WAŻNE
TERAZ

Spotkanie Trump-Zełenski. Prezydenci zabrali głos

Test: Toledo 2.0 FSI Automat

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8809/toledo-2005-test-01.jpg',550,412) ) |
| --- | Toledo napędzane dwulitrowym silnikiem benzynowym o bezpośrednim wtrysku paliwa, wyposażone w automatyczną skrzynie biegów przeczy co najmniej kilku stereotypom dotyczącym minivanów. Po pierwsze, jeździ naprawdę dynamicznie; po drugie, radzi sobie z tym bez silnika o dużej pojemności; po trzecie wreszcie, nie wygląda jak minivan.

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8339/seat_toledo10.jpg',550,380) ) |
| --- | Producent upiera się określać Toledo mianem sedana; co wydaje się co najmniej dyskusyjne. Auto ma 4,49 m długości, 1,77 m szerokości i 1,58 m wysokości. ...jest więc dość wysokie, jak na sedan! Seat przedsatwia nowego Toledo jako „samochód wybitnie rodzinny, ale z typowym dla SEAT-a sportowym zacięciem”. Co walorów rodzinnych, to oponować nie ma sensu. Auto mieści bez przeszkód pięć dorosłych osób, a bagażnik o bardzo przydatnym podwójnym dnie ma pojemność 500 litrów (do linii okien).Sportowe zacięcie widoczne w stylizacji nadwozia (smukły przód, ukośne przetłoczenia po bokach) domaga się domaga się jednak potwierdzenia podczas jazdy, bo sylwetka - choć stylizowana na sportową - to jednak nie odpowiada konwencjonalnym wyobrażeniom o aucie dynamicznym, i niejednemu wydać się może przyciężkawa – zwłaszcza z tyłu.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8809/toledo-2005-test-02.jpg',550,394) ) |
| --- | Prawa do aspiracji sportowych nowe Toledo dowodzi przede wszystkim poczuciem bezpieczeństwa, jakie daje podczas pokonywania ostrych zakrętów. Oczywiście nie staje w tej konkurencji w szranki z Subaru Imprezą, ale z pewnością wystarcza do pewnej, dynamicznej jazdy – o ile tylko ktoś nie myli szosy publicznej z torem rajdowym. Poczucie bezpieczeństwa zawdzięczamy również funkcjonowaniu systemu stabilizującemu tor jazdy. Jednak jeśli nie zaczniemy wyprawiać na drodze brewerii, nie tak łatwo system aktywować: auto nie wykazuje żadnych skłonności do pod- lub nadsterowności, ani nie wychyla się zanadto na zakrętach.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8809/toledo-2005-test-04.jpg',550,412) ) |
| --- | Sportowe zacięcie nie jest rzecz jasna wyłącznie kwestią właściwości jezdnych, ale i możliwości silnika. Testowany egzemplarz wyposażony był w dwulitrowy motor i automatyczną skrzynię biegów... co napawało nas obawami o sportową charakterystykę auta ważącego niemal półtorej tony. Moc maksymalna 150 KM i maksymalny moment obrotowy równy 200 Nm, to nie są osiągi zapierające dech w piersiach. Sytuację w pełni jednak ratuje perfekcyjnie funkcjonujący sześciobiegowy Tiptronic, dzięki któremu z łatwością wykorzystujemy pełnię mocy. Skrzynia natychmiastowo reaguje na wciskanie pedału gazu: bez szarpnięć redukuje bieg na odpowiednio niski, by półtoratonowe Toledo przyśpieszało naprawdę żwawo. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h pochłania 10,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi ponad 200 km/h. Fakt, że przełożeń jest aż sześć powoduje, że podczas łagodniejszej jazdy skrzynia precyzyjniej dostosowuje obroty do prędkości – auto spala więc relatywnie mało paliwa. O ile jazda po mieście wymaga zużywania ponad 11
litrów, o tyle podczas jazdy szosowej – jeśli nie musimy często wyprzedzać – spalanie wyniesie niewiele ponad 6 litrów.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8809/toledo-2005-test-08.jpg',550,412) ) |
| --- | Z technicznego punktu widzenia, auto pozbawione jest uchybień, a fakt, że konstrukcję oparto na najnowszych rozwiązaniach Volkswagena, wydaje się przekonywać do reszty. Nowe Toledo z pewnością pozwala jeździć dynamicznie i bardzo komfortowo, czy więc samochód ma jakieś słabe strony? Już sama cena auta, która wynosi ponad 93 tys (wersja manualna – 88 tys) chłodzi nieco entuzjazm. Ponadto, nawet nowoczesna jednostka benzynowa o bezpośrednim wtrysku przysporzy nam w przypadku auta ważącego 1,5 tony sporych wydatków na stacji benzynowej. Ci więc, którzy jeździć będą sporo – zwłaszcza po mieście – powinni rozważyć kupno tylko nieznacznie droższej wersji napędzanej silnikiem wysokoprężnym o mocy 140 KM, która dostępna jest ze zautomatyzowaną przekładnią typu DSG.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥