Rajdowa Fabia dla fanów marki. Będzie można ją kupić w salonie

Prawdziwa gratka dla fanów Škody, rajdów oraz oryginalnych samochodów z limitowanych serii. Niebawem na rynku pojawi się nowa wersja Fabii, wyróżniająca się nie tylko inną kolorystyką, ale także niedostępnym dotychczas silnikiem.

Skoda Fabia R5 nawiązuje do rajdowej wersji. Będzie gratką dla miłośników marki.
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Skoda
Marcin Łobodziński

Auto dostępne w salonach będzie prawdopodobnie nosiło nazwę rajdowej wersji, czyli Fabia R5. Samochód wyczynowy jest obecnie najlepszą konstrukcją w swojej kategorii, co potwierdza nie tylko zdobycie po raz czwarty z rzędu tytułu mistrzowskiego WRC2, ale także liczne zwycięstwa w mniej prestiżowych rajdach.

Skoda Fabia R5
© Materiały prasowe | Skoda

Na razie nie znamy zbyt wielu szczegółów. Wiemy tylko, że samochód ma być oferowany wyłącznie w kolorze Candy White z czarnym dachem. Jednak nie na tym frajda z posiadania tego modelu się skończy. Pod maską ma pracować jednostka 1.4 TSI o mocy 125 KM. To będzie najmocniejszy silnik w Fabii i jednocześnie niedostępny dla innych wersji. Połączenie go z automatyczną przekładnią DSG powinno dać bardzo dobre osiągi i sporo przyjemności z jazdy. Czyżby delikatny powrót do segmentu hot hatchów?

Nie do końca, bo wersja R5 nie będzie tak dynamiczna jak wcześniejsze RS i ma mieć nieco inny charakter. Trudno będzie też porównać ten model z typowymi hot hatchami dostępnymi na rynku – najwyżej z usportowionymi wersjami, jak Fiesta ST-Line czy Ibiza FR.

Klient, który zdecyduje się na limitowaną edycję Fabii dostanie w standardzie bogate wyposażenie, zawierające m.in. obręcze ze stopów lekkich Savio w kolorze białym (opcjonalnie zielone lub czarne), wielofunkcyjną sportową kierownicę, nawigację satelitarną Amundsen, kamerę cofania, aktywny tempomat, czujniki parkowania z tyłu i sportowe zawieszenie.

Ceny limitowanej wersji modelu Fabia R5 zostaną podane wkrótce. Można jedynie zgadywać ile będzie kosztowało auto, opierając się na innych wersjach. Sugerujemy, że może to być pułap 75 tys. zł

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła