Trwa ładowanie...

Sport przez duże "S" - Edo Competition Carrera GT

Sport przez duże "S" - Edo Competition Carrera GT
d1rgy5y
d1rgy5y

Supersamochód ze stajni Porsche ma już swoje lata. Od chwili jego rynkowego debiutu pojawiło się kilka maszyn o porównywalnych osiągach. Od czego jest jednak tuning oraz cuda, jakie potrafi zdziałać? Specjaliści z firmy Edo Competition wzięli na warsztat niepokorną Carrerę GT, by po kilku dniach oddać w ręce klienta jeszcze bardziej bezkompromisowy bolid.

Zakres modyfikacji jest uzależniony od zasobności portfela. Wyjściowo samochód dysponuje mocą 612 KM. Jednak z 10 cylindrów o pojemności o pojemności 5,5 litra można wycisnąć znacznie więcej. Optymalizacja układu dolotowego, przeprogramowanie elektroniki sterującej silnikiem, sportowe katalizatory i filtry powietrza w połączeniu z układem wydechowym ze stali nierdzewnej potrafi wydobyć z jednostki napędowej 670, 715, a nawet 770 KM!

d1rgy5y

Jakie ma to przełożenie na osiągi? Tuner nie podał danych liczbowych. Wystarczy jednak wspomnieć, że seryjna Carrera GT osiąga 100 km/h po czasie 3,8 sekundy od startu, a 300 km/h to kwestia 34 sekund. Jeżeli warunki na drodze pozwolą prędkościomierz jest w stanie wskazać jeszcze 30 km/h więcej...

Tuner podkreśla, że efekty wszelkich modyfikacji gruntownie przebadano na hamowni, co gwarantuje znakomitą charakterystykę silnika w pełnym zakresie obrotów. Dodatkowo modyfikacje zmniejszają masę samochodu nawet o 18 kg. W bolidzie do którego skonstruowania użyto wyjątkowo lekkich materiałów to nie lada osiągnięcie.

Poprawa osiągów jest nie tylko zasługą większej sprawności silników, ale również zawieszenia o bardziej bezkompromisowych nastawach, które dodatkowo mogą być regulowane wedle życzenia kierowcy. Warto wspomnieć, że sprężyny i amortyzatory opracowane przez Edo we współpracy z firmą KW opcjonalnie mogą zostać zestawione z elektro-hydraulicznym układem unoszenia przodu nadwozia, co ułatwia pokonywanie progów zwalniających.

O forsowaniu krawężników można jednak zapomnieć. 18-calowe, kute felgi obleczono tak niewielkim paskiem gumy, że każda próba może się skończyć uszkodzeniem rantu koła oraz opon Michelin Pilot Sport Cup. A zestaw gum w rozmiarze 265/35/18 i 345/30/18 kosztuje niemało...

Kombinacja wszystkich modyfikacji idealnie sprawdzi się natomiast na torze wyścigowym lub autostradzie. Wystarczy zacisnąć ręce na kierownicy, dodać gazu i delektować się rykiem 10-cylindrowego silnika, który – jak głosi legenda – miał posłużyć do napędu bolidu F1...

Łukasz Szewczyk

d1rgy5y
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1rgy5y
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj