TechArt Cayenne Magnum, czyli niemiecko-szwajcarska precyzja

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12040/magnum_39859.jpeg',550,381) ) |
| --- | Na trwającym salonie samochodowym w Genewie znany tuner Porsche, firma Techart z Leonbergu, oprócz opisywanej przez nas niedawno ekstremalnej wersji Porsche 911 Turbo, pokazała model Cayenne Magnum, którego wnętrze wykonano z iście szwajcarskim pietyzmem i dbałością o najmniejszy szczegół.

TechArt od pewnego czasu oferuje klientom mocno zmodyfikowane Porsche Cayenne o groźnie brzmiącej nazwie Magnum. Monstrum wyposażone jest w potężny, wspomagany dwiema turbosprężarkami silnik V8 o mocy 600 KM. Przy każdym naciśnięciu gazu maksymalny moment obrotowy wynoszący 865 Nm momentalnie wgniata w fotele pasażerów, a wskazówka prędkościomierza idzie do góry w iście sprinterskim tempie. Pierwszą „setkę” Cayenne Magnum osiąga już po 4,5 sekundy. Mimo sporej masy własnej wynoszącej niemal trzy tony, ten najszybszy SUV świata nie przestaje przyśpieszać, dopóki na dodatkowym cyfrowym prędkościomierzu nie pojawi się liczba 292. Specjalnie opracowane opony Continental ContiCrossContact mogą wytrzymać jazdę nawet z prędkością 300 km/h, ale TechArt celowo ograniczył prędkość maksymalną auta do 292 km/h.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12039/cayeene_45044.jpeg',550,366) ) |
| --- | Wygląd zewnętrzny przerobionego Cayenne nie wszystkim zapewne odpowiada, ale na pewno zwraca uwagę pakietem aerodynamicznym i monstrualnymi felgami w rozmiarze 22 cali, na które nałożono gumowe walce 295/30 ZR 22. Ryk dochodzący z czterech końcówek układu wydechowego jest w stanie obudzić niejedno senne szwajcarskie miasteczko.

Wnętrze powstało we współpracy ze szwajcarską firmą „de Sede Of Switzerland”, wieloletnim specjalistą w dziedzinie luksusowych pokryć i tapicerek skórzanych. Wielu zamożnych tego świata w swoich posiadłościach posiada słynne skórzane sofy tej szwajcarskiej marki. Teraz jakość i pietyzm wykonania przeniesiono wprost do luksusowego SUV-a Cayenne. To co widzieliśmy w Cayenne Magnum można porównać chyba tylko do Bentleya, lub Rolls-Royce'a. Trudno znaleźć w jego wnętrzu element, który nie byłby pokryty szlachetną cielęcą skórą, lub delikatną alcantarą.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12039/cayenne_25185.jpeg',550,388) ) |
| --- | Istniejącą od niemal 50 lat firmą „de Sede Of Switzerland” kieruje dwóch dżentelmenów. Jeden z nich, Hans-Peter Fessler jest również pasjonatem samochodów. Dlatego bardzo poważnie potraktowano zadanie jakie zlecił TechArt. Do siedziby znanego tapicera i producenta luksusowych sof w szwajcarskim Klingnau dostarczono Cayenne Magnum, gdzie pod czujnym okiem Fesslera wykonano kompletną tapicerkę auta. Podsufitkę zrobiono z materiału o nazwie Microsede, fotele ze skóry łączonej z Alcantarą. Z tyłu w specjalnym chłodzonym schowku znajdują się dwa kryształowe kieliszki do szampana wykonane przez Rosenthala. Do pokrycia czterech indywidualnie wyprofilowanych foteli Cayenne Magnum użyto selekcjonowanych płatów skór pochodzących wyłącznie od młodych cieląt ze Szwajcarii i południowych Niemiec. Stada wyprowadzane są na pastwiska, z których usuwa się wszelkie przedmioty mogące uszkodzić cenną skórę cieląt. Naturalnie miejsca, gdzie znajdują się hodowle objęte są klauzulą tajemnicy, w obawie przed atakiem
obrońców praw zwierząt.

Cena Cayenne Magnum jest trudna do oszacowania, gdyż każdy z kilkunastu już istniejących egzemplarzy to unikat na skalę światową. Nieoficjalnie jednak dowiedzieliśmy się, że sam koszt tapicerki wykonanej w szwajcarskiej manufakturze przekracza 20 tysięcy euro.

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII Źródło: TechArt; informacja: Mototarget

Źródło artykułu: Moto Target
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇