Skoda liderem polskiego rynku, Toyota na drugim miejscu
Wynik ten jest o blisko 3 proc. lepszy od osiągniętego w 2014 r., kiedy zarejestrowano 43 301 egzemplarzy. Udział w rynku wyniósł 12,63 proc. Do klientów indywidualnych trafiło 14 210 samochodów (wzrost o 7,93 proc.), a do instytucjonalnych 30 314.
Najpopularniejszym modelem tradycyjnie była Octavia, na którą w 2015 r. zdecydowało się 14 193 klientów. W ubiegłym roku Czesi wprowadzili na rynek kilka nowości - nową generację Superba i Superba Combi, limitowana serię wyposażenia Joy oraz możliwość założenia fabrycznej instalacji LPG do kolejnych wariantów silnikowych Fabii i Rapida.
Drugą najpopularniejszą marką na rodzimym rynku została Toyota, która dostarczyła 36 934 samochody - najwięcej w historii jej obecności w Polsce. Względem 2014 r. sprzedaż wzrosła o 14 proc., zaś udział w rynku zwiększył się z 9,4 do 10,04 proc. Szczególnie dobre wyniki zanotowały Auris (sprzedaż większa o 1 000 sztuk), Avensis (sprzedaż większa o 965 sztuk) oraz Yaris (sprzedaż większa o 1 800 sztuk).
Coraz większą popularnością cieszą się także hybrydy, których zakupiono 3 819, o 1 299 niż rok wcześniej. Najchętniej wybieranym modelem był Auris (2 689 egzemplarzy, wzrost o 54 proc.), zaś drugie miejsce przypadło Yarisowi (1 113 egzemplarzy, wzrost o 53 proc.).
Na najniższym stopniu podium uplasował się Volkswagen, który w ubiegłym roku sprzedał 35 550 samochodów. Źródło: Skoda/Toyota/Volkswagen
ll/moto.wp.pl