Trwa ładowanie...

Testy Mitsubishi Outlandera PHEV w warunkach arktycznych

Testy Mitsubishi Outlandera PHEV w warunkach arktycznychŹródło: Materiały prasowe
d3ptjtz
d3ptjtz

Fin Seppo Rosvall pokonał swoim Mitsubishi Outlanderem PHEV trudną trasę z Helsinek, przez Laponię do norweskiego wybrzeża Morza Arktycznego.

Podczas podróży temperatura powietrza wynosiła nawet -30 st. C, a zalegający na trasie śnieg miał prawie metr głębokości. Do dziś będący taksówkarzem Rosvall przejechał Outlanderem PHEV w tych ciężkich warunkach ponad 130 000 km. - Chciałem dowiedzieć się, jak moje auto radzi sobie w warunkach zimowych. Przyjęło się, że samochody elektryczne nie sprawdzają się podczas niskich temperatur. Teraz mogę stwierdzić, że Outlander PHEV jest gotowy na fińską zimę. Po rozładowaniu się akumulatorów mogłem dalej jechać korzystając z silnika spalinowego - powiedział.

Mitsubishi Outlander PHEV to pierwszy seryjny hybrydowy samochód typu plug-in z napędem na cztery koła, w którym zastosowano jednostkę spalinową służącą do ładowania pokładowych akumulatorów. Podczas podróży na północ, Rosvall korzystał ze stacji szybkiego ładowania. Kierowca rozpoczął podróż w Helsinkach z "pełnymi" akumulatorami, zatrzymując się na pierwsze ładowanie po około 55 kilometrach w Hyvinkaa, a na drugie w Lahti, ponad 70 kilometrów dalej. Innymi słowy, Seppo dotarł do Heinola, przejeżdżając około 150 kilometrów, wyłącznie na zasilaniu elektrycznym. Po drodze Rosvall ładował akumulatory również w Jyvaskyla, Oulu i Tornio.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

Na zdjęciach wykonanych przez Seppo podczas podróży widać renifery i wzgórza. Rosvall zatrzymał się nawet na najbardziej oddalonym na północ postoju taxi, znajdującym się przy restauracji Tuikku w ośrodku narciarskim Levi. - W Laponii Zachodniej śnieg miał prawie metr głębokości, więc przydały się terenowe zdolności pojazdu - zaznaczył. Z Laponii Rosvall udał się do Norwegii na wybrzeże Morza Arktycznego, a następnie zawrócił w kierunku domu, pokonując trasę nocą przy temperaturach dochodzących do -28 st. C.

d3ptjtz

Model został zaprojektowany tak, aby stawić czoła najbardziej niesprzyjającym warunkom. W ubiegłym roku Mitsubishi przeprowadziło ośmiotygodniowy test w Rosji, podczas którego Outlander PHEV przejechał ponad 30 000 kilometrów w temperaturze poniżej -35 st. C. Całkowity zasięg tego samochodu wynosi 824 kilometry. Emituje on przy tym 44 gramy CO2 na kilometr, a średnie zużycie paliwa w teście UE wynosi 1,9 l/100km.

Źródło: Mitsubishi

ll/moto.wp.pl

d3ptjtz
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3ptjtz
Więcej tematów