Skoda Fabia Monte Carlo: maluch dla ekscentryków [test wideo]
Zapraszamy na nasz test "ekskluzywnej" wersji najpopularniejszego auta w Polsce, czyli Skody Fabii. Monte Carlo, bo tak się nazywa, charakteryzuje się sportową stylistyką i bogatszym wyposażeniem. Jej cena rozpoczyna się od 52 330 zł.
Charakterystycznymi elementami tego modelu są czarne dodatki, m.in. atrapa chłodnicy, obudowy lusterek, listwy progowe oraz nakładki przedniego i tylnego zderzaka. Styliści użyli też specjalnego spoilera tylnego i dachu panoramicznego, który w odmianie Monte Carlo jest montowany standardowo.
Wnętrze utrzymano w połączeniu czerni i czerwieni. Motyw ten znajduje się na kokpicie, obszytej perforowaną skórą kierownicy, dźwigni zmiany biegów, dywanikach i tapicerce. Progi wejściowe i deskę rozdzielczą zdobią listwy dekoracyjne, zaś na pedałach zamontowano nakładki. Dla wersji Monte Carlo przygotowano promocyjny pakiet wyposażenia w cenie 2200 zł, w skład którego wchodzą radio Swing z Bluetoothem, czujniki parkowania z tyłu, czujnik zmierzchu oraz klimatyzacja automatyczna Climatronic.
Podobnie jak w przypadku innych Fabii za 1 zł można zakupić 4-letni pakiet przeglądów (ograniczony do 60 000 km) lub alternatywnie instalację LPG Landi Renzo za 1750 zł (dla silnika 1,0 MPI). W ofercie znajduje się również możliwość kupna w kredycie od 468 zł miesięcznie.
Oznaczenie Monte Carlo hołduje 114-letniemu związkowi czeskiej marki z motorsportem. Poza Fabią linia ta jest dostępna dla modeli Citigo, Rapid oraz Yeti.
Testowany przez nas egzemplarz był wyposażony w silnik 1.2 TSI o mocy 110 KM, najmocniejszy w gamie. Wersja Fabii Monte Carlo z takim motorem kosztuje od 58 tys. zł w górę.