W艂a艣nie do salon贸w wje偶d偶a najnowszy cz艂onek rodziny Verso. Nie urzeka zapieraj膮cym dech w piersiach designem, ani piekielnie mocnymi jednostkami nap臋dowymi, ale <a href="https://turystyka.wp.pl/male-6050031134733441c">ma</a> to co艣, na co zwr贸ci uwag臋 ka偶da g艂owa rodziny. Funkcjonalno艣膰 i przestronno艣膰 to najwa偶niejsze kryteria wyboru niewielkiego samochodu rodzinnego, mog膮cego swobodnie porusza膰 si臋 po zat艂oczonych arteriach wielkomiejskich. Kieruj膮c si臋 t膮 zasad膮, japo艅scy in偶ynierowie stworzyli model wpasowuj膮cy si臋 w gusta globalnego klienta.
Stylistyka prawie czterometrowej Toyoty wzbudza mieszane uczucia. Jednym przypadnie do gustu podobie艅stwo do mniejszego IQ, natomiast innych zniech臋ci wyra藕nie pude艂kowaty kszta艂t naznaczony przet艂oczeniami charakterystycznymi dla pojazd贸w z Kraju Kwitn膮cej Wi艣ni. Najwi臋ksi rywale w postaci Kii Vengi, tudzie偶 Opla Merivy zyskali gro藕nego konkurenta mog膮cego namiesza膰 w segmencie miejskich minivan贸w.
Verso S wyst臋puje w trzech wersjach wyposa偶eniowych, z kt贸rych najciekawsz膮 wydaje si臋 by膰 flagowa odmiana Premium. Niemniej ju偶 w podstawowej specyfikacji odnajdziemy na pok艂adzie siedem poduszek powietrznych, radioodtwarzacz z funkcj膮 odczytu formatu MP3 i mo偶liwo艣ci膮 wsp贸艂pracy z zewn臋trznymi no艣nikami danych, a tak偶e elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Koszt tak skonfigurowanego auta z benzynowym silnikiem 1,33l i manualn膮 przek艂adni膮 o sze艣ciu prze艂o偶eniach to 57 600 z艂otych.
<a href="http://moto.wp.pl/pierwsza-jazda-versos-6062064029435009g">TUTAJ ZOBACZYSZ WI臉CEJ ZDJ臉膯 TOYOTY VERSO S</a>
Bardziej op艂acalnie przedstawia si臋 wspomniana wcze艣niej topowa konfiguracja Premium wymagaj膮ca dop艂aty 7 tys. z艂. W zamian otrzymamy multimedialny system Toyota Touch zaopatrzony w kamer臋 cofania, 6-calowy wy艣wietlacz dotykowy jak r贸wnie偶 Bluetooth u艂atwiaj膮cy 艂膮czno艣膰 z telefonem. Ponadto na li艣cie wyposa偶enia znalaz艂a si臋 klimatyzacja automatyczna, pakiet sk贸rzany obejmuj膮cy szlachetne wyko艅czenie wie艅ca kierownicy i lewarka zmiany bieg贸w oraz rozmaite detale uatrakcyjniaj膮ce wystr贸j przedzia艂u pasa偶erskiego.
Niestety po zatopieniu si臋 w stosunkowo wygodne fotele, mo偶na odczu膰 przeci臋tn膮 jako艣膰 materia艂贸w wyko艅czeniowych, kt贸r膮 stara si臋 zakamuflowa膰 solidne spasowanie twardych plastik贸w. Na szcz臋艣cie szukaj膮cy odpowiedniej przestrzeni 偶yciowej, nie zawiod膮 si臋. Zwarta sylwetka z wysoko poprowadzonym dachem i rozstawem osi wynosz膮cym 2 550 mm, zapewnia miejsce dla czw贸rki doros艂ych. Zar贸wno z ty艂u jak i z przodu, ka偶dy powinien bez wi臋kszych problem贸w przyj膮膰 dogodn膮 pozycj臋. W sytuacji, gdyby艣my zapragn臋li wybra膰 si臋 na weekendowy wyjazd, spakowanie baga偶y u艂atwi 430-litrowy baga偶nik, kt贸ry w razie potrzeby 艂atwo powi臋kszy膰 do 1 388 litr贸w. W贸wczas przewiezienie nawet wi臋kszych gabarytowo przedmiot贸w takich jak lod贸wka, czy telewizor, nie przyprawi nas o b贸l g艂owy.
呕eby komfortowo uczestniczy膰 w codziennych dojazdach do pracy lub wakacyjnych woja偶ach, warto zdecydowa膰 si臋 na mocn膮 jednostk臋 nap臋dow膮. W przypadku prezentowanej Toyoty, wyb贸r ogranicza si臋 do dw贸ch silnik贸w. W bazowej konfiguracji wyst臋puje benzynowy motor 1.33 l generuj膮cy 99 KM i wysokopr臋偶ny D-4D zamykaj膮cy katalogow膮 ofert臋. 呕膮dni mocnych wra偶e艅 poczuj膮 si臋 zawiedzeni. My mieli艣my przyjemno艣膰 pozna膰 bli偶ej charakterystyk臋 tej pierwszej jednostki. Zasilany etylin膮 agregat wykazuje ch臋ci do wsp贸艂pracy od 3 tys. obr./min a偶 do pocz膮tku czerwonej skali.
Mimo, i偶 komputer podpowiada wcze艣niejsz膮 zmian臋 biegu, nie warto sugerowa膰 si臋 jego wskaz贸wkami. Chyba, 偶e kto艣 jest zagorza艂ym mi艂o艣nikiem eco-drivingu. W臋dr贸wce wskaz贸wki obrotomierza w g贸rne warto艣ci towarzyszy do艣膰 g艂o艣na praca jednostki nap臋dowej. Operowanie lewarkiem manualnej skrzyni bieg贸w nie wzbudza艂o naszej nieufno艣ci, cho膰 na pocz膮tku przygody z Verso S, niekt贸rym mo偶e przeszkadza膰 niewystarczaj膮ca precyzja prowadzenia dr膮偶ka.
<a href="http://moto.wp.pl/pierwsza-jazda-versos-6062064029435009g">TUTAJ ZOBACZYSZ WI臉CEJ ZDJ臉膯 TOYOTY VERSO S</a>
Podobnie ma si臋 sprawa z deklaracjami producenta w kwestii zu偶ycia paliwa. Cho膰 trasa testowa nie pozwala艂a na rozwini臋cie skrzyde艂, to i tak osi膮gni臋ty przez nas wynik przewy偶sza艂 katalogowe wskazania o 1-1,5 litra. Z drugiej jednak strony, auto nadrabia艂o pewno艣ci膮 prowadzenia i komfortem pokonywania nier贸wno艣ci. Wje偶d偶anie z wi臋ksz膮 pr臋dko艣ci膮 w ciasne zakr臋ty i podr贸偶 po drogach o nawierzchniach pozostawiaj膮cych wiele do 偶yczenia, napawa艂a optymizmem i dawa艂a sporo frajdy. Spora te偶 w tym zas艂uga nie藕le skalibrowanego uk艂adu kierowniczego przekazuj膮cego kierowcy rzeteln膮 informacj臋 o aktualnym po艂o偶eniu k贸艂.
* TUTAJ ZOBACZYSZ WI臉CEJ ZDJ臉膯 TOYOTY VERSO S * Miejski minivan Toyoty zgodnie z za艂o偶eniem powinien nieco namiesza膰 w segmencie B-MPV. Niewielkie rozmiary zewn臋trzne u艂atwi膮 poruszanie si臋 po zat艂oczonych parkingach, natomiast nadmuchane nadwozie oferuje przestrze艅 por贸wnywaln膮 z klasycznymi i najprzestronniejszymi samochodami kompaktowymi. Do tego niez艂a trakcja i spora funkcjonalno艣膰 (a偶 19 schowk贸w na pok艂adzie), pozwoli przymkn膮膰 oko na kilka nieznacznych wad, kt贸rych si臋 dopatrzyli艣my.
Piotr Mokwi艅ski
lop\
"Toyota Verso S 1.33 Premium" - DANE TECHNICZNE
Typ silnika | "R4, benzynowy" |
Pojemno艣膰 silnika cm3 | "1 329" |
Moc KM / przy obr./min | "99/ 6 000" |
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. | "125/ 4 000" |
Skrzynia bieg贸w | "manualna, 6-biegowa" |
Pr臋dko艣膰 maksymalna km/h | "170" |
Przyspieszenie (0-100 km/h) s | "13,3" |
Zu偶ycie paliwa: | |
Dane producenta (miasto/trasa/艣rednie) | "6,8/ 4,8/ 5,5" |
Dane z testu (miasto/trasa/艣rednie) | "b.d. / b.d. / 7,2" |
Pojemno艣膰 baga偶nika min./max. / l | "430/ 1 388" |
Wymiary (d艂./szer./wys.) mm | "3 990/ 1 695/ 1 595" |
Cena wersji podstawowej w z艂 | "64 800" |
Cena testowanego modelu w z艂 | "69 300" |
Plusy | null |
Minusy | null |
WP Moto na:
Komentarze (6)