| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8339/seat_toledo1.jpg',550,368) ) |
| --- | SEAT rozpoczął wczoraj w Polsce sprzedaż całkiem nowego modelu Toledo. Choć producent zapewnia, że nowy Toledo w oczywisty sposób nawiązuje do stylistyki poprzednich modeli ( z lat 1991 i 1998), nam nowe Toledo wydało się całkiem niepodobne do poprzedników: lekkich i dynamicznych sedanów.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8339/seat_toledo3.jpg',550,368) ) |
| --- | Toledo to już drugi - po Altei - model z nowej generacji produktów Seata. Nowe Toledo będzie jeszcze większe i obszerniejsze od Altei, i to właśnie do niej, a nie do poprzednich modeli Toledo jest najbardziej podobny. Nie tylko zresztą „pochodzenie”, ale i kategoria nadwozia Toledo budzą pewne wątpliwości. Producent upiera się określać Toledo mianem sedana – co wydaje się co najmniej dyskusyjne. Auto ma 4,49 m długości, 1,77 m szerokości i 1,58 m wysokości. ...jest więc dość wysokie, jak na sedan. Seat określa nowego Toledo jako „samochód wybitnie rodzinny, ale z typowym dla SEAT-a sportowym zacięciem”. Co do pojemności, to oponować nie ma powodów. Jeśli zaś chodzi o sportowy temperament, to z jego weryfikacja przyjdzie poczekać do pierwszych jazd testowych.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8339/seat_toledo8.jpg',550,412) ) |
| --- | Wspomniany sportowy, dynamiczny charakter od razu widać we wnętrzu. Dwubarwny kokpit nie jest złym pomysłem i może się spodobać polskim kierowcom znużonym szarością plastików.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8339/seat_toledo10.jpg',550,380) ) |
| --- | Toledo może być wyposażone w jeden z czterech silników: dwóch benzynowych i dwóch diesli. Silniejszy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zbudowany w technologii FSI ma pojemność 2 litrów i uzyskuje moc maksymalną 150 KM przy przy 6000 obr./min. Słabszy ma pojemność 1,6 litra i moc 102 KM. Silniki benzynowe nie wydają się zapowiadać na hit sezonu, bo ich eksploatacja wypada dość drogo. Już słabsza, stukonna wersja spala w mieście średnio ponad 10 litrów benzyny oferując przy tym przyspieszenie 12,9 s od 0 do 100 km/h. Silniejszy silnik, który przyspiesza do setki 10,1 s, spala w mieście 12,7 litr.
Gorąco można za to rekomendować diesle, s których słabszy (1,9 TDI) ma moc 105 KM, a silniejszy (2.0 TDI) aż 140 KM. Ten silniejszy, który umożliwia sprint do setki w 9,9 s, spala w mieście średnio 7,5 litra; eksploatując słabszego diesla spalimy odpowiednio 6,7 litra.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8339/seat_toledo2.jpg',550,368) ) |
| --- | Teraz to, co najważniejsze w dniu rynkowej premiery, ceny.
Za najsłabszą wersję benzynową (1,6 litra) kupującym przyjdzie zapłacić blisko 70 tys. złotych. Wersja dwulitrowa z bogatszym wyposażeniem oferowana jest ze skrzynią manualną (88 tys.) i automatyczną, za którą należy dopłacić blisko 5 tys. Najtańszy diesel w wersji standardowej z silnikiem 1,9 litra kosztuje prawie 80 tys. Za jego bogatsze wyposażenie (bez automatycznej skrzyni biegów) trzeba dopłacić 7 tys., i tak o blisko 6 tys. mniej niż za dwulitrową wersję z manualną skrzynią biegów. Najdroższa wersja nowego Seata Toledo, z wysokoprężnym silnikiem o pojemności 2 litry i lepszym wyposażeniem kosztuje 98 tys. złotych.