Skoda Citigo: jestem ciężarówką na gaz
Na polskim rynku pojawiła się właśnie nowa... dwumiejscowa Skoda Citigo z homologacją ciężarową. Specjalna wersja najmniejszego auta z Mlada Boleslav spełnia wymogi unijnej homologacji N1. Dzięki odpowiedniemu dostosowaniu przestrzeni ładunkowej, przedsiębiorca może odliczyć 100 proc. podatku VAT od zakupu Skody Citigo oraz od wydatków na paliwo, bez konieczności prowadzenia ewidencji pojazdu.
Kompleksowa przebudowa obejmuje montaż wytrzymałej, metalowej przegrody za przednimi fotelami, która oddziela dużą, zabezpieczoną przestrzeń ładunkową. Modyfikacje wymusiły usunięcie drugiego rzędu siedzeń. Pod znacząco podnoszącym zdolności przewozowe przedziałem bagażowym wygospodarowano miejsce na koło zapasowe.
Citigo z homologacją N1 można zamawiać w wersji trzydrzwiowej ze wszystkimi wersjami wyposażeniowymi i silnikowymi.
Ciężarowa odmiana małej Skody to kompromis pomiędzy funkcjonalnością samochodu dostawczego i zwinnością samochodu miejskiego oraz bardzo niskimi kosztami eksploatacji. Dostępne z silnikiem 1.0 MPI o mocy 60 lub 75 KM auto, dzięki zachowaniu niskiej masy łączy przyzwoitą dynamikę z bardzo niskim średnim zużyciem paliwa - według producenta tylko 4,5 l/100 km.
Dzięki możliwości założenia instalacji LPG samochód stanie się jeszcze bardziej oszczędny. Do podstawowych walorów, które znamy z "klasycznego" Citigo - wygodnego i funkcjonalnego wnętrza, nowoczesnego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa i kompaktowych wymiarów, dzięki którym łatwiej poruszać się po zatłoczonym mieście - dołączyła teraz zdolność przewożenia dużych przedmiotów.
Cena dwumiejscowego Citigo jest o 1500 zł wyższa niż standardowej wersji modelu. Kupujący Skodę Citigo z homologacją ciężarową zachowuje wszystkie przywileje wynikające z zakupu samochodu u polskiego importera - w tym profesjonalną pomoc, gwarancję, warunki finansowe i promocje.
mw, moto.wp.pl