Samochód jako prezent – kobiety dostają je częściej
Walentynki to dla jednych tylko komercja i prezenty, a dla innych prawdziwe święto miłości. Zapewne takie podziały istnieją też w świecie entuzjastów motoryzacji, ale niezależnie od podejścia, wielu z nich w głębi duszy marzy o otrzymaniu auta w prezencie. Statystycznie jednak zacznie częściej na taki podarunek mogą liczyć kobiety.
Badania, których wyniki cytujemy, przeprowadzono w Polsce, gdzie tylko niewielka cześć społeczeństwa może sobie pozwolić na taki gest, jednak oprócz tego, że 25 procent badanych deklaruje, że kupiło komuś auto w prezencie, duża część respondentów zna kogoś takiego, a jeszcze większa grupa chciałaby w przyszłości zrobić taki prezent ukochanej osobie.
Z badania „Komfort jazdy II”, przeprowadzonego na zlecenie firmy Kongsberg Automotive Pruszków, wynika, że częściej na tak wyjątkowy gest decydują się mężczyźni. W przypadku kobiet 43 proc. z nich deklaruje, że mogłoby sprezentować samochód swojemu mężowi bądź partnerowi. Jeśli chodzi o mężczyzn, to odsetek ten jest znacznie większy. Prawie 60 proc. z nich chciałoby kupić auto swojej drugiej połówce.
Na co najczęściej zwracają uwagę Polacy przy zakupie auta?
Polscy kierowcy przy zakupie nowego auta najczęściej zwracają uwagę na możliwość posiadania klimatyzacji. Połowę mniej respondentów pyta sprzedawcę o wyposażenie samochodu w kamerę cofania oraz podgrzewanie foteli (odpowiednio 22 proc. i 21 proc.). Co istotne, prawie 10 proc. badanych w ogóle nie zadaje pytania o dodatkowe opcje wyposażenia wnętrza samochodowego.
Naszym zdaniem
Zapewne duża część takich prezentów to zakupy robione także z myślą o sobie, zwłaszcza jeśli taki prezent swojej ukochanej robi mężczyzna, ponieważ samochody postrzegane jako kobiece, to zazwyczaj niewielkie, poręczne i lekkie auta, które dają sporo frajdy z jazdy, jak np. Mini, Fiat 500 czy też Volkswagen up!.