Raport niezawodności DEKRA 2014

Niemiecka DEKRA co roku przygotowuje raport niezawodności samochodów w różnych klasach i przedziałach przebiegu

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL

/ 9Samochody małe: Audi A1/Mazda2/Mini

Obraz
© zdjęcie producenta

Niemiecka DEKRA co roku przygotowuje raport niezawodności samochodów w różnych klasach i przedziałach przebiegu. Uwzględniane są w nim wszystkie awarie wynikające z jakości wykonania samochodu (np. problemy z zawieszeniem lub korozja nadwozia), ale już nie te związane ze zwykłym użytkowaniem samochodu jak zużycie opon lub wycieraczek.

Wśród najmniejszych samochodów najbardziej niezawodne okazały się auta niemieckie i japońskie. Przy przebiegu do 50 000 km, najlepiej spisało się Audi A1, w przypadku samochodów o przebiegu do 100 000 km wygrała Mazda2, natomiast przy zakresie 100-150 tys. km najrzadziej do serwisów zaglądają właściciele Mini.

Przebieg do 50 000 km:
1. Audi A1,
2. Mazda2,
3. Toyota iQ.

Przebieg od 50 000 do 100 000 km:
1. Mazda2,
2. Volkswagen Polo,
3. Ford Fiesta.

Przebieg od 100 000 do 150 000 km:
1. Mini,
2. Toyota Yaris,
3. Toyota Aygo.

/ 9Samochody kompaktowe: BMW serii 1/Mazda3/Volkswagen Golf VI

Obraz
© zdjęcie producenta

Podobnie sytuacja wygląda wśród samochodów kompaktowych. Również tutaj najbardziej godne zaufania okazały się modele marek niemieckich i japońskich. Zwycięzcami w trzech przedziałach przebiegu okazały się kolejno BMW serii 1, Mazda3 i Volkswagen Golf szóstej generacji. Tak jak w przypadku najmniejszych aut, wysokie pozycje zajęły również Toyoty.

Przebieg do 50 000 km:
1. BMW serii 1,
2. Ford Focus,
3. Toyota Prius.

Przebieg od 50 000 do 100 000 km:
1. Mazda3,
2. Volkswagen Golf VI,
3. Toyota Prius.

Przebieg od 100 000 do 150 000 km:
1. Volkswagen Golf VI,
2. Toyota Auris,
3. Volkswagen Jetta.

/ 9Samochody klasy średniej: Volvo S60 (V60)/BMW serii 3/Audi A5

Obraz
© zdjęcie producenta

Według DEKRY w klasie średniej mamy niemal całkowita dominację niemieckich samochodów. Jedynie w przedziale do 50 000 przejechanych km zwycięzcą okazało się Volvo S60 (wraz z wersją kombi V60). W kolejnych przedziałach przebiegu triumfowały BMW serii 3 i Audi A5.

Przebieg do 50 000 km:
1. Volvo S60/V60,
2. BMW serii 3,
3. SEAT Exeo.

Przebieg od 50 000 do 100 000 km:
1. BMW serii 3,
2. Audi A5,
3. Audi A4.

Przebieg od 100 000 do 150 000 km:
1. Audi A5,
2. Audi A4,
3. Mercedes Klasy C.

/ 9Samochody klasy wyższej: Mercedes Klasy E

Obraz
© zdjęcie producenta

Niemal identycznie wygląda sytuacja w segmencie większych limuzyn. W każdym przedziale przebiegu zwycięzcą okazał się Mercedes Klasy E. Niemiecka marka w ostatnich latach mocno stawia na poprawę wizerunku i pracuje nad niezawodności swoich aut. Wśród liderów znalazły się też takie modele jak Audi A6, BMW serii 5 i jedyne auto spoza Niemiec, czyli Volvo S80/V70.

Przebieg do 50 000 km:
1. Mercedes Klasy E,
2. Audi A6,
3. BMW serii 7.

Przebieg od 50 000 do 100 000 km:
1. Mercedes Klasy E,
2. BMW serii 5,
3. Volkswagen Phaeton.

Przebieg od 100 000 do 150 000 km:
1. Mercedes Klasy E,
2. Volvo S80/V70,
3. Mercedes Klasy S.

/ 9Samochody sportowe: BMW Z4/Audi TT/Mercedes SLK

Obraz
© zdjęcie producenta

Wśród samochodów sportowych widać całkowitą dominację niemieckich modeli. Choć trzeba przyznać, że nasi zachodni sąsiedzi produkują bardzo dużo sportowych aut, to również Japończycy mogą pochwalić się kilkoma udanymi konstrukcjami. Z raportu wynika, że w trzech przedziałach przebiegu najbardziej niezawodne są kolejno BMW Z4, Audi TT i Mercedes SLK.

Przebieg do 50 000 km:
1. BMW Z4,
2. Porsche 911,
3. Audi TT.

Przebieg od 50 000 do 100 000 km:
1. Audi TT,
2. Volkswagen Scirocco,
3. Porsche 911.

Przebieg od 100 000 do 150 000 km:
1. Mercedes SLK,
2. Mercedes SL,
3. Porsche Boxster/Cayman.

/ 9Samochody terenowe i SUV-y: Mercedes GLK/Audi Q5

Obraz
© zdjęcie producenta

W tej kategorii zwycięzcami okazały się miejskie SUV-y, a nie prawdziwie terenowe konstrukcje. Może wiązać się to z faktem, że terenówki mają trudniejsze życie, przez co łatwiej w nich o zużycie się wielu podzespołów. Wśród aut o przebiegu do 50 000 km najmniej awaryjny okazał się Mercedes GLK, natomiast w dwóch pozostałych przedziałach (do 100 tys. i do 150 tys. km) zwycięzcą jest Audi Q5. Po raz kolejny jedyną marką, która może konkurować z niemieckimi konstrukcjami jest Volvo z modelem XC60.

Przebieg do 50 000 km:
1. Mercedes GLK,
2. Volvo XC60,
3. BMW X1.

Przebieg od 50 000 do 100 000 km:
1. Audi Q5,
2. Volvo XC60,
3. Mercedes GLK.

Przebieg od 100 000 do 150 000 km:
1. Audi Q5,
2. BMW X5,
3. Porsche Cayenne.

/ 9Minivany: Mercedes Klasy B, Renault Scenic, Volkswagen Golf Plus

Obraz
© zdjęcie producenta

Większą różnorodność znajdziemy wśród rodzinnych minivanów. Przy przebiegu do 50 000 km, najbardziej niezawodny jest Mercedes Klasy B. Niespodzianką może się wydawać zwycięstwo Renault Scenica w przedziale od 50 do 100 tys. km, trzeba jednak pamiętać, że francuska marka ma bardzo długie doświadczenie w konstruowaniu aut tej klasy. Wśród samochodów o przebiegu do 150 tys. km najmniej awarii zanotowano w przypadku Volkswagena Golfa Plus.

Przebieg do 50 000 km:
1. Mercedes Klasy B,
2. Ford C-Max,
3. Volkswagen Sharan.

Przebieg od 50 000 do 100 000 km:
1. Renault Scenic,
2. Toyota Corolla Verso,
3. Suzuki SX4.

Przebieg od 100 000 do 150 000 km:
1. Volkswagen Golf Plus,
2. Toyota Corolla Verso,
3. Mercedes Klasy B.

/ 9Samochody dostawcze: Renault Master/Mercedes Sprinter/Volkswagen Crafter

Obraz
© zdjęcie producenta

Dostawcze vany nie mają łatwego życia, a to oznacza, że ich awaryjność mocno zależy od sposoby użytkowania. Mimo to widać, że najbardziej wytrzymałe okazują się modele marek, które od lat produkują auta użytkowe. W poszczególnych przedziałach przebiegów zwycięzcami są Renault Master, Mercedes Sprinter i Volkswagen Crafter. Wśród liderów znalazły się tez takie legendy segmentu vanów jak Ford Transit i Fiat Ducato.

Przebieg do 50 000 km:
1. Renault Master,
2. Volkswagen Crafter,
3. Mercedes Sprinter.

Przebieg od 50 000 do 100 000 km:
1. Mercedes Sprinter,
2. Volkswagen Crafter,
3. Fiat Ducato.

Przebieg od 100 000 do 150 000 km:
1. Volkswagen Crafter,
2. Mercedes Sprinter,
3. Ford Transit.

/ 9Małe vany: Skoda Roomster/Volkswagen Caddy

Obraz
© zdjęcie producenta

Ostatnią klasą w niemieckim zestawieniu są małe vany. Wśród nich, najbardziej niezawodnym, zarówno w przedziale do 50 tys. przejechanych kilometrów, jak i do 100 tys. km, jest Skoda Roomster. Przy największym przebiegu najmniej awaryjnym jest Volkswagen Caddy. Wysokie miejsca zajęły również inne, od lat uznane modele wśród małych vanów, czyli Citroen Berlingo, Peugeot Partner i Fiat Doblo.

Przebieg do 50 000 km:
1. Skoda Roomster,
2. Fiat Doblo,
3. Citroen Nemo.

Przebieg od 50 000 do 100 000 km:
1. Skoda Roomster,
2. Citroen Berlingo,
3. Peugeot Partner.

Przebieg od 100 000 do 150 000 km:
1. Volkswagen Caddy,
2. Skoda Roomster,
3. Volkswagen Bus/Transporter.

sj/tb/sj, moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne