Pod koniec grudnia w rodzimej fabryce Tahara (Japonia) marka Lexus rozpoczęła produkcję usportowionego modelu IS-F. Należąca do koncernu Toyota Motor Corporation firma podąża w ten sposób śladami takich graczy jak Mercedes-Benz i BMW, których modele oferowane dla kierowców spragnionych mocnych wrażeń z jazdy noszą znaczek AMG oraz M.
IS-F to zupełnie nowa, charakteryzująca się znakomitymi osiągami wersja popularnego sportowego sedana Lexus IS 250. Nowy model to samochód o niepowtarzalnej stylistyce, wyposażony w potężny silnik V8. Rozpoczęcie sprzedaży w Europie planowane jest na rok bieżący. Seryjna wersja Lexusa IS-F będzie uzyskiwała moc ponad 300 kW (>400 KM) z silnika V8 o pojemności 5,0 litra.
Duża część prac projektowych nad IS-F odbywała się w kompleksie toru wyścigowego Fuji oraz w Centrum Technicznym Higashi-Fuji w Japonii. Konstrukcja modelu IS-F bazuje na sprawdzonym układzie napędu na tylne koła znanym z Lexusa IS. Pojazd jest wyposażony w zawieszenie przednie z wahaczami podwójnymi oraz wielowahaczowe zawieszenie tylne.
Jako sportowy "młodszy brat" modelu IS, Lexus IS-F został zaprojektowany z myślą o jeszcze lepszych osiągach. Wyposażono go w zoptymalizowany silnik V8 5.0 i mocy ponad 300 kW (>400 KM), z dwiema głowicami o oryginalnej konstrukcji oraz dwustopniowym układem dolotowym.
Silnik Lexusa IS-F współpracuje z pierwszą na świecie ośmiobiegową skrzynią biegów o sportowej charakterystyce z bezpośrednią zmianą biegów. Nowy mechanizm sterowania blokadą przekładni hydrokinetycznej umożliwia bezpośrednią, błyskawiczną zmianę biegów przy stałej blokadzie przekładni na biegach od drugiego do ósmego. W trybie D (jazdy) skrzynia biegów IS-F działa wyjątkowo płynnie, a przekładnia hydrokinetyczna gwarantuje rewelacyjne przyspieszenie ze startu zatrzymanego. Samochód osiąga 100 km/h w czasie poniżej 4,9 sekundy.
Źródła: Samar, Lexus