Coupe, które powstało w wyniku współpracy Subaru i Toyoty może poważnie namieszać na rynku. Jest to powrót produkcji stosunkowo tanich samochodów sportowych - tak popularnych jeszcze kilka lat temu. Subaru BRZ już pokazuje, że klienci cały czas czekali na taki samochód.
W rodzimej Japonii nowe Subaru jest sprzedawane od 2 lutego i do 27 marca znalazło 3551 nabywców - blisko cztery razy więcej niż zakładał producent. Wersja podstawowa kosztuje tam 2 058 000 jenów, czyli około 80 000 zł, jednak to najdroższa odmiana S cieszyła największą popularnością - stanowiła 78,4 proc sprzedanych samochodów. Subaru BRZ to autodla osób lubiących jeździć, z tego też powodu nawet w Japonii, gdzie uwielbienie do automatów jest podobne jak w USA, aż dwie trzecie klientów decydowało się na przekładnie manualne.
Toyoya GT-86 i Subaru BRZ to samochody, jakich brakowało w ofercie japońskich producentów. Moc 200 KM, napęd na tylną oś i sportowa sylwetka, to idealny przepis na tanie coupe, które podbije serca fanów motoryzacji. Jeszcze 10-20 lat temu samochodów tego typu było tak wiele, że trudno było wybrać najlepszy, teraz można mieć nadzieję, że dzięki Japończykom wymarły gatunek powróci do życia.
sj