WAŻNE
TERAZ

Urban jak czarodziej. Litwa zdobyta!

Test: Volkswagen Touareg V6 3.0 TDI Blue Motion

None

Obraz

/ 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Touareg to teraz wytrawny sportowiec. Zaskakująco dobrze jak na SUV-a trzyma się w zakrętach. Dziarsko przyspiesza, korzystając z 8-biegowej skrzyni Tiptronic.

/ 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Oto ciężki śmigłowiec bojowy Mi-24 "Hind". Jego wirnik napędzają dwa turbodoładowane silniki o łącznej mocy 4400 KM. Choć waży 8,5 tony, ma lepsze osiągi niż Touareg, a nawet Porsche Cayenne. Jego prędkość maksymalna to 335 km/h. Volkswagen Touareg , pomimo że produkują go w dawnym bloku wschodnim (w Bratysławie) nie ma żadnych szans. Na szczęście w codziennej eksploatacji nie będzie musiał podejmować takich wyzwań.

/ 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Choć nadwozie jest większe, zyskało nowy, subtelniejszy kształt i charakterystycznie ułożone diody LED w reflektorach.

/ 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Touareg stracił swój gangsterski wygląd. Już nie jest zawadiaką. Teraz to chłopiec z dobrego domu, który ma nienaganne maniery. Doświetli drogę domu, zadba o wasze bezpieczeństwo, ugości w wygodnym fotelu, odtwarzając muzykę z dobrze brzmiącego zestawu audio.

/ 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Duże gabaryty Touarega nie stoją na przeszkodzie w pewnym prowadzeniu. Zawieszenie jest dość twarde, a samochód świetnie trzyma się drogi, nawet gdy szybko pokonujemy zakręty. Znacznie lepiej niż poprzednik jeździ po asfalcie. Jest bardziej sportowy niż terenowy. Spokojnie może konkurować z Porsche Cayenne i Audi Q7. Dzięki nowemu Touaregowi wybór w tej klasie stał się jeszcze trudniejszy.

/ 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

To także wytrawny sportowiec, zaskakująco dobrze jak na SUV-a trzyma się w zakrętach, dziarsko przyspiesza, korzystając z 8-biegowej skrzyni Tiptronic. Nic dziwnego, zrzucił 200 kilogramów. Drakońska dieta pomaga.

/ 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Testowaną wersję wyposażono w 3-litrowy silnik V6 TDI Blue Motion o mocy 240 KM i momencie obrotowym – 550 Nm (dostępnym w zakresie 2000 - 2250 obr./min.), który w 7,8 sekundy rozpędza Touarega do setki i pozwala jechać z prędkością do 218 km/h.

/ 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Zużycie paliwa w naszym teście wyniosło na trasie 8,8 litra, w mieście 9,2, jednak podczas wielogodzinnego stania w korkach i jazdy w intensywnym ruchu miejskim z dużą ilością hamowań i przyspieszeń wzrosło do 14,7 litra. W aucie o masie powyżej dwóch ton to i tak nieźle.

/ 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

W oszczędzaniu paliwa pomagają: system start/stop oraz skrzynia biegów. Siódemka i ósemka to nadbiegi, służące redukcji prędkości obrotowej silnika. Prędkość maksymalną auto osiąga już na szóstce.

10 / 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Zasięg ponad 1000 km to zasługa 100-litrowego baku. Tak jak poprzednio, SUV Volkswagena to bliźniak Porsche Cayenne. Auta powstają na tej samej płycie podłogowej. Wspólne są niektóre silniki, układ jezdny i całe mnóstwo innych części - na przykład przednie drzwi, które jak ulał pasują do Porsche.

11 / 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

A co z bezpieczeństwem? O sprawne hamowanie dbają 4-tłoczkowe zaciski Brembo.

12 / 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Oprócz lasu poduszek powietrznych mamy dwa aktywne systemy, pomagające kierowcy bezpiecznie podróżować.

13 / 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Side assist ostrzega przed autami w martwym polu, lane assist wibruje kierownicą, gdy w niekontrolowany sposób zjeżdżamy ze swojego pasa.

14 / 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Tempomat z radarem bez pomocy kierowcy utrzymuje odległość od poprzedzającego pojazdu i zatrzyma samochód przed przeszkodą.

15 / 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Tak jak poprzednik, uznawany za jednego z nielicznych przedstawicieli klasy SUV, który nie bał się jazdy w terenie - ma regulowane, pneumatyczne zawieszenie.

16 / 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Nowy Touareg nie stracił swojej dzielności poza asfaltem. Tyle, że blokadę mechanizmu różnicowego i reduktor dostaniemy już tylko za dopłatą.

17 / 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Wnętrze ma zupełnie inny charakter niż u poprzednika.

18 / 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Model poprzedniej generacji bazował na elementach żywcem pobranych z "limuzyny dla ludu" - Phaetona.

19 / 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Tu jest zupełnie inaczej. To znany już z innych modeli, nowy styl Volkswagena.

20 / 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Trybem pracy napędu 4x4...

21 / 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

...a także twardością zawieszenia...

22 / 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

...oraz jego wysokością steruje się z pomocą pokręteł, rozmieszczonych w centralnej konsoli.

23 / 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Trójwymiarowe mapy, wbudowany dysk o pojemności 60 GB, a także system audio z dwunastoma głośnikami o łącznej mocy 620 W. Do tego pokładowy komputer z kompasem. Jest nawet informacja o wysokości na której aktualnie znajduje się samochód.

24 / 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Manewry to dziecinna igraszka za sprawą monitorujących otoczenie pięciu kamer.

25 / 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

W dodatku Touareg sam parkuje: prostopadle i równolegle.

26 / 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Regulowane elektrycznie pneumatyczne poduszki w oparciach klimatyzowanych foteli...

27 / 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

...a nawet zagłówki z regulacją w pionie i poziomie. Tego jeszcze w Touaregu nie było.

28 / 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Podobnie jak w poprzedniej wersji zastosowano duże i czytelne zegary. Pomiędzy nimi umieszczono wielofunkcyjny wyświetlacz.

29 / 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Dzięki większemu o 41 mm rozstawowi osi przybyło miejsca z tyłu.

30 / 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Fotele są wygodniejsze. Można je przesuwać w zakresie 16 cm i regulować kąt pochylenia oparć.

31 / 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Pojemność bagażnika też wrosła. Wynosi teraz od 580 do 1642 litrów.

32 / 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Szerokość przestrzeni bagażowej zwiększyła się o 190 mm.

33 / 33Nadal w formie

Obraz
© Marek Wieliński

Standardowo mamy tylko napęd na cztery koła z mechanizmem typu Torsen. 45- stopniowy kąt natarcia i możliwość przejazdu przez wodę o głębokości prawie 60 cm czynią go samochodem uniwersalnym. Pierwsza generacja Touarega znalazła prawie pół miliona nabywców. Po ogłoszeniu przez VW informacji o rezygnacji z seryjnego wyposażania go w mechanizmy, ułatwiające jazdę w terenie pojawiła się uzasadniona obawa, że to koniec jednego z najbardziej udanych SUV-ów na rynku. Spotkanie z nowym modelem przekonuje, że nastąpiła ewolucja. Szkoda, że cena nie może być niższa i trzeba teraz dodatkowo płacić za "terenowe" dodatki.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025