Skoda wprowadza na rynek Octavię w wersji RS 230. Model ten po raz pierwszy w historii otrzymał elektronicznie regulowaną blokadę mechanizmu różnicowego przedniej osi.
Oznaczenie „230” wywodzi się z liczby koni mechanicznych, którymi dysponuje ta wersja. Są one generowane przez 2-litrowy silnik benzynowy TSI i pozwalają na osiągnięcie „setki” w 6,7 s oraz rozpędzenie do prędkości maksymalnej 250 km/h. Standardowo jednostka współpracuje z manualną 6-biegową skrzynią, jednak opcjonalnie można wybrać automatyczną, dwusprzęgłową przekładnię DSG z łopatkami przy kierownicy.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Nowością, która zapewni bezpieczeństwo i lepszą precyzję pokonywania zakrętów, jest wspomniana elektronicznie regulowana blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi. W razie utraty przyczepności jednego koła napęd może przenosić nawet 100 proc. swojej siły na drugie koło. Podobnie jak model RS, wersja oznaczona 230 ma obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie i dysponuje czterema profilami jazdy (normalnym, sportowym, ekonomicznym i indywidualnym).
Czeski producent zastosował też specjalne rozwiązania stylistyczne, skupione wokół pakietu Black. W jego skład wchodzą czarne elementy – listwy wokół okien, ramka grilla, obudowy lusterek i relingi dachowe (wersja kombi). Uzupełnieniem sportowego wyglądu są 19-calowe felgi „Xtreme” ze stopów lekkich, czerwone zaciski hamulcowe oraz dwie czarne końcówki rur wydechowych.
Ten sam kolor dominuje również we wnętrzu. Kierowca i pasażer zasiądą na sportowych fotelach z elektryczną regulacją, których obicia wykonano z połączenia czarnej skóry naturalnej i ekologicznej z czerwonymi szwami. Octavia RS 230 oferuje trójramienną, sportową kierownicę wielofunkcyjną, kolorowy wyświetlacz Maxi DOT ze stoperem do pomiaru czasu okrążeń, listwy progowe z logo RS oraz radioodbiornik Bolero z interfejsem Bluetooth.
Źródło: Skoda
ll/moto.wp.pl