Mimo, że Twingo wkrótce doczeka się następcy, to jego obecna generacja wciąż ma się dobrze. W Europie cieszy się ogromną popularnością, a klientelę docelową stanowią kobiety.
Wskazują na to świetne wyniki sprzedaży na poziomie 3 milionów egzemplarzy od 1993 i codzienny widok przedstawicielek płci pięknej za kierownicą tych miejskich podróżników. Aby w jeszcze większym stopniu przypodobać się Paniom, francuski koncern postanowił zaprezentować wersję stworzoną wspólnie z międzynarodowym producentem odzieży Miss Sixty. W takiej szacie Renault prezentuje się wyjątkowo uroczo.
Już pierwszy rzut oka na karoserię budzi mieszane emocje. Jeśli zobaczymy w tym niewielkim aucie dziewczynę, przytakniemy głową i pomyślimy sobie, że ma styl i poczucie dobrego smaku. Zupełnie inaczej przedstawiałaby się sytuacja z facetem za kółkiem. Dlatego powstrzymamy się od komentarza.
Ta limitowana edycja występuje w dwóch kolorach nadwozia - pudrowy róż i czarna perła. Nam wpadł w ręce ten bardziej charakterystyczny i przyciągający ciekawskie spojrzenia innych użytkowników drogi. Jasny odcień udanie kontrastuje z czarnymi wstawkami przedniego zderzaka i obudową lusterek. Interesującym też wyróżnikiem są naklejki z motywem kwiatowym. Możemy je znaleźć na masce, pokrywie bagażnika i bocznych słupkach. Jeśli komuś to nie wystarczy, może zamówić - tak jak w aucie testowym - aluminiowe obręcze utrzymane w kolorze karoserii.
<a href="http://moto.wp.pl/twingo-miss-sixty-6062070331442305g">TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ TWINGO MISS SIXTY</a>
Najwięcej emocji budzi jednak klimatyczne wnętrze pojazdu. Po otworzeniu sporych rozmiarów drzwi, ukazuje się nam niezwykle stylowo urządzony przedział pasażerski, zdolny uwieść każdą kobietę. Tapicerka łącząca alcantarę i skórę została przeszyta różową nicią, podobnie jak pokryty szlachetnym materiałem daszek nad centralnie umieszczonymi zegarami. Nie zabrakło też kwiecistych wzorów na boczkach drzwiowych i dywanikach oraz plastikowych wstawek wkomponowanych w deskę rozdzielczą. Reszta elementów jest dobrze znana z podstawowych odmian Twingo i dobrze, bo w ten sposób samochód nie stracił nic ze swojej funkcjonalności i łatwości obsługi.
Każdy kto zajmie miejsce na kiepsko wyprofilowanych fotelach o zbyt krótkim siedzisku, bez trudu zorientuje się w poszczególnych funkcjach roztaczających się przed jego oczami. Dostęp do wszelkich przełączników jest łatwy, a ich rozmieszczenie intuicyjne. Natomiast sterowanie radiem, klimatyzacją manualną, tudzież wskazaniami ciekłokrystalicznego wyświetlacza, następuje w sposób bezproblemowy.
Równie pozytywne opinie zbiera przestronność kabiny. Cztery niezależne miejsca zapewnią komfort czwórce średniej wielkości pasażerów. Z przodu nikt nie powinien narzekać. Chyba, że komuś przeszkadza zbyt wysoka pozycja za kierownicą. Renault zaskakuje przede wszystkim z tyłu, gdzie na regulowanych w dwóch płaszczyznach fotelach, można przyjąć naprawdę wygodną pozycję. Jedynie wyżsi pasażerowie mogą zahaczać głową o podsufitkę, dlatego w dłuższe podróże lepiej wybrać się w pojedynkę, tudzież z partnerem.
Skromny bagażnik o pojemności zależnej od ustawień siedzisk zawiera się w zakresie 165-230 litrów i też nie pozwoli na spakowanie większego ekwipunku. To typowy wózek na zakupy idealnie pasujący do nowej torebki z markową metką.
Francuska "mieszczka" wygląda może i efektownie, ale nie zachwyca układem jezdnym. Zawieszenie oparte na kolumnach McPhersona z przodu i belce skrętnej z tyłu, pozwala zachować neutralność na drodze, ale z pewnością nie przekonuje pewnością prowadzenia. O ile jazda na wprost nie przysparza najmniejszych trudności, tak zachowanie w zakrętach wskazuje na pewną nerwowość i sugeruje powstrzymać się przed szaleństwami.
<a href="http://moto.wp.pl/twingo-miss-sixty-6062070331442305g">TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ TWINGO MISS SIXTY</a>
Dochodzi do tego niezbyt precyzyjny układ kierowniczy z wielką kierownicą, który wymaga od nas przyzwyczajenia. I skutecznie ostudzi zapał wśród zapalonych miłośniczek sportów motorowych. Odmiana Miss Sixty otrzymała benzynową jednostkę napędową o pojemności 1,2 litra rozwijającą skromne 75 KM i 107 Nm momentu obrotowego dostępnych od 4 250 obr./min. To niezbyt okazałe parametry mogą okazać się problematyczne w trasie, ale w mieście sprawdzą się nad wyraz dobrze. 12 sekund do setki gwarantuje możliwość podjęcia rywalizacji na światłach z innymi samochodami i płynność w wykonywaniu dynamicznych manewrów.
Należy jednak pamiętać, aby dość często redukować biegi. Przy niskiej pozycji wskazówki obrotomierza, Twingo zdecydowanie brakuje werwy i ochoty do współpracy z prawą nogą kierowcy. Auto też wyraźnie reaguje na większe obciążenie. Podróż w czwórkę z włączoną klimatyzacją, może być nie lada wyzwaniem z uwagi na leniwie pracujący cyferblat wyświetlacza wskazującego aktualną prędkość.
Znacznie korzystniej przedstawia się obraz wybierania nierówności i ekonomicznych rachunków na stacji benzynowej. W tej pierwszej kwestii, trudno cokolwiek zarzucić Renault. Wszelkie dziury auto pokonuje bez mrugnięcia okiem, czasem tylko głośniej dając się we znaki podróżującym. W drugiej zaś sprawie, trzeba zwrócić uwagę, iż 7 litrów w cyklu miejskim i około 5.5 poza terenem zabudowanym to jak najbardziej satysfakcjonujące wartości.
* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ TWINGO MISS SIXTY * Miss Sixty to bardzo udany produkt pod kątem marketingowym. Przyciąga uwagę przechodniów i świetnie uzupełnia się z nową torebką swojej właścicielki. Ponadto ma wszelkie argumenty ku temu, aby stać się sposobem na życie i wyznacznikiem trendów w samochodowej modzie. Na szczęście nietuzinkowy charakter nie odbił się negatywnie na funkcjonalności i rzeczywistej wartości pojazdu. Twingo dowiezie z powodzeniem dzieci do szkoły, a w drodze powrotnej przywiezie zakupy do domu. W tej niecodziennej specyfikacji kosztuje 38 tysięcy, czyli o 9 więcej od podstawowej odmiany Access.
Piotr Mokwiński
lop/
"Renault Twingo 1.2 Miss Sixty" - DANE TECHNICZNE
Typ silnika | "R4, benzynowy" |
Pojemność silnika cm3 | "1 149" |
Moc KM / przy obr./min | "75/ 5 500" |
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. | "107/ 4 250" |
Skrzynia biegów | "manualna, 5-biegowa" |
Prędkość maksymalna km/h | "170" |
Przyspieszenie (0-100 km/h) s | "12" |
Zużycie paliwa: | |
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) | "6,7/ 4,2/ 5,1" |
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) | "7,3/ 5,4/ 6,2" |
Pojemność bagażnika min./max. / l | "165-230/ 950" |
Wymiary (dł./szer./wys.) mm | "3 600/ 1 655/ 1 470" |
Cena wersji podstawowej w zł | "38 950" |
Cena testowanego modelu w zł | "38 950" |
Plusy | null |
Minusy | null |