UAZ i Łada Niva – jeśli lubisz mechanikę
Jeśli już jesteśmy przy samochodach terenowych, to wspomnę o tych dwóch radzieckich pojazdach. Z premedytacją nie używam określenia "rosyjskich", bo powstały jeszcze za czasów ZSRR i od tamtej pory niewiele się zmieniły.
To dobre auta, dość tanie, ale trzeba wiedzieć jedną rzecz – wymagają bardzo pieczołowitego serwisu. Co prawda wszystko da się zrobić przed domem na podnośniku, jednak wymaga to czasu. Części zamienne są niesamowicie tanie i łatwo dostępne, ale za ich ceną idzie jakość. Niektóre zużywają się zaraz po zamontowaniu, inne kilka tygodni później. Należy się liczyć z tym, że po poważnym wypadzie na offroadowy weekend, trzeba będzie sporo pracy, by auto nadawało się na kolejny.
Za kilka tysięcy złotych możesz kupić prymitywną, znakomitą terenówkę, która kompletnie nie nadaje się do jazdy na co dzień i mowa tu o UAZ-ie. Jeśli potrzebujesz autem czasami pojechać gdzieś po asfalcie, lepszym wyborem jest Łada Niva. Ale jeśli tak naprawdę szukasz choć namiastki komfortu i choć odrobiny niezawodności, to najlepszym wyborem będzie trochę droższa i może nawet gorzej wyglądająca japońska terenówka.