Renault Megane R.S. 275 Trophy-R bije rekord na Nurburgringu

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Ekstremalny hot-hatch jakim jest Renault Megane w wersji R.S. 275 Trophy-R pobił rekord słynnego niemieckiego toru Nurburgring dla samochodów o przednim napędzie. Wynik 7 minut 54 sekund i 36 setnych ustawia francuski kompakt w grupie samochodów typowo sportowych. Poprzedni rekord należał do Seata, hiszpańskiej marki należącej do Volkswagena.

Po rekordzie Megane R26.R w 2008 roku i Mégane R.S. Trophy w roku 2011, inżynierowie Renault Sport musieli się zmierzyć z wynikiem Seata, który odebrał im prestiżowy tytuł najszybszej przednionapędówki. Podobnie jak model z 2008 roku, również najnowsza konstrukcja to auto po bardzo dużych modyfikacjach, które trudno już nazwać praktycznym.

Megane R.S. 275 Trophy-R jest dwumiejscowym sportowym modelem, opracowanym na bazie najnowszego Megane R.S. 275 Trophy. Ta nowa seria limitowana Renault Sport ma sportowe wyposażenie stosowane zazwyczaj w samochodach wyczynowych i o 101 kilo mniejszą masę, aby zapewnić wyższe osiągi. Jest ona wyposażona w zawieszenie Cup z samoblokującym się mechanizmem różnicowym, silnik benzynowy 2,0 l o mocy 275 KM, tytanowy układ wydechowy Akrapovic, jednodrożne regulowane amortyzatory Öhlins Road&Track ze sprężynami z kompozytów oraz opony Michelin Pilot Sport Cup 2 dostosowane do tego modelu.

Ekstremalne Megane nie ma tylnej kanapy. Z przodu znajdują się sportowe fotele Recaro z poliwęglanu, o 42 kg lżejsze od montowanych w standardzie. Są one wyposażone w 3-punktowe pasy bezpieczeństwa. W ofercie akcesoriów dostępna jest 6-punktowa uprząż. Specjalny drążek oraz siatki chronią pasażerów przed przesunięciem się bagażu. Dla amatorów jazdy na torze, którzy chcą zyskać kilka cennych sekund na okrążeniu dostępny jest akumulator litowo-jonowy, pozwalający obniżyć masę auta o kolejnych 16 kg. Mocne hamowanie zapewni zestaw lżejszych, ale mocniejszych hamulców. Mégane R.S. 275 Trophy-R jest wyposażone w hamulce tarczowe wykonane ze stali i aluminium o średnicy 350/28, o 3 kg niższej masie.

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3