Sprintery na gaz ziemny dały sobie radę w Rajdzie Blue Corridor
Zakończył się Międzynarodowy Rajd Pojazdów CNG i LNG Blue Corridor w którym wystartowało ponad 20 aut napędzanych gazem ziemnym i płynnym. Wśród nich były dwa Sprintery NGT.
Rajd ma na celu promocję w motoryzacji ekonomicznych i ekologicznych rozwiązań. Biorą w nim udział pojazdy z fabrycznie montowanym napędem na CNG (sprężony gaz ziemny) oraz LNG (gaz płynny). Impreza udowodniła, że rozwiązania takie są nie tylko tanie i przyjazne środowisku ale też wygodne i bezpieczne.
W tegorocznej edycji rajdu wzięły udział dwie polskie załogi, które pokonały dystans niemal 4 000 km dwoma pojazdami Mercedes-Benz Sprinter NGT. Okazało się, że na trasie spaliły one po ok. 440 m sześc. gazu oraz 26 l benzyny, co oznacza średnie spalanie na poziomie 12,2 m sześc. CNG/100 km. Przekłada się to na oszczędność ok. 1 200 zł w stosunku do jazdy samochodu tej samej klasy z silnikiem wysokoprężnym.
Autom udało się pokonać podstawowy problem związany z korzystaniem z tego rodzaju napędu - brakiem infrastruktury. W Polsce jest jedynie 29 stacji uzupełniających takie paliwo, co może zniechęcać potencjalnych użytkowników. Na jednym tankowaniu udało się przejechać niemal 500 km, co pozwala na swobodną jazdę zarówno po mieście, jak i poza nim.
W trakcie testu okazało się że "zagazowane" Sprintery dysponują taką samą mocą przy zasilaniu CNG jak i benzyną. Podczas trasy żaden z pojazdów nie uległ awarii.
/ll