał swoim Mitsubishi Outlanderem PHEV trudną trasę z Helsinek, przez Laponię do norweskiego wybrzeża Morza Arktycznego.

Podczas podróży temperatura powietrza wynosiła nawet -30 st. C, a zalegający na trasie śnieg miał prawie metr głębokości. Do dziś będący taksówkarzem Rosvall przejechał Outlanderem PHEV w tych ciężkich warunkach ponad 130 000 km. - Chciałem dowiedzieć się, jak moje auto radzi sobie w warunkach zimowych. Przyjęło się, że samochody elektryczne nie sprawdzają się podczas niskich temperatur. Teraz mogę stwierdzić, że Outlander PHEV jest gotowy na fińską zimę. Po rozładowaniu się akumulatorów mogłem dalej jechać korzystając z silnika spalinowego - powiedział.

Mitsubishi Outlander PHEV to pierwszy seryjny hybrydowy samochód typu plug-in z napędem na cztery koła, w którym zastosowano jednostkę spalinową służącą do ładowania pokładowych akumulatorów. Podczas podróży na północ, Rosvall korzystał ze stacji szybkiego ładowania. Kierowca rozpoczął podróż w Helsinkach z "pełnymi" akumulatorami, zatrzymując się na pierwsze ładowanie po około 55 kilometrach w Hyvinkaa, a na drugie w Lahti, ponad 70 kilometrów dalej. Innymi słowy, Seppo dotarł do Heinola, przejeżdżając około 150 kilometrów, wyłącznie na zasilaniu elektrycznym. Po drodze Rosvall ładował akumulatory również w Jyvaskyla, Oulu i Tornio.

Obraz
© (fot. Materiały prasowe)

Na zdjęciach wykonanych przez Seppo podczas podróży widać renifery i wzgórza. Rosvall zatrzymał się nawet na najbardziej oddalonym na północ postoju taxi, znajdującym się przy restauracji Tuikku w ośrodku narciarskim Levi. - W Laponii Zachodniej śnieg miał prawie metr głębokości, więc przydały się terenowe zdolności pojazdu - zaznaczył. Z Laponii Rosvall udał się do Norwegii na wybrzeże Morza Arktycznego, a następnie zawrócił w kierunku domu, pokonując trasę nocą przy temperaturach dochodzących do -28 st. C.

Model został zaprojektowany tak, aby stawić czoła najbardziej niesprzyjającym warunkom. W ubiegłym roku Mitsubishi przeprowadziło ośmiotygodniowy test w Rosji, podczas którego Outlander PHEV przejechał ponad 30 000 kilometrów w temperaturze poniżej -35 st. C. Całkowity zasięg tego samochodu wynosi 824 kilometry. Emituje on przy tym 44 gramy CO2 na kilometr, a średnie zużycie paliwa w teście UE wynosi 1,9 l/100km.

Źródło: Mitsubishi

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025