Subaru Outback w nowej odsłonie
Główną nowością będzie debiutująca na Starym Kontynencie technologia wspomagania kierowcy Eyesight. Wykorzystuje ona dwie kamery z kolorowymi matrycami światłoczułymi typu CMOS o wysokiej rozdzielczości, zamontowane w okolicy lusterka wstecznego. Monitorują one ruch drogowy przed samochodem, stanowiąc w pewnym sensie dodatkową parę oczu kierowcy. Układ nieustannie bada przestrzeń przed autem i ostrzega kierowcę, gdy wykryje zbliżające się niebezpieczeństwo.
System współpracuje z układami sterującymi silnikiem, przeniesieniem napędu i hamulcami. Reaguje, gdy prowadzący w sytuacji krytycznej nie podejmie zdecydowanych działań. Jedną z funkcji jest też monitoring innych pojazdów na drodze i dostosowanie prędkości naszego auta do ich szybkości. Co ciekawe - EyeSight nie tylko wykrywa, ale też rozpoznaje te obiekty, ocenia potencjalne niebezpieczeństwo i wybiera odpowiednie działania. Na standardowe wyposażenie Outbacka składa się również Inteligentny System Ratunkowy, stworzony w oparciu o założenia tworzonego w UE systemu eCall.
Japoński SUV zyskał nową stylizację nadwozia i odświeżone wnętrze. Za poprawę wygłuszenia odpowiadają dźwiękochłonna szyba, poduszki żelowe mocowania zespołu napędowego, zastosowanie materiałów izolacyjnych z pianki oraz grubsze panele podłogi, przetłoczenia, chlapacze tylnych kół i nadkola. Usprawniono też funkcje informacyjno-rozrywkowe. Tablica przyrządów składa się z dwóch okrągłych zegarów i centralnego, 5-calowego wyświetlacza LCD. Została ona uzupełniona dużym, dotykowym ekranem który można obsługiwać gestami i przewijaniem.
Inżynierowie zmniejszyli masę pojazdu i zastosowali aktywną przesłonę wlotu powietrza do chłodnicy. Auto zaanonsowano w pierwszej połowie br. podczas nowojorskiego Auto Show. Już 1 grudnia rozpocznie się jego przedsprzedaż w europejskich salonach Subaru.
Źródło: Subaru
ll/moto.wp.pl