Skandal w Volkswagenie spowodowała mała grupa pracowników?

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Tylko mała grupa pracowników była odpowiedzialna za manipulacje przy amerykańskich testach emisji spalin - poinformował koncern Volkswagen. Zapewnił jednocześnie, że nie ma przesłanek, które świadczyłyby o zamieszaniu w ten proceder członków rady nadzorczej firmy.

Prezes rady nadzorczej Volkswagena Hans Dieter Poetsch poinformował, że postępowanie dotyczące instalowania w ich samochodach oprogramowania pozwalającego na manipulowanie pomiarem emisji spalin i zaniżanie pomiaru emisji tlenku azotu przebiega sprawnie. Jednocześnie ocenił, że afera była wynikiem "serii błędów" i miną miesiące zanim będzie można wskazać konkretnych winnych.

Producent samochodów ogłosił, że zgodził się na zmiany w nadzorze działu rozwoju, aby w przyszłości uniknąć podobnych problemów. Wcześniej Volkswagen zapowiadał wprowadzenie nowej struktury korporacyjnej, która ma zacząć obowiązywać na początku 2017 roku.

Tymczasem prezes Volkswagena Matthias Mueller na konferencji prasowej powiedział, że jest skłonny przeprosić za całą sytuację, jednak dodał, że "nie sądzi, iż będzie musiał w związku z tym padać na kolana". - Będę patrzeć w przyszłość z optymizmem i pewnością - zapewnił.

We wrześniu Volkswagen przyznał się do instalowania w swoich autach oprogramowania pozwalającego na manipulowanie pomiarem emisji spalin i zaniżanie pomiaru emisji tlenku azotu. Dotyczy to ok. 11 milionów samochodów tego koncernu na świecie. Sytuacja pogorszyła się jeszcze, gdy w listopadzie najpierw wyszło na jaw, że Volkswagen mógł zaniżać poziom zużycia paliwa i emisji CO2 w przypadku ok. 800 tys. aut, głównie z silnikami Diesla, a później - że problem ten może dotyczyć większej liczby samochodów na benzynę niż poprzednio zakładano.

Źródło: PAP

ll

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne