Samochody, które sprzedają się najszybciej
Sprzedanie auta również nie należy do najprostszych zadań, a na kupca trzeba długo czekać. Ten czas różni się w zależności od tego, jaki model wystawiamy na sprzedaż.
10. Skoda Fabia - 36 dni
Zakup samochodu na rynku wtórnym nie jest łatwym zadaniem. Chodzi tu nie tylko o kłopot z dokonaniem wyboru na rynku oferującym mrowie marek i modeli, ale też o zakup dobrego egzemplarza. Okazuje się, że sprzedanie auta również nie należy do najprostszych zadań, a na kupca trzeba długo czekać. Ten czas różni się w zależności od tego, jaki model wystawiamy na sprzedaż. Oto samochody, które na nowego właściciela czekają najkrócej.
Na dziesiątym miejscu zestawienia znalazła się Skoda Fabia. Czeska propozycja w segmencie B oparta na podzespołach Volkswagena Polo od lat cieszy się sporym powodzeniem wśród Polaków. Do naszych rodaków przemawia sprawdzona technologia, bardzo dobra ergonomia, wysokie walory użytkowe, a do tego akceptowalny wygląd i jakość materiałów wykończeniowych. Skoda Fabia na kupca czeka średnio 36 dni.
tb/mw/sj, moto.wp.pl
9. Honda CR-V - 35 dni
O dzień szybciej nowego nabywcę znajduje Honda CR-V. Należący do modnej obecnie klasy SUV-ów japoński pojazd nie zachwyca co prawda urodą, ale ma inne atuty. Udane silniki benzynowe i wysoka trwałość samochodu zachęcają do zakupu bardziej, niż są w stanie odstraszyć materiały wykończeniowe przeciętnej jakości.
8. Fiat Doblo - 34 dni
Ósme miejsce Fiata Doblo może być zaskakujące. Dostawczo-osobowy "Włoch" jest blisko spokrewniony z Oplem Combo i może zachęcać do kupna dobrymi, wytrzymałymi i ekonomicznymi silnikami Diesla. Jego atutami są również: duży bagażnik i przestronne wnętrze.
6. Suzuki Vitara/Grand Vitara - 31 dni
Japoński producent wysoko cenionych motocykli ma też w ofercie samochody. Te jednak nie cieszą się taką popularnością jak jednoślady. Model Vitara / Grand Vitara, należący do segmentu SUV-ów, cieszy się jednak dużym zainteresowaniem wśród Polaków. Zachowawcze kształty i nieco archaiczne wnętrze nie zniechęcają amatorów ceniących doskonałe - jak na tę klasę - własności w terenie i nieskomplikowany, wolnossący silnik.
6. Hyundai Tucson - 31 dni
Szóste miejsce ex aequo przypadło propozycji z Korei Południowej. Tucson, którego następcą w aktualnej palecie producenta jest model ix35, rozpoczął swoją karierę w 2004 roku. Upływ czas pokazał jednak, że nie była to najbardziej udana konstrukcja. Tucson znajduje się wśród SUV-ów najniżej ocenionych w corocznym raporcie usterkowości DEKR-y. Braki koreańskiej konstrukcji osładza jednak niska cena na rynku wtórnym. To naprawdę tani sposób na wejście do grona posiadaczy SUV-ów.
5. Skoda Octavia - 29 dni
Polski klasyk znalazł się na piątym miejscu zestawienia najbardziej rozchwytywanych samochodów. Rozrośnięty kompakt z Czech na nowego właściciela czeka 29 dni, co wydaje się długim czasem jak na lidera sprzedaży na rynku pierwotnym. Rekordowo obszerne wnętrze i niemiecka technika sprawiają, że to model pożądany. W grę wchodzi tu jednak bardzo wysoka cena, która w przypadku kilkuletniej Octavii bywa porównywalna z ceną adekwatnie doświadczonego VW Golfa.
3. Daewoo Matiz - 27 dni
Na trzecim miejscu zestawienia znalazły się ex aequo dwa modele. Jednym z nich jest produkowany w FSO klasyk. Następca Tico świetnie zadomowił się na rynku i przekonywał do siebie pięciodrzwiowym nadwoziem oraz przyzwoitym spalaniem. Jego problemem była jednak usterkowość i problemy z korozją. Niska cena przemawia jednak do nabywców.
3. Volvo XC90 - 27 dni
Drugi z pojazdów na ostatnim stopniu podium stoi na przeciwnym biegunie motoryzacji niż Matiz. Największy SUV w ofercie Volvo to nie tylko wyznacznik prestiżu, ale też gwarancja bezpieczeństwa. Dla wielu osób dysponujących większą gotówką to też kusząca alternatywa wobec modeli niemieckich.
2. Kia Sportage - 26 dni
Najbardziej popularny SUV na rynku pierwotnym jest też rozchwytywany na wtórnym. Model przekonuje do siebie atrakcyjnym wyglądem i nie odstrasza mechaniką. Koreańczycy w ostatnich latach mocno dopracowali swoje konstrukcje i dziś nie muszą wstydzić się w konfrontacji z uznanymi markami.
1. Fiat Seicento - 13 dni
Najłatwiej zbywalnym samochodem na rynku wtórnym okazał się Fiat Seicento. Włoski maluch czeka na nowego właściciela jedynie 13 dni, czyli dwukrotnie krócej niż druga w zestawieniu Kia Sportage. Powodem takiego stanu rzeczy jest zapewne niska cena zakupu i utrzymania. Nabywcy Seicento muszą się jednak liczyć z niskim poziomem bezpieczeństwa, oferowanym przez ten model.
Źródło: SAMAR
tb/mw/sj, moto.wp.pl