Renault-Nissan chce podbić dynamicznie rozwijające się rynki
Miałyby one bazować na modułowej platformie "Common Module Family" (CMF), która zapewni oszczędności wynikające z efektu skali (koncern planuje stworzyć wiele modeli o nią opartych), co pozwoli zmniejszyć koszty opracowywania nowych aut wykorzystujących wspólne elementy. Nowe konstrukcje mają wyjść naprzeciw specyficznym wymaganiom nowego pokolenia klientów w krajach o najwyższym tempie wzrostu gospodarczego na świecie.
Jest to zapowiedź całkowicie nowego programu, pierwszego tego rodzaju, stworzonego wspólnie od podstaw przez Renault i Nissana w ramach ścisłej współpracy inżynierów z obydwu koncernów. Program dotyczy najbardziej przystępnej cenowo kategorii pojazdów bazujących na modułowej konstrukcji CMF-A. CMF pozwala na konstruowanie gamy samochód poprzez łączenie ze sobą pięciu dużych modułów (komora silnika, kabina, przednie podwozie, tylne podwozie i elektryka wraz z elektroniką. Moduły te będzie można dowolnie łączyć ze sobą tworząc w ten sposób szereg różnych kombinacji. Oferta obejmować będzie szereg znacząco różniących się pod względem designu samochodów i wariantów jednostek napędowych, wychodzących naprzeciw specyficznym upodobaniom klientów w Indiach i na innych dynamicznie rozwijających się rynkach.
Produkcja modeli CMF-A rozpocznie się w 2015 r. w zakładzie aliansu Renault-Nissan w Chennai (Indie). Jest to ich obecnie największa fabryka, w której produkowane są modele Renault Pulse, Scala i Duster oraz Nissan Micra, Sunny i Evalia. Zakład ten może produkować do ośmiu odmian nadwozi, opartych na czterech różnych platformach. Łącznie od 2008 do 2015 koncern zainwestuje tam łącznie około miliarda dolarów. Obecnie jej zdolność produkcyjna wynosi 400 000 samochodów rocznie.
Renault korzysta z silnego wzrostu gospodarczego w Indiach. W ciągu niespełna 18 miesięcy na rynek indyjski wprowadzonych zostało pięć nowych modeli, w tym Renault Duster, który odnotował na swoim koncie rekordową liczbę 29 nagród ze strony niezależnych instytucji, związanych z przemysłem motoryzacyjnym. Duster przyczynił się do przyspieszenia wzrostu Renault w Indiach i pozwolił koncernowi znacznie wyprzedzić średniofalowe prognozy sprzedaży w tym regionie.
Alians Renault-Nissan realizuje 10 proc. całkowitej światowej sprzedaży samochodów. Koncerny będące partnerami strategicznymi od 1999 r. sprzedały łącznie w 2012 r. 8,1 miliona samochodów w niemal 200 krajach.