Silnik Mercedesa-AMG GT będzie mieć 510 KM
AMG GT to nowy, długo oczekiwany model sportowy Mercedesa. Coupe, które jest postrzegane jako konkurent takich samochodów jak Porsche 911 i Jaguar F-Type, zaoferuje sporo mocy. Mercedes zaprezentował silnik nowego modelu.
4-litrowa Jednostka V8 została wyposażona w dwie turbosprężarki i dostarcza 510 KM przy 6250 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 650 Nm dostępnych w zakresie od 1750 do 4750 obr./min. Mercedes zaprezentował nowoczesne rozwiązania użyte przy konstrukcji tego silnika. Przede wszystkim jest to lekka konstrukcja, która waży 209 kg. Szczególnie ważne dla wzrostu wydajności są lekkie tłoki. Wykorzystanie odpowiednich materiałów pozwoliło nie tylko zmniejszyć masę, ale też poprawić wydajność cieplną jednostki napędowej.
Ściany cylindrów zostały pokryte innowacyjną warstwą o zmniejszonym tarciu. Dzięki zastosowaniu suchej miski olejowej silnik umieszczony za przednią osią mógł znaleźć się niżej o 55 mm, co poprawiło umiejscowienie środka ciężkości, a zatem właściwości jezdne samochodu. Aby poprawić rozkład masy i zmniejszyć wymiary jednostki napędowej, obie turbiny zostały umieszczone na bloku silnika. Mercedes chwali się, że dzięki tym wszystkim rozwiązaniom uzyskał lepszy stosunek mocy do masy, mniejsze zużycie paliwa i charakterystyczny sportowy dźwięk silnika AMG.
Mercedes-AMG GT zostanie oficjalnie zaprezentowany jesienią, natomiast do sprzedaży trafi w marcu 2015 roku. Ta sama jednostka trafi pod maskę nowego modelu C63 AMG w czterech wersjach nadwoziowych – sedana, kombi, coupe i kabrioletu.