Tanie w zakupie, drogie w utrzymaniu. Samochody pułapki

Przeglądając ogłoszenia, łatwo trafić na używane samochody luksusowe, które kuszą niską ceną. Kupno jednak zawsze wiąże się z dużym ryzykiem. Koszty utrzymania takich modeli mogą wielokrotnie przebić to, ile wydaliśmy na samo auto.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Michał Zieliński

Mercedes-Benz Klasy S W220

Flagowy model Mercedesa od lat kojarzy się z luksusem. Egzemplarz z lat 1998-2005 można kupić za około 10 tys. zł, co brzmi jak śmieszna kwota, gdy weźmiemy pod uwagę komfort, jaki oferuje auto. Szkoda, że wraz z ceną nie spadły koszty napraw. Problemy ze skomplikowanym zawieszeniem Airmatic, awarie kompresora i pojawiające się nieszczelności w układzie zabolą kieszeń.

VW Phaeton
© Materiały prasowe

Volkswagen Phaeton

Na początku wieku Volkswagen zaprezentował samochód, który miał być idealny. Spokrewniony z Bentleyem Continentalem model Phaeton musiał przejść szereg testów zaprojektowanych przez ówczesnego prezesa koncernu Ferdinanda Piëcha. U naszych zachodnich sąsiadów za używany egzemplarz auta z najmocniejszych dieslem trzeba zapłacić równowartość ok. 12 tys. zł. To mniej więcej tyle, ile w ASO kosztuje wymiana jednego miecha w pneumatycznym zawieszeniu.

Obraz
© Materiały prasowe

Audi A8 D3

Audi A8 to kolejna niemiecka limuzyna, który na rynku aut używanych kusi niskimi cenami. Generacja o oznaczeniu D3 charakteryzowała się aluminiową konstrukcją, dzięki czemu samochód był lekki oraz nieopłacalny w naprawie w razie wypadku. Głęboko do kieszeni będzie trzeba sięgnąć, gdy pojawią się problemy z pneumatycznym zawieszeniem. Amortyzatory kosztują 20 tys. zł, a za tyle można już kupić kolejny egzemplarz A8.

Mercedes klasy A
© Materiały prasowe

Mercedes Klasy A

Ale nie tylko decydując się na luksusową limuzynę trzeba pamiętać o potencjalnie wysokich kosztach naprawy. Pierwsza generacja Mercedesa Klasy A była samochodem nietypowym, co przekładało się na problemy. Większość podzespołów jest ciasno upakowanych, co utrudnia naprawę. Gorzej, gdy zawiedzie zautomatyzowana skrzynia biegów. Koszt naprawy wynosi ponad 7 tys. zł, czyli znacznie więcej niż najtańsze używane egzemplarze na rynku wtórnym.

Obraz
© Materiały prasowe

Range Rover II

Kto nie chciałby jeździć Range Roverem? Szczególnie kusi druga generacja auta, która wygląda bajecznie, a ceny na rynku wtórnym zaczynają się od ok. 8 tys. zł. Niestety na tym wydatki się nie skończą. Awaria panelu sterującego klimatyzacją uszczupli portfel o 2 tys. zł, zaś kompletny serwis zawieszenia może kosztować nawet 9 tys. zł.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę