Starsze niezawodne samochody: ranking DEKR-y 2016
Zakup dobrego auta, liczącego sobie już kilkanaście lat, wydaje się wręcz niemożliwością. Jednak nie każdy model równie źle znosi upływ czasu.
Starsze niezawodne samochody: ranking DEKR-y 2016
Zakup dobrego auta, liczącego sobie już kilkanaście lat, wydaje się wręcz niemożliwością. Jednak nie każdy model równie źle znosi upływ czasu. Raport DEKR-y daje nadzieję tym, którzy szukają interesującej oferty na rynku wtórnym, a nie chcą trafić na model , który przysparza więcej kłopotów niż radości. Oto zestawienie najtrwalszych konstrukcji.
Segment A i B
Aby dowiedzieć się, którym samochodom można zawierzyć, warto przejrzeć ranking DEKR-y. Przed kilkoma laty Niemcy rozszerzyli swoje zestawienie o nową kategorię, obejmującą wiekowe maszyny. Na kolejnych slajdach prezentujemy modele, które w tegorocznej edycji w swoich segmentach wypadły najlepiej. Za kryterium przyjmujemy jak najmniejszą liczbę poważnych niedomagań stwierdzonych podczas badań technicznych przez specjalistów DEKR-y w egzemplarzach o przebiegu od 100 do 150 tys. km.
Toyota Starlet - 24,9 proc.
Audi A2 - 27,4 proc.
Mini One/Cooper - 32,7 proc.
Daihatsu Cuore - 32,8 proc.
Volkswagen Lupo - 34,2 proc.
Chevrolet Matiz (II gen.) - 34,8 proc.
Opel Corsa C - 36,4 proc.
Kia Rio (I gen.)/Mercedes Klasy A (I gen.) - 36,7 proc.
Peugeot 206/Seat Arosa - 37 proc.
Volkswagen Polo (6N) - 38 proc.
Najgorszy wynik w stawce osiągnął Fiat Punto I generacji - 49,2 proc.
Samochody kompaktowe
Toyota Corolla (VIII generacji) - 27,9 proc.
Volkswagen Golf (IV gen.) - 28,3 proc.
Skoda Octavia (I gen.) - 28,9 proc.
Seat Leon (I gen.) - 32 proc.
Audi A3 (I gen.) - 32,6 proc.
Suzuki Baleno - 33 proc.
Honda Civic (VI gen.) - 33,6 proc.
Ford Focus (I gen.) - 34,2 proc.
Volvo S40/V40 - 36 proc.
Opel Astra (II gen.) - 36,4 proc.
Najgorszy wynik w segmencie osiągnął Fiat Bravo/Brava - 45,6 proc.
Samochody segmentu D i większe
Mercedes Klasy S (W220) - 22,2 proc.
Volvo S80 (I gen.) - 22,6 proc.
Skoda Superb (I generacji) - 22,7 proc.
Volvo 850/S70/V70 (I gen.) - 27,5 proc.
Volkswagen Passat (B5) - 27,8 proc.
Toyota Avensis (I gen.) - 28 proc.
Audi A6 (C5) - 29,9 proc.
Peugeot 406 - 32,6 proc.
Mitsubishi Galant (VIII gen.)/Nissan Primera (III gen.) - 32,8 proc.
BMW serii 3 (E46) - 33,4 proc.
Najgorszy wynik w tej kategorii osiągnął Ford Mondeo I generacji - 48,1 proc.
SUV-y i samochody terenowe
Ta popularna dziś grupa pojazdów w opracowanym przez DEKR-ę rankingu starszych aut reprezentowana jest zaledwie przez osiem modeli. Przytaczamy więc wszystkie noty.
Land Rover Defender/Suzuki Grand Vitara (I generacji) - 27,9 proc.
Land Rover Freelander (I gen.) - 28,5 proc.
Suzuki Jimny - 29 proc.
Hyundai Santa Fe (I gen.) - 30,8 proc.
Mitsubishi Pajero Pinin - 36 proc.
Mercedes Klasy M (W163) - 38,6 proc.
Opel Frontera - 39 proc.
Minivany
Seat Alhambra (I generacja) - 28,4 proc.
Volkswagen Sharan (I gen.) - 30,3 proc.
Mazda Demio (I gen.) - 35 proc.
Volkswagen Bus/Transporter (T4) - 35,3 proc.
Opel Zafira (I gen.) - 35,5 proc.
Chrysler Voyager (IV gen.) - 36,2 proc.
Mitsubishi Space Star - 36,3 proc.
Mercedes Klasy A (I gen.) - 36,7 proc.
Renault Espace (III gen.) - 37,4 proc.
Suzuki Wagon-R - 37,7 proc.
Samochody sportowe
Porsche 911 (typ 993) - 11,4 proc.
Mercedes SL (R129) - 15,7 proc.
Mercedes SLK (R170) - 27,7 proc.
Mercedes CLK (W208) - 27,8 proc.
Mazda MX-5 (generacja NB) - 28,9 proc.
BMW Z3 - 29,1 proc.
Alfa Romeo GTV - 35 proc.