Tak zmieniała się Toyota Auris
Blisko 10 lat temu Toyota zaprezentowała na rynek auto kompaktowe, zaprojektowane specjalnie dla Europejczyków - Aurisa. Jak zmieniało się oblicze tego samochodu?
Zmiany Toyoty Auris
Blisko 10 lat temu Toyota zaprezentowała na rynek auto kompaktowe, zaprojektowane specjalnie dla Europejczyków - Aurisa. Jak zmieniało się oblicze tego samochodu?
Premiera hatchbacka miała miejsce podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2006 r. Auris zastąpił Corollę w tej wersji nadwoziowej. Było to auto większe i oferujące przestronniejsze wnętrze. Model powstał w studiu ED2 pod Niceą we Francji, podobnie jak Yaris, Corolla Verso, IQ czy prototypy - C-HR, ME:WE i Lexus LF-SA.
Toyota Auris I generacji - wersja produkcyjna
Wśród dostępnych jednostek napędowych były "benzyniaki" 1,4 16V VVT-i (97 KM) i 1,6 16 V VVT-i (124 KM). Przy okazji liftingu, w 2009 r., dołączyły do nich 1,33 VVT-i (100 KM), 1,6 Valvematic (132 KM), 1,6 VVT-i Dual (125 KM) oraz 1,8 Valvematic (147 KM). Wraz z nimi do 2 silników wysokoprężnych (1,4-4D/90 KM i 2,0 D-D/125 KM) dostępnych od 2007 r. dołączył 2,0 D-4D DPF (126 KM). W testach bezpieczeństwa Euro NCAP w 2006 r. Auris otrzymał notę pięciu gwiazdek.
Wersja produkcyjna
Wersja produkcyjna Aurisa ukazała się z nieco zmienionym grillem i przednimi światłami. Jego długość wynosiła 4 220 mm, szerokość 1 760 mm, zaś pojemność bagażnika 354 l (761 l po złożeniu tylnej kanapy).
Toyota Auris I generacji - wersja hybrydowa
W 2010 r. do oferty dołączyła odmiana hybrydowa, dzięki czemu samochód ten stał się pierwszym kompaktem, którego można było kupić z trzema rodzajami napędu. Silnik benzynowy i elektryczny zapewniają łącznie 136 KM, zużywając przy tym 3,8 l/100 km. Ważną zaletą tego rozwiązania jest cicha praca napędu oraz automatyczna przekładnia w standardzie. Auris HSD okazał się przebojem w Europie - obecnie ponad połowa egzemplarzy sprzedawanych na Starym Kontynencie posiada napęd hybrydowy. W Polsce wybiera go 20 proc. klientów.
Toyota Auris II generacji
Druga generacja przyniosła w 2012 roku zdecydowane zmiany stylistyczne wyglądu zewnętrznego i wnętrza, a także debiut wersji Aurisa Touring Sports (kombi). W porównaniu do poprzednika, nowy Auris był wyraźnie niższy i bardziej dynamicznie zaprojektowany. W momencie debiutu miał najbardziej aerodynamiczną karoserię w segmencie. Światła z diodami LED do jazdy dziennej znalazły się we wszystkich standardach wyposażenia.
Toyota Auris II generacji
Dla obu wersji nadwozia był dostępny napęd hybrydowy. Samochód został wydłużony o 55 mm. Auris Touring Sports o długości 4560 mm mógł się pochwalić 530 l pojemności bagażnika i 1658 l po złożeniu siedzeń.
Toyota Auris II generacji po liftingu
Niedawno zadebiutowała wersja po szeroko zakrojonym liftingu, który obejmuje stylistykę nadwozia, całkowicie przeprojektowane wnętrze, nowe lub odświeżone silniki o mniejszym zużyciu paliwa, w tym całkowicie nowy silnik benzynowy 1.2 Turbo.
Toyota Auris II generacji po liftingu
Nowością jest także pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, obejmujący układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) i automatyczne światła drogowe (AHB).