Tak zmieniała się Toyota Auris

Blisko 10 lat temu Toyota zaprezentowała na rynek auto kompaktowe, zaprojektowane specjalnie dla Europejczyków - Aurisa. Jak zmieniało się oblicze tego samochodu?

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 8Zmiany Toyoty Auris

Obraz
© zdjęcie producenta

Blisko 10 lat temu Toyota zaprezentowała na rynek auto kompaktowe, zaprojektowane specjalnie dla Europejczyków - Aurisa. Jak zmieniało się oblicze tego samochodu?

Premiera hatchbacka miała miejsce podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2006 r. Auris zastąpił Corollę w tej wersji nadwoziowej. Było to auto większe i oferujące przestronniejsze wnętrze. Model powstał w studiu ED2 pod Niceą we Francji, podobnie jak Yaris, Corolla Verso, IQ czy prototypy - C-HR, ME:WE i Lexus LF-SA.

/ 8Toyota Auris I generacji - wersja produkcyjna

Obraz
© zdjęcie producenta

Wśród dostępnych jednostek napędowych były "benzyniaki" 1,4 16V VVT-i (97 KM) i 1,6 16 V VVT-i (124 KM). Przy okazji liftingu, w 2009 r., dołączyły do nich 1,33 VVT-i (100 KM), 1,6 Valvematic (132 KM), 1,6 VVT-i Dual (125 KM) oraz 1,8 Valvematic (147 KM). Wraz z nimi do 2 silników wysokoprężnych (1,4-4D/90 KM i 2,0 D-D/125 KM) dostępnych od 2007 r. dołączył 2,0 D-4D DPF (126 KM). W testach bezpieczeństwa Euro NCAP w 2006 r. Auris otrzymał notę pięciu gwiazdek.

/ 8Wersja produkcyjna

Obraz
© zdjęcie producenta

Wersja produkcyjna Aurisa ukazała się z nieco zmienionym grillem i przednimi światłami. Jego długość wynosiła 4 220 mm, szerokość 1 760 mm, zaś pojemność bagażnika 354 l (761 l po złożeniu tylnej kanapy).

/ 8Toyota Auris I generacji - wersja hybrydowa

Obraz
© zdjęcie producenta

W 2010 r. do oferty dołączyła odmiana hybrydowa, dzięki czemu samochód ten stał się pierwszym kompaktem, którego można było kupić z trzema rodzajami napędu. Silnik benzynowy i elektryczny zapewniają łącznie 136 KM, zużywając przy tym 3,8 l/100 km. Ważną zaletą tego rozwiązania jest cicha praca napędu oraz automatyczna przekładnia w standardzie. Auris HSD okazał się przebojem w Europie - obecnie ponad połowa egzemplarzy sprzedawanych na Starym Kontynencie posiada napęd hybrydowy. W Polsce wybiera go 20 proc. klientów.

/ 8Toyota Auris II generacji

Obraz
© zdjęcie producenta

Druga generacja przyniosła w 2012 roku zdecydowane zmiany stylistyczne wyglądu zewnętrznego i wnętrza, a także debiut wersji Aurisa Touring Sports (kombi). W porównaniu do poprzednika, nowy Auris był wyraźnie niższy i bardziej dynamicznie zaprojektowany. W momencie debiutu miał najbardziej aerodynamiczną karoserię w segmencie. Światła z diodami LED do jazdy dziennej znalazły się we wszystkich standardach wyposażenia.

/ 8Toyota Auris II generacji

Obraz
© zdjęcie producenta

Dla obu wersji nadwozia był dostępny napęd hybrydowy. Samochód został wydłużony o 55 mm. Auris Touring Sports o długości 4560 mm mógł się pochwalić 530 l pojemności bagażnika i 1658 l po złożeniu siedzeń.

/ 8Toyota Auris II generacji po liftingu

Obraz
© zdjęcie producenta

Niedawno zadebiutowała wersja po szeroko zakrojonym liftingu, który obejmuje stylistykę nadwozia, całkowicie przeprojektowane wnętrze, nowe lub odświeżone silniki o mniejszym zużyciu paliwa, w tym całkowicie nowy silnik benzynowy 1.2 Turbo.

/ 8Toyota Auris II generacji po liftingu

Obraz
© zdjęcie producenta

Nowością jest także pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, obejmujący układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) i automatyczne światła drogowe (AHB).

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła