Trwa ładowanie...
d2xm75q

Skoda liderem polskiego rynku, Toyota na drugim miejscu

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Skoda liderem polskiego rynku, Toyota na drugim miejscu
(zdjęcie producenta)
d2xm75q

Skoda po raz siódmy z rzędu została liderem polskiego rynku. Łącznie w 2015 r. zarejestrowano w naszym kraju 44 524 nowe samochody tej czeskiej marki. Drugie miejsce przypadło natomiast Toyocie.

Wynik ten jest o blisko 3 proc. lepszy od osiągniętego w 2014 r., kiedy zarejestrowano 43 301 egzemplarzy. Udział w rynku wyniósł 12,63 proc. Do klientów indywidualnych trafiło 14 210 samochodów (wzrost o 7,93 proc.), a do instytucjonalnych 30 314.

Najpopularniejszym modelem tradycyjnie była Octavia, na którą w 2015 r. zdecydowało się 14 193 klientów. W ubiegłym roku Czesi wprowadzili na rynek kilka nowości - nową generację Superba i Superba Combi, limitowana serię wyposażenia Joy oraz możliwość założenia fabrycznej instalacji LPG do kolejnych wariantów silnikowych Fabii i Rapida.

d2xm75q

Drugą najpopularniejszą marką na rodzimym rynku została Toyota, która dostarczyła 36 934 samochody - najwięcej w historii jej obecności w Polsce. Względem 2014 r. sprzedaż wzrosła o 14 proc., zaś udział w rynku zwiększył się z 9,4 do 10,04 proc. Szczególnie dobre wyniki zanotowały Auris (sprzedaż większa o 1 000 sztuk), Avensis (sprzedaż większa o 965 sztuk) oraz Yaris (sprzedaż większa o 1 800 sztuk).

Coraz większą popularnością cieszą się także hybrydy, których zakupiono 3 819, o 1 299 niż rok wcześniej. Najchętniej wybieranym modelem był Auris (2 689 egzemplarzy, wzrost o 54 proc.), zaś drugie miejsce przypadło Yarisowi (1 113 egzemplarzy, wzrost o 53 proc.).

Na najniższym stopniu podium uplasował się Volkswagen, który w ubiegłym roku sprzedał 35 550 samochodów. Źródło: Skoda/Toyota/Volkswagen

ll/moto.wp.pl

d2xm75q

Podziel się opinią

Share

d2xm75q

d2xm75q