Skoda Octavia RS 230: moc w atrakcyjnym opakowaniu

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Skoda wprowadza na rynek Octavię w wersji RS 230. Model ten po raz pierwszy w historii otrzymał elektronicznie regulowaną blokadę mechanizmu różnicowego przedniej osi.

Oznaczenie „230” wywodzi się z liczby koni mechanicznych, którymi dysponuje ta wersja. Są one generowane przez 2-litrowy silnik benzynowy TSI i pozwalają na osiągnięcie „setki” w 6,7 s oraz rozpędzenie do prędkości maksymalnej 250 km/h. Standardowo jednostka współpracuje z manualną 6-biegową skrzynią, jednak opcjonalnie można wybrać automatyczną, dwusprzęgłową przekładnię DSG z łopatkami przy kierownicy.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Nowością, która zapewni bezpieczeństwo i lepszą precyzję pokonywania zakrętów, jest wspomniana elektronicznie regulowana blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi. W razie utraty przyczepności jednego koła napęd może przenosić nawet 100 proc. swojej siły na drugie koło. Podobnie jak model RS, wersja oznaczona 230 ma obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie i dysponuje czterema profilami jazdy (normalnym, sportowym, ekonomicznym i indywidualnym).

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Czeski producent zastosował też specjalne rozwiązania stylistyczne, skupione wokół pakietu Black. W jego skład wchodzą czarne elementy – listwy wokół okien, ramka grilla, obudowy lusterek i relingi dachowe (wersja kombi). Uzupełnieniem sportowego wyglądu są 19-calowe felgi „Xtreme” ze stopów lekkich, czerwone zaciski hamulcowe oraz dwie czarne końcówki rur wydechowych.

Ten sam kolor dominuje również we wnętrzu. Kierowca i pasażer zasiądą na sportowych fotelach z elektryczną regulacją, których obicia wykonano z połączenia czarnej skóry naturalnej i ekologicznej z czerwonymi szwami. Octavia RS 230 oferuje trójramienną, sportową kierownicę wielofunkcyjną, kolorowy wyświetlacz Maxi DOT ze stoperem do pomiaru czasu okrążeń, listwy progowe z logo RS oraz radioodbiornik Bolero z interfejsem Bluetooth.

Źródło: Skoda

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne