Śląskie Centrum Logistyki rozbudowuje się za 75 mln zł

Należące w większości do samorządu Gliwic Śląskie Centrum Logistyki buduje piąty magazyn i rozbudowuje terminal kontenerowy - za ok. 75 mln zł. Dzięki inwestycjom powierzchnia magazynowa sięgnie tam 25 tys. m kw., a pojemność terminala - 3 tys. kontenerów.

Położone przy gliwickim porcie śródlądowym Śląskie Centrum Logistyki specjalizuje się w usługach logistycznych, m.in. przeładunkach, transporcie i magazynowaniu.

Jak poinformował PAP Robert Goc z Centrum, w środę podpisano tam wartą ok. 25 mln zł umowę na budowę piątej hali magazynowej o powierzchni 10 tys. m kw - wraz z pomieszczeniami biurowymi, infrastrukturą biurowo-socjalną, techniczną, drogową i torem kolejowym oraz urządzeniami przeładunkowymi.

Nowy obiekt będzie miał charakter bimodalny (będzie mógł obsługiwać transport drogowy i szynowy). Będzie przeznaczony do składowania i przeładunków towarów przewożonych koleją, jak wyroby przemysłu papierniczego, chemicznego (w tym nawozy sztuczne), meble czy AGD. Jego infrastruktura ma umożliwiać obsługę składów pociągów i grup wagonów. Uzupełnieniem oferty ma być dystrybucja samochodowa do finalnych odbiorców.

Termin rozpoczęcia budowy przewidziany jest na wrzesień br., a oddanie inwestycji - na 31 maja 2016 r. Żeby powstał nowy obiekt, konieczne jest wyburzenie jednego ze starszych, mniejszych magazynów.

Równocześnie z budową magazynu prowadzona jest warta 50 mln zł rozbudowa terminala kontenerowego (obsługiwanego przez firmę PCC Intermodal). Jego powierzchnia operacyjna wzrośnie z 3 hektarów do 5 hektarów, a zdolności składowe z 1,7 tys. TEU (równoważność 20-stopowych kontenerów) do 3 tys. TEU.

Od października br. przeładunki kontenerów w terminalu będą się odbywały dwoma suwnicami bramowymi (dotąd wykorzystywano tam tylko samojezdne układarki kontenerów, tzw. reach stackery).

Spółka Śląskie Centrum Logistyki obsługuje m.in. gliwicki port rzeczny, kolejowy i drogowy terminal przeładunkowy oraz magazyny i biura. Należy w ponad trzech czwartych do samorządu Gliwic, mniejszościowi akcjonariusze to m.in. DB Schenker Rail Polska oraz OT Logistics.

Od 2004 r. firma wydała na inwestycje infrastrukturalne ponad 44 mln zł, z czego ok. 36 mln zł kosztowały cztery poprzednie hale, a 8 mln zł - kolejowy terminal kontenerowy.

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne