Trwa ładowanie...

Tanie w zakupie, drogie w utrzymaniu. Samochody pułapki

Przeglądając ogłoszenia, łatwo trafić na używane samochody luksusowe, które kuszą niską ceną. Kupno jednak zawsze wiąże się z dużym ryzykiem. Koszty utrzymania takich modeli mogą wielokrotnie przebić to, ile wydaliśmy na samo auto.

Tanie w zakupie, drogie w utrzymaniu. Samochody pułapkiŹródło: Materiały prasowe
d3msav0
d3msav0

Mercedes-Benz Klasy S W220

Flagowy model Mercedesa od lat kojarzy się z luksusem. Egzemplarz z lat 1998-2005 można kupić za około 10 tys. zł, co brzmi jak śmieszna kwota, gdy weźmiemy pod uwagę komfort, jaki oferuje auto. Szkoda, że wraz z ceną nie spadły koszty napraw. Problemy ze skomplikowanym zawieszeniem Airmatic, awarie kompresora i pojawiające się nieszczelności w układzie zabolą kieszeń.

VW Phaeton Materiały prasowe
VW Phaeton Źródło: Materiały prasowe

Volkswagen Phaeton

Na początku wieku Volkswagen zaprezentował samochód, który miał być idealny. Spokrewniony z Bentleyem Continentalem model Phaeton musiał przejść szereg testów zaprojektowanych przez ówczesnego prezesa koncernu Ferdinanda Piëcha. U naszych zachodnich sąsiadów za używany egzemplarz auta z najmocniejszych dieslem trzeba zapłacić równowartość ok. 12 tys. zł. To mniej więcej tyle, ile w ASO kosztuje wymiana jednego miecha w pneumatycznym zawieszeniu.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Audi A8 D3

Audi A8 to kolejna niemiecka limuzyna, który na rynku aut używanych kusi niskimi cenami. Generacja o oznaczeniu D3 charakteryzowała się aluminiową konstrukcją, dzięki czemu samochód był lekki oraz nieopłacalny w naprawie w razie wypadku. Głęboko do kieszeni będzie trzeba sięgnąć, gdy pojawią się problemy z pneumatycznym zawieszeniem. Amortyzatory kosztują 20 tys. zł, a za tyle można już kupić kolejny egzemplarz A8.

Mercedes klasy A Materiały prasowe
Mercedes klasy A Źródło: Materiały prasowe

Mercedes Klasy A

Ale nie tylko decydując się na luksusową limuzynę trzeba pamiętać o potencjalnie wysokich kosztach naprawy. Pierwsza generacja Mercedesa Klasy A była samochodem nietypowym, co przekładało się na problemy. Większość podzespołów jest ciasno upakowanych, co utrudnia naprawę. Gorzej, gdy zawiedzie zautomatyzowana skrzynia biegów. Koszt naprawy wynosi ponad 7 tys. zł, czyli znacznie więcej niż najtańsze używane egzemplarze na rynku wtórnym.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Range Rover II

Kto nie chciałby jeździć Range Roverem? Szczególnie kusi druga generacja auta, która wygląda bajecznie, a ceny na rynku wtórnym zaczynają się od ok. 8 tys. zł. Niestety na tym wydatki się nie skończą. Awaria panelu sterującego klimatyzacją uszczupli portfel o 2 tys. zł, zaś kompletny serwis zawieszenia może kosztować nawet 9 tys. zł.

d3msav0
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3msav0
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj