Trwa ładowanie...
16-06-2014 14:46

Renault Megane R.S. 275 Trophy-R bije rekord na Nurburgringu

Renault Megane R.S. 275 Trophy-R bije rekord na NurburgringuŹródło: zdjęcie producenta
d4jdngl
d4jdngl

Ekstremalny hot-hatch jakim jest Renault Megane w wersji R.S. 275 Trophy-R pobił rekord słynnego niemieckiego toru Nurburgring dla samochodów o przednim napędzie. Wynik 7 minut 54 sekund i 36 setnych ustawia francuski kompakt w grupie samochodów typowo sportowych. Poprzedni rekord należał do Seata, hiszpańskiej marki należącej do Volkswagena.

Po rekordzie Megane R26.R w 2008 roku i Mégane R.S. Trophy w roku 2011, inżynierowie Renault Sport musieli się zmierzyć z wynikiem Seata, który odebrał im prestiżowy tytuł najszybszej przednionapędówki. Podobnie jak model z 2008 roku, również najnowsza konstrukcja to auto po bardzo dużych modyfikacjach, które trudno już nazwać praktycznym.

Megane R.S. 275 Trophy-R jest dwumiejscowym sportowym modelem, opracowanym na bazie najnowszego Megane R.S. 275 Trophy. Ta nowa seria limitowana Renault Sport ma sportowe wyposażenie stosowane zazwyczaj w samochodach wyczynowych i o 101 kilo mniejszą masę, aby zapewnić wyższe osiągi. Jest ona wyposażona w zawieszenie Cup z samoblokującym się mechanizmem różnicowym, silnik benzynowy 2,0 l o mocy 275 KM, tytanowy układ wydechowy Akrapovic, jednodrożne regulowane amortyzatory Öhlins Road&Track ze sprężynami z kompozytów oraz opony Michelin Pilot Sport Cup 2 dostosowane do tego modelu.

Ekstremalne Megane nie ma tylnej kanapy. Z przodu znajdują się sportowe fotele Recaro z poliwęglanu, o 42 kg lżejsze od montowanych w standardzie. Są one wyposażone w 3-punktowe pasy bezpieczeństwa. W ofercie akcesoriów dostępna jest 6-punktowa uprząż. Specjalny drążek oraz siatki chronią pasażerów przed przesunięciem się bagażu. Dla amatorów jazdy na torze, którzy chcą zyskać kilka cennych sekund na okrążeniu dostępny jest akumulator litowo-jonowy, pozwalający obniżyć masę auta o kolejnych 16 kg. Mocne hamowanie zapewni zestaw lżejszych, ale mocniejszych hamulców. Mégane R.S. 275 Trophy-R jest wyposażone w hamulce tarczowe wykonane ze stali i aluminium o średnicy 350/28, o 3 kg niższej masie.

d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj