Samochód sportowy za 15 tys. zł

None

Obraz

/ 9Duże emocje za niewielkie pieniądze

Obraz
© zdjęcie producenta

Posiadanie samochodu sportowego to jedno z motoryzacyjnych marzeń prawie każdego kierowcy. Atrakcyjny wygląd, wciskające w fotel przyspieszenie i możliwość pokonywania zakrętów z prędkościami, o jakich kierowcy zwykłych aut mogą jedynie marzyć - to główne zalety samochodów sportowych. Są jednak również wady: cena i koszty eksploatacji.

Sportowy wóz nie musi być jednak nowy, a ciekawe "okazy" można kupić, dysponując kwotą nie większą niż 15 tys. zł.

* * tb/mw/mw

/ 9Porsche 924

Obraz
© zdjęcie producenta

Historia tego modelu rozpoczęła się jeszcze w latach 70. Początkowo model 924 miał być sportowym debiutem Volkswagena, ale kryzys paliwowy pokrzyżował te plany. Samochód postanowiła produkować firma Porsche. Pojazd posiada silnik z przodu, ale skrzynię biegów z tyłu, co sprawia, że dobrze się prowadzi, dzięki równomiernemu rozkładowi mas. Niestety, motor o pojemności 2.0 l nie gwarantuje emocji, na jakie liczą nabywcy Porsche. Jednostka napędowa została bowiem zapożyczona od koncernu Volkswagena.


/ 9Porsche 944

Obraz
© zdjęcie producenta

Niektóre modele Porsche nie są na rynku wtórnym tak drogie jak 911. Model 944 z końca lat 80. można kupić nawet w cenie poniżej 13 tys. zł. Samochód wyposażany był w silniki o pojemności od 2.5 do 3.0 l.

Porsche 944 to typowy przedstawiciel sportowej stylistyki swoich lat. Sylwetka pojazdu do dziś zachowała atrakcyjność, choć z pewnością nie wzbudza już takich emocji, jak kiedyś. Samochód był chwalony za własności jezdne (rozkład masy bliski idealnemu 50/50), ale prawdziwy miłośnik tej niemieckiej marki powinien wystrzegać się silnika 2.0 l. Został on zapożyczony od Audi.


/ 9Peugeot 406 coupe

Obraz
© zdjęcie producenta

Na tle skromnej Hondy Prelude - Peugeot 406 coupe może wydawać się kwintesencją luksusu. Pojazd, który powstawał w latach 1997-2004, produkowany był we włoskich zakładach Pininfariny. Ta sama firma odpowiedzialna była również za projekt nadwozia. Auto jest ładne i harmonijne. We wnętrzu panuje luksus, którego wyróżnikami są skórzane fotele i obszyta tym materiałem kierownica. Jeśli chodzi o fotele, kierowca ani pasażer nie mają tu jednak co liczyć na imponujące trzymanie boczne.

Peugeot 406 coupe sprzedawany był z silnikami 2.0 i 2.2 l, sześciocylindrowym 2.9 l oraz jednostką Diesla 2.2 HDI. W najmocniejszych wersjach: 2.9 l, 194 lub 207 KM - auto może zaoferować satysfakcjonujące osiągi.


/ 9Mitsubishi Eclipse

Obraz
© zdjęcie producenta

Eclipse trzeciej generacji można kupić już za 13-14 tys. zł. W samochodach stosowano silniki o pojemności od 2.4 do 3.0 l. Moc poszczególnych jednostek oscylowała pomiędzy 140 a 210 KM. Napędzane na przód Mitsubishi otrzymało podwozie, które zestrojono nie tylko pod kątem sportowej jazdy, ale też komfortu. Oznacza to, że szaleńcza jazda Mitsubishi Eclipse nie wchodzi w grę.

Eclipse od lat ma jednak rzeszę zwolenników, którym nie będzie przeszkadzać mało wyrafinowany projekt wnętrza czy mało atrakcyjna kierownica.


/ 9Mercedes CLK

Obraz
© zdjęcie producenta

Sportowy Mercedes za 15 tys. zł? Jak najbardziej! Modele CLK z końca ubiegłego wieku można znaleźć już w tej cenie. Samochód ten oferowany był z silnikami o mocy od 137 do 279 KM. Bazujący na płycie podłogowej ówczesnej Klasy C pojazd może się podobać, szczególnie z przodu. Niełatwo jednak znaleźć za taką cenę egzemplarze w dobrym stanie.


/ 9Hyundai Coupe

Obraz
© zdjęcie producenta

Jeśli szukasz ładnego samochodu za niewielkie pieniądze, to może być propozycja dla Ciebie. Przedstawiony w 1996 roku model, pięć lat po swojej premierze przeszedł modernizację. Dysponując kwotą 15 tys. zł. można kupić dobrze wyposażone egzemplarze z końca produkcji pierwszej generacji lub nieco podejrzane z początku drugiej.

Wśród zalet samochodu można wymienić wygodne miejsce pracy kierowcy i wspomniane już dobre wyposażenie. Niestety, zaletom towarzyszą również wady: niezadowalająca jakość materiałów i wykonania. Dużo przyjemności z jazdy powinien zapewnić silnik 2.0 l o mocy 139 KM. Zawieszenie jest sztywne, ale niezbyt dobrze radzi sobie z polskimi drogami. Kłopoty sprawia też układ elektryczny.


/ 9Honda Prelude

Obraz
© zdjęcie producenta

To samochód znany chyba każdemu miłośnikowi prędkości. Piąta generacja tego auta produkowana była w latach 1996-2001. Poszczególne egzemplarze zdążyły więc już na tyle się zestarzeć, że są dostępne dla osób dysponujących całkiem przeciętną porcją gotówki. Pod maską Prelude znaleźć można silnik o pojemności 2.0 l i mocy 133 KM oraz jednostkę o pojemności 2.2 l i mocy 185 lub 200 KM. W wersji Type-S samochód dysponował mocą 220 KM.

Wnętrze samochodu nie kipi sportowym charakterem i nie rozpieszcza luksusem. Honda Prelude ceniona jest jednak za rozsądne, jak na swoje osiągi, spalanie, niezawodność i dobre wykonanie.


/ 9Alfa Romeo GTV

Obraz
© zdjęcie producenta

To propozycja dla estetów i miłośników włoskiej motoryzacji. Znakiem rozpoznawczym GTV jest jego nietuzinkowa stylistyka. Samochód zwraca na siebie uwagę nawet po latach od premiery. Wprawną rękę stylistów z Italii widać także w - niestety, ciasnym wnętrzu samochodu. Stylowe zegary, ekstrawaganckie, ale zapewniające trzymanie boczne fotele i klasyczna kierownica tworzą klimat, który zachęca do mocniejszego wciśnięcia pedału gazu.

Alfa Romeo w modelu GTV stosowała silniki benzynowe o pojemności 1.8 l i 2.0 l oraz sześciocylindrowe o pojemności 3.0 i 3.2 l. Silniki V6 są trwałe i dynamiczne, a zawieszenie sprawia, że auto dobrze trzyma się drogi. Niestety, układ jezdny jest awaryjny.

* * tb/mw/mw

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne