Rajd Szwecji: udana sobota Kubicy

Obraz
Źródło zdjęć: © P1 Sports

Robert Kubica i Maciej Szczepaniak wygrali jeden odcinek specjalny i zademonstrowali dobre tempo podczas sobotniego etapu Rajdu Szwecji. Liderem rajdu jest kierowca Hyundaia Thierry Neuville.

Pierwsze cztery sobotnie odcinki specjalne były dla polskiej załogi udane. Kubica trzykrotnie uzyskał szósty czas i raz był 10. Po awarii przeniesienia napędu nie ma już śladu i Fiesta krakowianina spisuje się wzorowo. Po pierwszej pętli sobotniego etapu liderem był Andreas Mikkelsen z zaledwie 1,7 sek. przewagi nad Sebastienem Ogierem.

OS15 Fredriksberg 2

Drugi przejazd przez odcinek Fredriksberg wygrał Thierry Neuville, pokonując drugiego Andreasa Mikkelsena o 3,7 sek. Belg w klasyfikacji generalnej wyprzedził Ogiera i awansował na drugie miejsce.

Kubica pojechał dobrym tempem i na mecie oesu zameldował się z szóstym czasem. W generalce krakowianin zbliżył się do Henninga Solberga na 3,3 sek. - Warunki na trasie nie były łatwe, trudno uzyskać właściwą linię - mówił Kubica na mecie odcinka.

Obraz

OS16 Rammen 2 (22,76 km)

Na trasie 16. odcinka pojawił się szuter. Przejazd każdej kolejnej załogi powodował, że następni kierowcy jeździli coraz bardziej rozjeżdżoną, szutrową linią. W takich warunkach bardzo mocno cierpią opony z kolcem, z jakich w Szwecji korzystają załogi. M.in. na przegrzewanie się opon na mecie odcinka uwagę zwracał Kubica, który uzyskał 10. czas.

Najszybsi okazali się kierowcy Citroena. Oes wygrał Kris Meeke przed Madsem Ostbergiem. Różnice w czołówce były jednak minimalne. Dziesiąty Kubica do Meeke'a stracił tylko 13 sek.

Obraz

OS17 Hagfors Sprint 2 (1,87 km)

Sprinterski oes Kubica przejechał rewelacyjnym tempem. 1,87 km nasz kierowca pokonał w czasie 1:57.1. O 1,2 sek. szybciej od Estończyka Ott Tanaka. Było to też jego pierwsze w karierze oesowe zwycięstwo w rajdzie zimowym.

- Bardzo dobry odcinek. Warunki się poprawiają. Teraz musimy trzymać się drogi i uczyć, jak najwięcej. Musimy być ostrożni, ten samochód musi dotrwać do Rajdu Meksyku - powiedział na mecie oesu Polak.

Obraz

OS18 Vargasen 2 (24,63 km)

Na zakończenie dnia załogi miały do pokonania najdłuższy sobotni odcinek Vargasen. Najlepszy czas uzyskał Neuville, zostając jednocześnie nowym liderem rajdu. Drugi Mikkelsen traci do niego jednak tylko 1,5 sek. i w niedzielę walka o wygraną będzie pasjonująca.

Niestety Kubica tym razem stracił trochę czasu przez kontakt z śnieżną bandą. - Straciłem około 20 sek. i musiałem cofać - przyznał krakowianin.

Obraz

Harmonogram Rajdu Szwecji na niedzielę:

08:57 OS19 Lesjofors (15,00 km)
09:48 OS20 Varmullsasen 1 (15,87 km)
10:31 Serwis
12:08 OS21 Varmullsasen 2 (15,87 km) – Power Stage
12:56 Serwis 14:29 meta

Opracował: MR

Wybrane dla Ciebie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie