Tesla debiutuje w Korei - sześć miesięcy oczekiwania na jazdę próbną

Tesla odnosząca sukcesy na większości światowych rynków nareszcie zawitała do Korei Południowej. Zainteresowanie ofertą wśród azjatyckich klientów pokazuje, że był to strzał w dziesiątkę. Liczba chętnych przerosła najśmielsze oczekiwania. Do tego stopnia, że na jazdę próbną Modelem S Koreańczycy muszą czekać aż pół roku.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Tesla
Aleksander Ruciński

Amerykański gigant na razie ograniczył się do dwóch salonów w Korei Południowej. Biorąc jednak pod uwagę zainteresowanie klientów, można być pewnym, że już niebawem przybędzie tam przedstawicieli Tesli. Oferta jest dość okrojona. Jak na razie ograniczono ją *wyłącznie do Modelu S 90D. *Uboga sieć salonów oraz niepełna gama modelowa sugerują, że Elon Musk najprawdopodobniej nie spodziewał się aż takiego wzięcia na swoje produkty. Jak widać, bardzo się pomylił.

Każdy z dwóch salonów zatrudnia po dziesięciu pracowników oddelegowanych specjalnie do odbywania jazd próbnych z potencjalnymi klientami. Mimo to lista stale się wydłuża. Ci, którzy zgłoszą chęć przetestowania Tesli dziś, wsiądą za kółko dopiero za pół roku. Łatwiejszą i szybszą opcją wydaje się zakup w ciemno. Wówczas poczekacie tylko trzy miesiące. Z racji jednak, że elektryczny model Tesli stanowi w Korei absolutną nowość, wielu klientów nie decyduje się na zakup bez sprawdzenia jego zalet na własnej skórze.

Obraz
© Materiały prasowe | Tesla

Pojawienie się Tesli w Korei Południowej było tylko kwestią czasu. Kraj ten może się bowiem pochwalić całkiem rozbudowaną infrastrukturą ładowania pojazdów elektrycznych. W samej stolicy, Seulu, funkcjonują 294 stacje, a w całym kraju znajdziemy ich 2526. Liczba ta stale rośnie, wraz z coraz większym zainteresowaniem alternatywnymi źródłami napędu. Tesla dołoży do tego coś od siebie. Jeszcze w tym roku w Seulu powstaną co najmniej dwie stacje szybkiego ładowania Tesla Supercharger.

Wszystko wskazuje na to, że amerykański gigant zyska kolejny dochodowy rynek zbytu. Wszystko to mimo braku rządowych dotacji do zakupu Modelu S. W przeciwieństwie do wielu państw, w których Tesla odnosi sukcesy, Korea nie zdecydowała się na ulgi podatkowe czy dopłaty do zakupu. Oznacza to, że tamtejsi klienci będą musieli wyłożyć co najmniej 121 mln wonów, co stanowi równowartość *około 390 000 złotych. *

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła