Trwa ładowanie...
22 lipca 2013, 12:42

Renault-Nissan chce podbić dynamicznie rozwijające się rynki

Renault-Nissan chce podbić dynamicznie rozwijające się rynkiŹródło: Materiały prasowe
d2sev6j
d2sev6j

Alians Renault-Nissan planuje podbić dynamicznie rozwijające się rynki (w szczególności Indie) szeregiem całkowicie nowych samochodów.

Miałyby one bazować na modułowej platformie "Common Module Family" (CMF), która zapewni oszczędności wynikające z efektu skali (koncern planuje stworzyć wiele modeli o nią opartych), co pozwoli zmniejszyć koszty opracowywania nowych aut wykorzystujących wspólne elementy. Nowe konstrukcje mają wyjść naprzeciw specyficznym wymaganiom nowego pokolenia klientów w krajach o najwyższym tempie wzrostu gospodarczego na świecie.

Jest to zapowiedź całkowicie nowego programu, pierwszego tego rodzaju, stworzonego wspólnie od podstaw przez Renault i Nissana w ramach ścisłej współpracy inżynierów z obydwu koncernów. Program dotyczy najbardziej przystępnej cenowo kategorii pojazdów bazujących na modułowej konstrukcji CMF-A. CMF pozwala na konstruowanie gamy samochód poprzez łączenie ze sobą pięciu dużych modułów (komora silnika, kabina, przednie podwozie, tylne podwozie i elektryka wraz z elektroniką. Moduły te będzie można dowolnie łączyć ze sobą tworząc w ten sposób szereg różnych kombinacji. Oferta obejmować będzie szereg znacząco różniących się pod względem designu samochodów i wariantów jednostek napędowych, wychodzących naprzeciw specyficznym upodobaniom klientów w Indiach i na innych dynamicznie rozwijających się rynkach.

Produkcja modeli CMF-A rozpocznie się w 2015 r. w zakładzie aliansu Renault-Nissan w Chennai (Indie). Jest to ich obecnie największa fabryka, w której produkowane są modele Renault Pulse, Scala i Duster oraz Nissan Micra, Sunny i Evalia. Zakład ten może produkować do ośmiu odmian nadwozi, opartych na czterech różnych platformach. Łącznie od 2008 do 2015 koncern zainwestuje tam łącznie około miliarda dolarów. Obecnie jej zdolność produkcyjna wynosi 400 000 samochodów rocznie.

d2sev6j

Renault korzysta z silnego wzrostu gospodarczego w Indiach. W ciągu niespełna 18 miesięcy na rynek indyjski wprowadzonych zostało pięć nowych modeli, w tym Renault Duster, który odnotował na swoim koncie rekordową liczbę 29 nagród ze strony niezależnych instytucji, związanych z przemysłem motoryzacyjnym. Duster przyczynił się do przyspieszenia wzrostu Renault w Indiach i pozwolił koncernowi znacznie wyprzedzić średniofalowe prognozy sprzedaży w tym regionie.

Alians Renault-Nissan realizuje 10 proc. całkowitej światowej sprzedaży samochodów. Koncerny będące partnerami strategicznymi od 1999 r. sprzedały łącznie w 2012 r. 8,1 miliona samochodów w niemal 200 krajach.

d2sev6j
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2sev6j
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj