Sport przez duże "S" - Edo Competition Carrera GT 

Obraz
Obraz

Supersamochód ze stajni Porsche ma już swoje lata. Od chwili jego rynkowego debiutu pojawiło się kilka maszyn o porównywalnych osiągach. Od czego jest jednak tuning oraz cuda, jakie potrafi zdziałać? Specjaliści z firmy Edo Competition wzięli na warsztat niepokorną Carrerę GT, by po kilku dniach oddać w ręce klienta jeszcze bardziej bezkompromisowy bolid.

Obraz

Zakres modyfikacji jest uzależniony od zasobności portfela. Wyjściowo samochód dysponuje mocą 612 KM. Jednak z 10 cylindrów o pojemności o pojemności 5,5 litra można wycisnąć znacznie więcej. Optymalizacja układu dolotowego, przeprogramowanie elektroniki sterującej silnikiem, sportowe katalizatory i filtry powietrza w połączeniu z układem wydechowym ze stali nierdzewnej potrafi wydobyć z jednostki napędowej 670, 715, a nawet 770 KM!

Jakie ma to przełożenie na osiągi? Tuner nie podał danych liczbowych. Wystarczy jednak wspomnieć, że seryjna Carrera GT osiąga 100 km/h po czasie 3,8 sekundy od startu, a 300 km/h to kwestia 34 sekund. Jeżeli warunki na drodze pozwolą prędkościomierz jest w stanie wskazać jeszcze 30 km/h więcej...

Obraz

Tuner podkreśla, że efekty wszelkich modyfikacji gruntownie przebadano na hamowni, co gwarantuje znakomitą charakterystykę silnika w pełnym zakresie obrotów. Dodatkowo modyfikacje zmniejszają masę samochodu nawet o 18 kg. W bolidzie do którego skonstruowania użyto wyjątkowo lekkich materiałów to nie lada osiągnięcie.

Poprawa osiągów jest nie tylko zasługą większej sprawności silników, ale również zawieszenia o bardziej bezkompromisowych nastawach, które dodatkowo mogą być regulowane wedle życzenia kierowcy. Warto wspomnieć, że sprężyny i amortyzatory opracowane przez Edo we współpracy z firmą KW opcjonalnie mogą zostać zestawione z elektro-hydraulicznym układem unoszenia przodu nadwozia, co ułatwia pokonywanie progów zwalniających.

Obraz

O forsowaniu krawężników można jednak zapomnieć. 18-calowe, kute felgi obleczono tak niewielkim paskiem gumy, że każda próba może się skończyć uszkodzeniem rantu koła oraz opon Michelin Pilot Sport Cup. A zestaw gum w rozmiarze 265/35/18 i 345/30/18 kosztuje niemało...

Kombinacja wszystkich modyfikacji idealnie sprawdzi się natomiast na torze wyścigowym lub autostradzie. Wystarczy zacisnąć ręce na kierownicy, dodać gazu i delektować się rykiem 10-cylindrowego silnika, który – jak głosi legenda – miał posłużyć do napędu bolidu F1...

Łukasz Szewczyk

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3