Przyjęło się, że w razie zderzenia czy kolizji ze zgłoszeniem szkody musimy czekać do najbliższego dnia roboczego. Jeśli jednak wybraliśmy odpowiednią ofertę, pomoc otrzymamy 24 godziny na dobę, niezależnie od dnia tygodnia.
Wybierając ubezpieczyciela warto sprawdzić możliwości, jakie oferuje on w tym obszarze. Sugerując się jedynie niską ceną składki możemy przeoczyć zasady dotyczące procedur likwidacyjnych, które są prawdziwym testem funkcjonowania firmy ubezpieczeniowej.
Okres świąteczno - noworoczny wiąże się z większym ruchem na drogach, a to przekłada się na większe ryzyko kolizji. Zazwyczaj po dniach wolnych od pracy do towarzystw wpływa największa liczba zgłoszeń szkód, dlatego by uniknąć kolejek, zrobić to od razu. W niektórych przypadkach możemy liczyć na natychmiastowe usługi dodatkowe, np. holowanie samochodu czy wsparcie w wyboru warsztatu.
Niezależnie od procedur likwidacyjnych naszego ubezpieczyciela pamiętajmy o właściwych zachowaniach na drodze. Przekonanie, że w razie nieprzyjemnych zdarzeń podczas podróży możemy liczyć na jego pomoc nie zwalnia nas z obowiązku bezpiecznej i uważnej jazdy.
Źródło: PZU
ll/moto.wp.pl