Silniki tych producentów są najlepsze
None
Koniec ze stereotypami
Jednym z ważniejszych parametrów branych pod uwagę podczas wyboru samochodu, jest jego niezawodność. W tym względzie wielu Polaków ma swoje głęboko zakorzenione przekonania. Jak jest jednak naprawdę? Brytyjska organizacja Warranty Direct na podstawie historii 50 tysięcy samochodów opublikowała raport usterkowości. Możemy się z niego dowiedzieć, którzy producenci przodują w dziedzinie produkcji dobrych silników.
Układając zestawienie, brano pod uwagę przede wszystkim ryzyko wystąpienia awarii cylindra i jego głowicy, pierścieni, pompy oleju, wału korbowego, popychaczy i zaworów, koła zamachowego, rozrusznika, uszczelki pod głowicą, turbiny, paska lub łańcucha napędowego, wtryskiwaczy oraz kolektora wlotowego i wylotowego.
10. Jeep
Amerykańska marka, która teraz jest w rękach koncernu Fiat Chrysler Automobiles, zwykle kojarzy się z ogromnymi możliwościami w terenie, dorównującym im apetytem na paliwo oraz sporą awaryjnością. Jak widać, w przypadku silników stereotypy nie mają pokrycia w prawdzie. Jak przekonują Brytyjczycy, silnikom Jeepa można zaufać. W modelach tej marki stosuje się jednostki o sporej rozbieżności - od 1,4 l w modelu Renegade do 6,5 l w Grand Cherokee.
9. Honda
Obecność japońskiej marki na tej liście nie jest zaskoczeniem. Ma ona swoich fanów, dla których jednym z ważniejszych przymiotów Hondy jest właśnie niezawodność. Obecnie Honda oferuje w Europie silniki o pojemności od 1,3 l w modelu Jazz do do 2,4 l w Accordzie.
8. Landrover
Legendarna angielska marka, będąca obecnie w rękach Hindusów, oferuje samochody, będące połączeniem prestiżu i zdolności terenowych. Wśród jednostek napędowych znajdziemy silniki Diesla i benzynowe o pojemności od 2,0 l w Evoque do 5,0 l V8 w modelu Discovery i Range Roverze.
7. Chevrolet
Amerykańska marka należąca, podobnie jak Opel, do General Motors, ma w swojej ofercie zarówno miejskie auta z silnikami o pojemności od 1,0 l do wozów sportowych, mogących się pochwalić ogormną jednostką napędową i pięknym brzmieniem, zapewnianym przez osiem cylindrów w układzie "V" o łącznej pojemności 6,2 l.
6. Lexus
Wysokie miejsce tej marki nie powinno być dla nas zaskoczeniem. Należący do Toyoty Lexus jest prekursorem napędu hybrydowego w samochodach segmentu premium. Niewysilone, wolnossące jednostki pracujące w cyklu Atkinsona długo pozostają niezawodne. Lexus ma oczywiście w swojej ofercie również tradycyjne silniki spalinowe - na przykład 2.0 Turbo w modelu NX, 3,5 l V6 w RX, czy budzący podziw 5,0 V8 w RC F.
5. Hyundai
Jeszcze kilkanaście lat temu próby wejścia Koreańczyków na europejski rynek kwitowane były przez konkurencję pobłażliwymi drwinami. Dziś nikt już się nie śmieje. Hyundai oferuje zarówno małe, miejskie auta (i10 z silnikiem 1,1 l) jak i limuzynę Genesis, pod maską której może pracować pięciolitrowa jednostka V8. Co ciekawe, należąca przecież do tego samego koncernu Kia znalazła się na 26 miejscu rankingu.
4. Renault
Obecność francuskiej marki w czołówce zestawienia dla wielu może być zaskoczeniem. W końcu są one postrzegane jako najbardziej kłopotliwe. Tymczasem Renault w kwestii silników nie ma się czego wstydzić. Być może jest to zasługa dużego doświadczenia tej firmy w Formule 1. W ofercie Renault znajdziemy jednostki o pojemności od 0,9 l (umieszczony nad tylną osią silnik w Twingo) do V6 o pojemności 3,5 l w Lagunie z nadwoziem coupe.
3. Volvo
Szwedzka marka słynie przede wszystkim z bezpieczeństwa, jakie jej samochody zapewniają użytkownikom. Okazuje się jednak, że wiele może zaoferować również w dziedzinie silników. W ofercie Volvo znajdziemy silniki o układzie rzędowym z czterema, pięcioma lub sześcioma cylindrami o pojemności od 1,6 l do 3,0 l oraz V8 o pojemności 4,5 l. Czas pokaże, czy dobra renoma silników Volvo w najbliższych latach się utrzyma. Firma rezygnuje właśnie z dużych, wolnossących jednostek na rzecz mniejszych, ale wyposażonych w doładowanie.
2. Chrysler
Amerykańska marka, która została w całości przejęta przez Fiata, nie jest obecna w Europie. Model 300 C II występuje jednak u nas jako Lancia Thema. Pod maską możemy znaleźć silniki V6 o pojemności od 3,0 l do 3,6 l. Lancia Voyager, która jest niemalże klonem Chryslera Grand Voyagera, oferuje jednostki o pojemności 2,8 l lub 3,6 l.
1. Mercedes
Jeszcze dziesięć lat temu niemiecki symbol samochodu premium przeżywał trudny okres. Mercedes zbierał fatalne noty za trwałość. Ten okres Niemcy mają już jednak za sobą. Od kilku lat jakość modeli spod znaku gwiazdy rośnie i, przynajmniej według Brytyjczyków z Warranty Direct, pod względem silników nie ma sobie równych. Przekrój jednostek, które oferuje Mercedes, jest ogromny. Od 0,9 l w Smart Fortwo do V12 o pojemności 6,0 l w modelu G 65 AMG oraz SL 65 AMG.
Wyniki niezawodności silników opublikowane przez Warranty Direct mogą zaskakiwać. Tuż za pierwszą dziesiątką, na 11 i 12 miejscu, znalazły się odpowiednio Citroen i Fiat, BMW zajęło 28 lokatę, Volkswagen uplasował się dopiero na 31 miejscu, a pierwsza marka należąca do tego koncernu - Bentley - na 21. Dziwić może również niska pozycja takich marek jak Subaru i Mitsubishi: odpowiednio 34 i 35 miejsce. Wygląda na to, że stereotypy nie mają nic wspólnego z rzeczywistością.
tb, moto.wp.pl