Trwa ładowanie...
13-01-2016 07:38

Skoda liderem polskiego rynku, Toyota na drugim miejscu

Skoda liderem polskiego rynku, Toyota na drugim miejscuŹródło: zdjęcie producenta
d1rgy5y
d1rgy5y

Skoda po raz siódmy z rzędu została liderem polskiego rynku. Łącznie w 2015 r. zarejestrowano w naszym kraju 44 524 nowe samochody tej czeskiej marki. Drugie miejsce przypadło natomiast Toyocie.

Wynik ten jest o blisko 3 proc. lepszy od osiągniętego w 2014 r., kiedy zarejestrowano 43 301 egzemplarzy. Udział w rynku wyniósł 12,63 proc. Do klientów indywidualnych trafiło 14 210 samochodów (wzrost o 7,93 proc.), a do instytucjonalnych 30 314.

Najpopularniejszym modelem tradycyjnie była Octavia, na którą w 2015 r. zdecydowało się 14 193 klientów. W ubiegłym roku Czesi wprowadzili na rynek kilka nowości - nową generację Superba i Superba Combi, limitowana serię wyposażenia Joy oraz możliwość założenia fabrycznej instalacji LPG do kolejnych wariantów silnikowych Fabii i Rapida.

Drugą najpopularniejszą marką na rodzimym rynku została Toyota, która dostarczyła 36 934 samochody - najwięcej w historii jej obecności w Polsce. Względem 2014 r. sprzedaż wzrosła o 14 proc., zaś udział w rynku zwiększył się z 9,4 do 10,04 proc. Szczególnie dobre wyniki zanotowały Auris (sprzedaż większa o 1 000 sztuk), Avensis (sprzedaż większa o 965 sztuk) oraz Yaris (sprzedaż większa o 1 800 sztuk).

d1rgy5y

Coraz większą popularnością cieszą się także hybrydy, których zakupiono 3 819, o 1 299 niż rok wcześniej. Najchętniej wybieranym modelem był Auris (2 689 egzemplarzy, wzrost o 54 proc.), zaś drugie miejsce przypadło Yarisowi (1 113 egzemplarzy, wzrost o 53 proc.).

Na najniższym stopniu podium uplasował się Volkswagen, który w ubiegłym roku sprzedał 35 550 samochodów. Źródło: Skoda/Toyota/Volkswagen

ll/moto.wp.pl

d1rgy5y
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1rgy5y
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj