Po premierze Tivoli SsangYong zaprezentuje w Genewie SsangYonga XLV - nową, wydłużoną wersję tego modelu, cechującą się zwiększoną praktycznością i przestrzenią bagażową. Samochód ten pokazywany był już jako koncepcyjny XLV-Air podczas zeszłorocznych targów we Frankfurcie. Ponieważ spotkał się z dobrym przyjęciem, koreańska firma zdecydowała się na uruchomienie masowej produkcji.
XLV oparty jest na tej samej konstrukcji co Tivoli i posiada ten sam rozstaw osi, czyli 2600 mm. Odróżnia się wydłużonym o 235 mm nadwoziem za słupkiem C, dzięki czemu przestrzeń bagażowa zwiększona została do 720 litrów. Przy tym wszystkim udało się zachować wyróżniające Tivoli elementy wzornicze, m.in. projekt nadwozia, wygląd sportowego coupé i płynną linię dachu.
Celem nowego projektu było wg SsangYonga stworzenie modelu wielofunkcyjnego i wielozadaniowego, zaprojektowanego dla jak najszerszej rzeszy klientów. Kupujący XLV mogą wybrać pomiędzy 1,6-litrowym silnikiem benzynowym spełniającym normę Euro 6, a 1,6-litrowym silnikiem wysokoprężnym. Do tego w katalogu znalazła się ręczna lub automatyczna 6-biegowa skrzynia biegów Aisin oraz napęd na jedną lub obie osie.