Rozstrzygnięto kolejny przetarg na budowę ekspresówki na Mazowszu. 71 km drogi za ponad 446 mln zł
Rozstrzygnięty został przetarg na projekt i budowę drogi ekspresowej S7 Mława-Strzegowo. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm z Warszawy i z Wiednia.
Zamawiający przyjął w postępowaniu trzy kryteria oceny ofert. Oprócz ceny, jednym z jest nim termin wykonania. Wykonawcy na etapie składania ofert mogli zaproponować wykonanie zamówienia w terminie krótszym niż maksymalny wymagany okres 37 miesięcy, jednak nie krótszym niż 34 miesiące. Wszyscy składający oferty zadeklarowali 34-miesięczny okres wykonania zadania. Trzecim kryterium oceny ofert był okres gwarancji. Każdy ze startujących w przetargu zaoferował 10-letnią gwarancję jakości wykonanych robót.
Najkorzystniejszą ofertę z ceną 446,2 mln zł złożyło konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure SA z Warszawy oraz PORR Bau GmbH z Wiednia.
Odcinek Mława - Strzegowo to kolejny z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie województwa mazowieckiego przygotowywanych do przebudowy przez olsztyński oddział GDDKiA. Tydzień wcześniej rozstrzygnięty został przetarg na budowę odcinka S7 Napierki-Mława.
Inwestycję obejmującą budowę 71 km drogi S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki-Mława (ok. 14 km), Mława- Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo-Pieńki (ok. 22 km) i Pieńki-Płońsk (ok. 13,7 km). Inwestycja realizowana będzie w systemie "projektuj i buduj". Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) dla całego zadania.
Inwestycja jest przewidziana do współfinansowania ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.