Test opon zimowych GTU 2014/2015
10. Kumho i'zen KW 23
Bezpieczeństwo staje się dla Polaków coraz ważniejsze. Kupując samochód śledzimy wyniki testów zderzeniowych, wybierając opony też chcielibyśmy wiedzieć, czy dobrze sprawdza się podczas jazdy
Bezpieczeństwo staje się dla Polaków coraz ważniejsze. Kupując samochód śledzimy wyniki testów zderzeniowych, wybierając opony też chcielibyśmy wiedzieć, czy sprawdzą się one podczas jazdy. Co prawda sprzedawane ogumienie zgodnie z przepisami musi posiadać naklejkę informującą o podstawowych parametrach, ale w przypadku opon zimowych informacje te są zbyt skąpe, by właściwie ocenić dany model. Warto więc sięgnąć do testów, a jeśli o nie chodzi, największym poważaniem cieszą się zestawienia tworzone przez dwie niemieckie organizacje: ADAC i GTU. Po skandalach, jakie nadszarpnęły reputację tej pierwszej, wiele osób skłania się ku testom opon przeprowadzanych przez GTU. Jakie "zimówki" polecają niemieccy specjaliści?
Testom poddano ogumienie 205/55 R16 91H, a więc odpowiednie dla nowszych samochodów kompaktowych lub segmentu D. W szranki stanęło dziesięć modeli opon. Spośród testowanych najsłabszy wynik osiągnęły Kumho i'zen KW 23. Choć rezultat próby hamowania na śniegu należy uznać za bardzo dobry, test kierowalności na tej nawierzchni obnażył niedostatki tego modelu. Pod tym względem Kumho wypadło najsłabiej w stawce. Na mokrej nawierzchni opona radzi sobie przeciętnie. Jedynie pod względem podatności na aquaplaning wypada bardzo dobrze. Najsłabszy w stawce wynik na suchej nawierzchni.
Jazda na śniegu: 54/80
Jazda na mokrym asfalcie: 59/80
Jazda na suchym asfalcie: 43/60
Cena: ok. 300 zł.