Shell przejął stacje Neste i zmienia format swoich obiektów
Koncern paliwowy Shell, który posiada 416 stacji benzynowych w Polsce, zakończył proces włączania do swojej struktury sieci stacji Neste, zakupionej w 2013 r. Firma rozpoczęła też wprowadzanie zmian w wyglądzie i obsłudze swoich obiektów w całym kraju.
- Zakończyliśmy bardzo duży program inwestycyjny polegający na integracji stacji Neste w jeden podmiot" - powiedział Paweł Odrzywołek, dyrektor Działu Stacji Paliw Shell Polska. Koncern w 2013 r. kupił od fińskiej firmy Neste polską sieć samoobsługowych stacji benzynowych za ok. 80 mln euro. W jej skład wchodziło 106 obiektów w całym kraju. Jak poinformował Odrzywołek, po zakończeniu integracji pod szyldem Shell działa 66 dawnych stacji Neste, z czego 14 to nadal obiekty samoobsługowe.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ * - Z różnych względów te stacje będą działać w formacie samoobsługowym przez co najmniej rok. Posłużą one nam też za swoisty poligon, jak sprawdza się taki sposób obsługi klientów - dodał. Według niego Shell nie zamierza jednak rozwijać stacji samoobsługowych w Polsce - będą one stanowiły niszę w miejscach, gdzie niemożliwe lub nieopłacalne jest uruchomienie obiektów z pełną obsługą.
Odrzywołek poinformował, że firma Shell Polska posiada obecnie 416 stacji benzynowych w Polsce, z których 15 zostało otwartych w tym roku. Do końca roku planowane jest uruchomienie jeszcze kilku obiektów. - Jesteśmy zainteresowani rozwojem sieci w Polsce. Chodzi o budowanie stabilnego i długofalowego biznesu paliwowego w naszym kraju, bo jest on bardzo ważnym miejscem na mapie działalności Shell - zadeklarował.
Shell rozpoczął wprowadzanie na swoich stacjach zmian związanych ze zmianą wyglądu, obsługi i oferowanego asortymentu towarów. Pierwszy etap potrwa do końca przyszłego roku. Pierwszym obiektem działającym w odmienionym formacie sklepowo-kawiarnianym jest stacja położona na południu Krakowa, w sąsiedztwie dużych osiedli i autostradowej obwodnicy miasta.
Jak wyjaśnił Paweł Długoński, menadżer ds. sprzedaży detalicznej Shell Polska, wprowadzane zmiany są efektem szerokich badań dotyczących potrzeb i oczekiwań klientów stacji benzynowych. W ich wyniku stacje Shella, w zależności od lokalizacji, typu obsługiwanych klientów i osiąganych obrotów przybiorą charakter kawiarniany, sklepu osiedlowego czy obiektu szybkiej obsługi. Wśród nowości znalazły się m.in. terminale przy dystrybutorach przeznaczone do zamawiania posiłków i gorących napojów.
Według przedstawicieli Shell zmiany wynikają z tego, że sklepy i kawiarenki stanowią coraz ważniejszą część oferty stacji paliwowych.
Źródło: PAP
ll/moto.wp.pl