Średnie prędkości w centrach i na obrzeżach miast

Obraz
Źródło zdjęć: © PAP/Andrzej Hrechorowicz

Szczęśliwi ci, którzy jadą obrzeżami wielkich miast. Dlaczego? Bo unikają korków i poruszają się nawet 33 km/h szybciej niż kierowcy, którzy próbują przebić się przez centrum miasta. W którym mieście różnice są najbardziej wyraźne?

Specjaliści z serwisu Korkowo.pl przeprowadzili monitoring sytuacji drogowej w siedmiu dużych miastach polski: Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi i Białymstoku. Badanie przeprowadzono w trakcie trwania popołudniowych godzin szczytu, a pod uwagę brano centra miast i ich obrzeża. Różnice są imponujące! Kierowca, który porusza się na obrzeżach miasta jedzie średnio o 22 km/h szybciej niż jego kolega, który utknął w centrum.

Największą różnicę odnotowano we Wrocławiu. O ile na obrzeżach miasta prędkościomierze wskazują ok 58 km/h, to w ścisłym centrum wskazówki ledwie sięgają 25 km/h, oznacza to różnicę o aż 33 km/h. Najmniejsze wahania szybkości odnotowano w Warszawie i Gdańsku. Na obrzeżach stolicy samochody osiągają prędkość 45 km/h, w centrum zaś 31 km/h. Rożnica wynosi zatem 14 km/h. W Gdańsku mamy do czynienia z analogiczną różnicą 14 km/h, z tym, że ruch jest jednak płynniejszy: w centrum prędkościomierze wskazują średnio 39 km/h, na obrzeżach zaś 53 km/h.

Bliskie średniego wyniku odnotowano w pozostałych miastach. Poznaniacy w centrum poruszają się z prędkością 32 km/h, a na obrzeżach przyspieszają do 54 km/h. W zakorkowanym Krakowie jest to odpowiednio 30 i 51 km/h. Podobnie sytuacja wygląda w Łodzi, gdzie prędkość w centrum jest taka jak w stolicy Małopolski, a poza nim kierowcy osiągają średnio 53 km/h. Najlepiej sytuacja wygląda w najmniejszym badanym mieście - Białymstoku. W okolicach centrum średnia prędkość wynosi 40 km/h, a na obrzeżach aż 64 km/h.

(źródło: Korkowo.pl)

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟