Trwa ładowanie...

Test: Toledo 2.0 FSI Automat

Test: Toledo 2.0 FSI Automat
d1fyoc7
d1fyoc7

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8809/toledo-2005-test-01.jpg',550,412) ) |
| --- | Toledo napędzane dwulitrowym silnikiem benzynowym o bezpośrednim wtrysku paliwa, wyposażone w automatyczną skrzynie biegów przeczy co najmniej kilku stereotypom dotyczącym minivanów. Po pierwsze, jeździ naprawdę dynamicznie; po drugie, radzi sobie z tym bez silnika o dużej pojemności; po trzecie wreszcie, nie wygląda jak minivan.

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8339/seat_toledo10.jpg',550,380) ) |
| --- | Producent upiera się określać Toledo mianem sedana; co wydaje się co najmniej dyskusyjne. Auto ma 4,49 m długości, 1,77 m szerokości i 1,58 m wysokości. ...jest więc dość wysokie, jak na sedan! Seat przedsatwia nowego Toledo jako „samochód wybitnie rodzinny, ale z typowym dla SEAT-a sportowym zacięciem”. Co walorów rodzinnych, to oponować nie ma sensu. Auto mieści bez przeszkód pięć dorosłych osób, a bagażnik o bardzo przydatnym podwójnym dnie ma pojemność 500 litrów (do linii okien).Sportowe zacięcie widoczne w stylizacji nadwozia (smukły przód, ukośne przetłoczenia po bokach) domaga się domaga się jednak potwierdzenia podczas jazdy, bo sylwetka - choć stylizowana na sportową - to jednak nie odpowiada konwencjonalnym wyobrażeniom o aucie dynamicznym, i niejednemu wydać się może przyciężkawa – zwłaszcza z tyłu.

d1fyoc7

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8809/toledo-2005-test-02.jpg',550,394) ) |
| --- | Prawa do aspiracji sportowych nowe Toledo dowodzi przede wszystkim poczuciem bezpieczeństwa, jakie daje podczas pokonywania ostrych zakrętów. Oczywiście nie staje w tej konkurencji w szranki z Subaru Imprezą, ale z pewnością wystarcza do pewnej, dynamicznej jazdy – o ile tylko ktoś nie myli szosy publicznej z torem rajdowym. Poczucie bezpieczeństwa zawdzięczamy również funkcjonowaniu systemu stabilizującemu tor jazdy. Jednak jeśli nie zaczniemy wyprawiać na drodze brewerii, nie tak łatwo system aktywować: auto nie wykazuje żadnych skłonności do pod- lub nadsterowności, ani nie wychyla się zanadto na zakrętach.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8809/toledo-2005-test-04.jpg',550,412) ) |
| --- | Sportowe zacięcie nie jest rzecz jasna wyłącznie kwestią właściwości jezdnych, ale i możliwości silnika. Testowany egzemplarz wyposażony był w dwulitrowy motor i automatyczną skrzynię biegów... co napawało nas obawami o sportową charakterystykę auta ważącego niemal półtorej tony. Moc maksymalna 150 KM i maksymalny moment obrotowy równy 200 Nm, to nie są osiągi zapierające dech w piersiach. Sytuację w pełni jednak ratuje perfekcyjnie funkcjonujący sześciobiegowy Tiptronic, dzięki któremu z łatwością wykorzystujemy pełnię mocy. Skrzynia natychmiastowo reaguje na wciskanie pedału gazu: bez szarpnięć redukuje bieg na odpowiednio niski, by półtoratonowe Toledo przyśpieszało naprawdę żwawo. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h pochłania 10,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi ponad 200 km/h. Fakt, że przełożeń jest aż sześć powoduje, że podczas łagodniejszej jazdy skrzynia precyzyjniej dostosowuje obroty do prędkości – auto spala więc relatywnie mało paliwa. O ile jazda po mieście wymaga zużywania ponad 11
litrów, o tyle podczas jazdy szosowej – jeśli nie musimy często wyprzedzać – spalanie wyniesie niewiele ponad 6 litrów.

d1fyoc7

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8809/toledo-2005-test-08.jpg',550,412) ) |
| --- | Z technicznego punktu widzenia, auto pozbawione jest uchybień, a fakt, że konstrukcję oparto na najnowszych rozwiązaniach Volkswagena, wydaje się przekonywać do reszty. Nowe Toledo z pewnością pozwala jeździć dynamicznie i bardzo komfortowo, czy więc samochód ma jakieś słabe strony? Już sama cena auta, która wynosi ponad 93 tys (wersja manualna – 88 tys) chłodzi nieco entuzjazm. Ponadto, nawet nowoczesna jednostka benzynowa o bezpośrednim wtrysku przysporzy nam w przypadku auta ważącego 1,5 tony sporych wydatków na stacji benzynowej. Ci więc, którzy jeździć będą sporo – zwłaszcza po mieście – powinni rozważyć kupno tylko nieznacznie droższej wersji napędzanej silnikiem wysokoprężnym o mocy 140 KM, która dostępna jest ze zautomatyzowaną przekładnią typu DSG.

d1fyoc7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1fyoc7
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj