Testy Mitsubishi Outlandera PHEV w warunkach arktycznych

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Fin Seppo Rosvall pokonał swoim Mitsubishi Outlanderem PHEV trudną trasę z Helsinek, przez Laponię do norweskiego wybrzeża Morza Arktycznego.

Podczas podróży temperatura powietrza wynosiła nawet -30 st. C, a zalegający na trasie śnieg miał prawie metr głębokości. Do dziś będący taksówkarzem Rosvall przejechał Outlanderem PHEV w tych ciężkich warunkach ponad 130 000 km. - Chciałem dowiedzieć się, jak moje auto radzi sobie w warunkach zimowych. Przyjęło się, że samochody elektryczne nie sprawdzają się podczas niskich temperatur. Teraz mogę stwierdzić, że Outlander PHEV jest gotowy na fińską zimę. Po rozładowaniu się akumulatorów mogłem dalej jechać korzystając z silnika spalinowego - powiedział.

Mitsubishi Outlander PHEV to pierwszy seryjny hybrydowy samochód typu plug-in z napędem na cztery koła, w którym zastosowano jednostkę spalinową służącą do ładowania pokładowych akumulatorów. Podczas podróży na północ, Rosvall korzystał ze stacji szybkiego ładowania. Kierowca rozpoczął podróż w Helsinkach z "pełnymi" akumulatorami, zatrzymując się na pierwsze ładowanie po około 55 kilometrach w Hyvinkaa, a na drugie w Lahti, ponad 70 kilometrów dalej. Innymi słowy, Seppo dotarł do Heinola, przejeżdżając około 150 kilometrów, wyłącznie na zasilaniu elektrycznym. Po drodze Rosvall ładował akumulatory również w Jyvaskyla, Oulu i Tornio.

Obraz
© (fot. Materiały prasowe)

Na zdjęciach wykonanych przez Seppo podczas podróży widać renifery i wzgórza. Rosvall zatrzymał się nawet na najbardziej oddalonym na północ postoju taxi, znajdującym się przy restauracji Tuikku w ośrodku narciarskim Levi. - W Laponii Zachodniej śnieg miał prawie metr głębokości, więc przydały się terenowe zdolności pojazdu - zaznaczył. Z Laponii Rosvall udał się do Norwegii na wybrzeże Morza Arktycznego, a następnie zawrócił w kierunku domu, pokonując trasę nocą przy temperaturach dochodzących do -28 st. C.

Model został zaprojektowany tak, aby stawić czoła najbardziej niesprzyjającym warunkom. W ubiegłym roku Mitsubishi przeprowadziło ośmiotygodniowy test w Rosji, podczas którego Outlander PHEV przejechał ponad 30 000 kilometrów w temperaturze poniżej -35 st. C. Całkowity zasięg tego samochodu wynosi 824 kilometry. Emituje on przy tym 44 gramy CO2 na kilometr, a średnie zużycie paliwa w teście UE wynosi 1,9 l/100km.

Źródło: Mitsubishi

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯