Tanio, szybko i bezemisyjnie. 5 elektrycznych skuterów, którymi pojedziesz na kat. B 

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Filip Buliński

/ 6Elektryczne skutery do miasta

Obraz
© Materiały prasowe

Skutery i motorowery stanowią dobrą alternatywę do zatłoczonego miasta. A co jeśli będą elektryczne? Tym lepiej! W końcu nie emitują szkodliwych substancji, wciąż są atrakcyjne cenowo, a większość z nich można naładować także w domu dzięki przenośnym akumulatorom. Przedstawiamy 5 propozycji elektrycznych jednośladów, na które warto zwrócić uwagę.

Warto dodać, że osoby, które skończyły 18 lat przed 19 stycznia 2013 roku, mogą jeździć na skuterach, które rozwijają maksymalnie 45 km/h bez konieczności posiadania jakiejkolwiek kategorii prawa jazdy. Tego typu pojazdami mogą także poruszać się już 14-latkowie, o ile posiadają kat. AM, a także wszyscy którzy mają ważne uprawnienia kat. B. Dodatkowo, jeśli posiadamy prawo jazdy kat. B dłużej niż 3 lata, możemy legalnie poruszać się jednośladem, którego moc nie przekracza 11 kW i stosunek mocy do masy wynosi 0,1 kW/kg (a pojemność nie przekracza 125 cm3, ale w przypadku elektrycznych jednośladów nie ma to znaczenia).

/ 6Vespa Elettrica

Obraz
© Materiały prasowe

Klasyczny włoski styl w nowoczesnym wnętrzem. Tak w skrócie można określić ten skuter. Silnik elektryczny generuje 3,5 kW (4 kW mocy szczytowej) i aż 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Litowo-jonowy akumulator pozwala przejechać nawet 100 km, a czas ładowania z gniazdka 230V wynosi 4 godziny. Jeśli to dla kogoś za mało, może kupić wersję X z dodatkowym spalinowym generatorem prądu, dzięki czemu wydłużymy naszą podróż o kolejne 100 km. Niestety, pojazd nie ma wyjmowanego akumulatora – bateria ładowana jest za pomocą kabla podłączanego do gniazdka. Ceny Vespy Elettrica z ograniczeniem do 45 km/h zaczynają się od 25 900 zł

/ 6Zipp Volteno

Obraz
© Materiały prasowe

Pojazd również należący do grupy skuterów rozwijających maksymalnie prędkość 45 km/h. Wyposażony w zaledwie 1,2-kilowatowy silnik elektryczny jednoślad waży tylko 90 kg. Prosta budowa, kwasowy akumulator i zasięg 50 km składają się na bardzo niską cenę, która wynosi tylko 4,5 tys. zł. Minusem jest jednak czas ładowania, który wynosi 8 godzin. W wersji LUX (za 7 tys. zł) otrzymamy silnik 2,6 kW oraz litowo-jonowy akumulator, który skróci ładowanie nawet o połowę (przy pomocy odpowiedniej ładowarki) i zapewni nieco dłuższy zasięg (60 km).

/ 6Romet e-Pony

Obraz
© Materiały prasowe

Motorower, który już nieco bardziej imponuje designem i niejednego może przeciągnąć na bezemisyjną stronę transportu. Wyposażony w 1,5-kilowatowy silnik elektryczny może przejechać na prądzie 70 km. Choć wygląda na dużo szybszy, pojazd rozwija tylko 45 km/h. Naładowanie litowo-jonowych baterii z tradycyjnego gniazdka, zajmuje według producenta ok. 7,5 godziny. Ceny Rometa E-Pony zaczynają się już od 7,3 tys. zł, czyli tylko o 1,3 tys. zł więcej, niż kosztuje jego spalinowy odpowiednik.

/ 6Niu NQi GT

Obraz
© Materiały prasowe

Niu jest stosunkowo świeżym graczem na polskim rynku, choć jego doświadczenie jest bardzo duże. Model NQi GT ma silnik Boscha o mocy 3 kW i zapewnia prędkość maksymalną do 70 km/h w trybie Sport. Dwa akumulatory litowo-jonowe umieszczone pod nogami i pod siedziskiem przekładają się na zasięg do 170 km, a ich demontaż umożliwia łatwe ładowanie nawet w mieszkaniu. Zasięg 100 km osiągany jest już po 3,5 godzinach ładowania, a specjalna złączka pozwala ładować obie baterie jednocześnie. Aby uzyskać w pełni naładowane baterie, będziemy musieli jednak poczekać do 7 godzin. Ceny Niu NQi GT zaczynają się od 17,4 tys. zł.

Uwaga: Ze względu na jego prędkość maksymalną, chcąc jeździć Niu NQi GT na prawo jazdy kat. B, trzeba mieć uprawnienia od przynajmniej 3 lat.

/ 6Super Soco TC

Obraz
© Materiały prasowe

Na zakończenie motorower, który również przyciągnie wiele spojrzeń na ulicy, mimo bezgłośnego przemieszczania. Pojazd wręcz zachwyca swoim designem i stylem. Podobnie jak w Niu, tu również znajdziemy silnik elektryczny Boscha. Dwa akumulatory litowo-jonowe zapewnią zasięg nawet do 160 km, a dzięki szybkiej ładowarce naładujemy je w ciągu 3,5 godziny. Używając standardowego gniazdka, baterie będą pełne dopiero po ok. 7,5 godzinach. Kierujący ma do dyspozycji 3 kW i 150 Nm maksymalnego momentu obrotowego, ale prędkość maksymalna ograniczona jest do 45 km/h. Ceny Super Soco TC zaczynają się od 14,2 tys. zł.

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne