Renault Megane R.S. 275 Trophy-R bije rekord na Nurburgringu
Ekstremalny hot-hatch jakim jest Renault Megane w wersji R.S. 275 Trophy-R pobił rekord słynnego niemieckiego toru Nurburgring dla samochodów o przednim napędzie. Wynik 7 minut 54 sekund i 36 setnych ustawia francuski kompakt w grupie samochodów typowo sportowych. Poprzedni rekord należał do Seata, hiszpańskiej marki należącej do Volkswagena.
Po rekordzie Megane R26.R w 2008 roku i Mégane R.S. Trophy w roku 2011, inżynierowie Renault Sport musieli się zmierzyć z wynikiem Seata, który odebrał im prestiżowy tytuł najszybszej przednionapędówki. Podobnie jak model z 2008 roku, również najnowsza konstrukcja to auto po bardzo dużych modyfikacjach, które trudno już nazwać praktycznym.
Megane R.S. 275 Trophy-R jest dwumiejscowym sportowym modelem, opracowanym na bazie najnowszego Megane R.S. 275 Trophy. Ta nowa seria limitowana Renault Sport ma sportowe wyposażenie stosowane zazwyczaj w samochodach wyczynowych i o 101 kilo mniejszą masę, aby zapewnić wyższe osiągi. Jest ona wyposażona w zawieszenie Cup z samoblokującym się mechanizmem różnicowym, silnik benzynowy 2,0 l o mocy 275 KM, tytanowy układ wydechowy Akrapovic, jednodrożne regulowane amortyzatory Öhlins Road&Track ze sprężynami z kompozytów oraz opony Michelin Pilot Sport Cup 2 dostosowane do tego modelu.
Ekstremalne Megane nie ma tylnej kanapy. Z przodu znajdują się sportowe fotele Recaro z poliwęglanu, o 42 kg lżejsze od montowanych w standardzie. Są one wyposażone w 3-punktowe pasy bezpieczeństwa. W ofercie akcesoriów dostępna jest 6-punktowa uprząż. Specjalny drążek oraz siatki chronią pasażerów przed przesunięciem się bagażu. Dla amatorów jazdy na torze, którzy chcą zyskać kilka cennych sekund na okrążeniu dostępny jest akumulator litowo-jonowy, pozwalający obniżyć masę auta o kolejnych 16 kg. Mocne hamowanie zapewni zestaw lżejszych, ale mocniejszych hamulców. Mégane R.S. 275 Trophy-R jest wyposażone w hamulce tarczowe wykonane ze stali i aluminium o średnicy 350/28, o 3 kg niższej masie.