Ostatnio nastała moda na minimalistyczne faceliftingi. Poprawione wersje różnią się jedynie niewielkimi szczegółami i trudno je odróżnić od dotychczas produkowanych modeli. W takiej sytuacji można mieć nadzieję na nowości techniczne - tak sytuacja wygląda w przypadku Renault Megane.
W modelu wprowadzanym do sprzedaży w 2012 roku wprowadzono światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, a we wnętrzu znalazły się chromowane bądź wykończone w kolorze czarnym błyszczącym elementy wystroju.
Ważniejsze nowości znajdują się pod maską. Renault Energy TCe 115 to pierwszy benzynowy, doładowany silnik Renault z bezpośrednim wtryskiem, który wpisuje się w modę na downsizing. Ta nowa jednostka o pojemności 1198 cm3, wprowadzana na miejsce silnika 1.6 16V, odznacza się wyższymi od niego osiągami (+5 KM, +40 Nm). Dysponuje mocą 115 KM i maksymalnym momentem obrotowym 190 Nm, z czego 90 proc. jest dostępne już od 1650 obr./min. Ma on zużywać zaledwie zaledwie 5,3 l benzyny na 100 km, a wynoszący około 1 000 km zasięg jest zbliżony do zasięgu modeli z silnikiem wysokoprężnym.
Najlepiej sprzedająca się w Megane jednostka 1.5 dCi została zmodyfikowana - pojawiły się w niej wszystkie nowe rozwiązania technologiczne, wprowadzone po raz pierwszy w zeszłym roku dla modeli Scénic i Grand Scénic w silniku Energy dCi 130, pozwalające obniżyć zużycie paliwa do 3,8 l/100 km w cyklu mieszanym.
Energy dCi 130 to osiągający moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l. Zamontowany w Megane zużywa 4,0 l/100 km w cyklu mieszanym - o 20 proc. mniej w porównaniu do poprzedniej jednostki 1.9 dCi 130.
sj