Trwa ładowanie...

Range Rover Evoque Convertible: takiego SUV-a jeszcze nie było

Range Rover Evoque Convertible: takiego SUV-a jeszcze nie byłoŹródło: Materiały prasowe
d2xqs7l
d2xqs7l

Takiego SUV-a jeszcze nie było! Kiedy Land Rover pokazał swój futurystyczny model Evoque w koncepcyjnej wersji bez dachu, wszyscy byli przekonani, że to efektowna, ale jednak popisówka. Tymczasem właśnie zostały pokazane zdjęcia modelu produkcyjnego. SUV z otwieranym dachem wyjedzie na drogi.

Zamożni klienci, którzy cenią sobie oryginalność i uwielbiają błyszczeć, już mogą szykować pieniądze. Land Rover nie ukrywa, że Range Rover Evoque Convertible został stworzony właśnie dla nich. Chociaż oficjalny komunikat głosi, że nadwozie samochodu nie determinuje tego, żeby można go było używać wyłącznie w ciepłe dni. To pełnowartościowy, całoroczny SUV, przekonuje Land Rover.

Przyciągający największą uwagę element samochodu, czyli dach, jest popisem brytyjskich inżynierów. Choć zajmuje ogromną powierzchnię, to składa się i rozkłada błyskawicznie: odpowiednio 18 i 21 sekund. Można zamieniać auto w kabriolet podczas jazdy, bo proces jest możliwy przy prędkości do 50 km/h.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

Dla bezpieczeństwa zamontowano za tylnymi siedzeniami dwa pałąki przeciwkapotażowe. W razie dachowania wystrzelą w ciągu 90 milisekund, czyniąc auto równie bezpiecznym co takie o tradycyjnym dachu. Bagażnik samochodu po złożeniu dachu nie jest wielki, a mówiąc bez ogródek mikroskopijny (jak na SUV-a): mieści zaledwie 251 litrów. Po rozłożeniu dachu staje się niemal identyczny, jak w tradycyjnym modelu.

d2xqs7l

O ile z zewnątrz auto różni się od Evoque'a zamkniętego zdecydowanie, to w środku zrezygnowano ze zmian. Deska rozdzielcza jest identyczna jak w pierwowzorze, podobne są funkcje i konfiguracja. Zastosowano nowy ekran dotykowy o przekątnej 10,2 cala, ale można się spodziewać, że jest on po prostu tym ekranem, który będzie montowany w Evoque'u po faceliftingu.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

Nie ujawniono szczegółów technicznych samochodu, ale nic nie zapowiada, żeby silniki były inne niż w wersji zamkniętej. To oznacza, że do wyboru byłyby jednostki 4-cylindrowe, benzynowa o mocy 240-konna i oszczędna dieslowska Ingenium. Na życzenie napęd 4x4, oraz 9-biegowa przekładnia automatyczna produkcji ZF.

Trzydrzwiowa i pięciodrzwiowa wersja Evoque'a powstają w angielskiej fabryce w Halewood. Z jej taśm zjeżdżać będzie także Evoque Convertible. Ma być dostępny w salonach Land Rovera na całym świecie już w drugim kwartale 2016 roku. Cena? Podstawowy model TD4 HSE Dynamic wyceniono na 47,5 tys. funtów. Nie należy się spodziewać, by oryginalny kabriolet kosztował w Polsce mniej niż 250 tys. zł.

MAK

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj