Škoda Karoq kosztuje więcej niż Seat Ateca i Volkswagen Tiguan. Sprawdź dlaczego
Na polski rynek wchodzi Škoda Karoq, która jest mniejszym od Kodiaqa, drugim SUV-em marki w ofercie. Model ten ma zastąpić sprzedawanego jeszcze do niedawna Yeti. Ceny są dość wysokie, ale tym razem marka nie zamierza być najtańsza.
Škoda Karoq kosztująca od 87 900 zł jest bazowo tańsza od Kodiaqa tylko o 4500 zł, ale jeżeli porównamy te same wersje wyposażenia, to różnica wyniesie 11 950 zł. Bazową jednostką Karoqa jest benzynowy 1.0 TSI o mocy 115 KM z manualną skrzynią biegów. Kodiaqa napędza jednostka 1.4 TSI o mocy 125 KM oferująca podobne osiągi. Można jednak porównać oba SUV-y uwzględniając tę samą wersję wyposażenia i ten sam silnik.
Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4 Ambition z manualną skrzynią biegów kosztuje 116 400 zł. Napędzany tym samym silnikiem Kodiaq Ambition kosztuje 128 350 zł. Zatem różnica na poziomie 11 950 zł dotyczy nawet tej samej jednostki napędowej. Czym różnią się te auta?
Na pewno nie stylistyką. Są tak do siebie podobne, że łatwo będzie je pomylić na ulicy. Kodiaq jest za to większy i przestronniejszy, a wnętrze oferuje w opcji siedem miejsc siedzących. Karoq to alternatywa dla Volkswagena Tiguana oraz Seata Ateki. Co ciekawe, Škoda jest w tym gronie bazowo droższa od Seata i w podobnej wersji silnikowej również od Volkswagena. Jednak oferuje lepszy standard wyposażenia.
Warto wspomnieć o najnowszym silniku benzynowym 1.5 TSI dostępnym tylko w Karoqu z tej trójki. Nie jest oferowany ani do Seata Ateki ani do Volkswagena Tiguana. Silnik rozwija 150 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego – dokładnie tyle samo co nieco mniejszy 1.4 TSI.
Škoda przygotowała tylko dwie wersje wyposażenia dla modelu Karoq – Ambition i Style. Pierwsza obejmuje m.in. dwustrefową klimatyzację automatyczną, czujnik deszczu i zmierzchu, system multimedialny z bluetooth, tempomat oraz obręcze kół ze stopów metali lekkich o średnicy 17 cali. Jak więc widać, stosunkowo wysoka cena bazowa jest w pełni uzasadniona.
Drugi standard Style obejmuje takie dodatki jak w pełni diodowe reflektory przednie oraz światła przeciwmgłowe, automatyczne przełączenie świateł na drogowe, 18-calowe obręcze kół, adaptacyjny tempomat, podgrzewane fotele przednie oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu.
Do obu wersji można dokupić atrakcyjne pakiety dodatkowe o nazwie Comfort. Dla Ambition za 1900 zł przewidziano czujniki parkowania z przodu i z tyłu, radioodtwarzacz Bolero, funkcję SmartLink+ umożliwiającą łączność ze smart fonem, przyciemniane szyby z tyłu oraz bezkluczykową obsługę auta. Pakiet Comfort dla wersji Style kosztuje 3400 zł i obejmuje nawigację Amundsen, kamerę cofania oraz elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika.
Auto w każdej wersji silnikowej jest dostępne z automatyczną skrzynią biegów DSG, za którą trzeba dopłacić 7500 zł. Napęd na cztery koła występuje wyłącznie w połączeniu z najmocniejszym silnikiem Diesla 2.0 TDI i jest standardem.
Ceny poszczególnych wersji silnikowych dla Škody Karoq Ambition:
- Benzynowy 1.0 TSI (115 KM) skrzynia manualna – 87 900 zł
- Benzynowy 1.0 TSI (115 KM) skrzynia automatyczna – 95 400 zł
- Benzynowy 1.5 TSI (150 KM) skrzynia manualna - 95 400 zł
- Benzynowy 1.5 TSI (150 KM) skrzynia automatyczna – 102 900 zł
- Diesel 1.6 TDI (115 KM) skrzynia manualna – 99 900 zł
- Diesel 1.6 TDI (115 KM) skrzynia automatyczna – 107 400 zł
- Diesel 2.0 TDI (150 KM) 4x4 skrzynia manualna – 116 400 zł
- Diesel 2.0 TDI (150 KM) 4x4 skrzynia automatyczna – 123 900 zł