Renault: akcja serwisowa Talismana i Espace
Kilka miesięcy temu niemieckim producentom przybył groźny konkurent w klasie średniej – ładne i nowoczesne Renault Talisman. Francuzi odświeżyli także rodzinnego Espace'a, czym umocnili się w segmencie minivanów. Marka znad Sekwany nie ustrzegła się jednak wpadki. Jak się okazuje, te dwa modele cierpią na choroby wieku dziecięcego, a klienci, którzy zdecydowali się na nowości, będą musieli odwiedzić autoryzowane serwisy.
Firma Renault powiadomiła Urządu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre egzemplarze modeli Espace V i Talisman, powstałe w fabryce w Douai (Francja) od początku produkcji do dnia 03.02.2016 r., mogą być niebezpieczne dla użytkowników. W tych modelach istnieje możliwość nieprawidłowego zamocowania elastycznych przewodów hamulcowych kół przednich oraz w zależności od egzemplarza może wystąpić jedna lub kilka z poniższych anomalii:
- ryzyko naruszenia ciągłości nitek osnowy taśmy przednich pasów bezpieczeństwa,
- możliwość niewłaściwej regulacji zbieżności kół przednich,
- ryzyko niedostatecznego przyklejenia szklanych szyb dachu otwieranego.
W przypadku nieprawidłowego zamocowania elastycznych przewodów hamulcowych kół przednich może dojść do uszkodzenia przewodu hamulcowego, a w konsekwencji do wycieku płynu hamulcowego, wydłużenia skoku pedału hamulca i obniżenia skuteczności układu hamulcowego. Ponadto, w zależności od egzemplarza, może pojawić się jedna lub kilka z poniższych konsekwencji:
- ryzyko obniżenia skuteczności ochrony zapewnianej przez pasy bezpieczeństwa w momencie zderzenia lub gwałtownego hamowania,
- możliwość przedwczesnego zużycia opon kół przednich, utraty ciśnienia lub pęknięcia opony,
- ryzyko odklejenia się szklanej szyby dachu otwieranego.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 584 samochody. Lista numerów VIN została umieszczona na stronie internetowej UOKiK-u. Właścicieli feralnych aut Renault powiadomi listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaprosi do autoryzowanych serwisów w celu dokonania naprawy.
Źródło: UOKiK
tb/