Podczas Rajdu Portugalii zawodnicy musieli zmierzyć się z bezwzględnymi dla ogumienia kamienistymi odcinkami. Zgodnie z nowymi przepisami mieli oni do dyspozycji tylko 24 opony i 5 możliwości ich zmiany.
Dla porównania w sezonie 2012 było to 40 opon do wykorzystania w ramach 7 zmian przy bardzo zbliżonym formacie rajdu. Z zadaniem najlepiej poradzili sobie Sebasien Ogier (VW Polo R WRC), Mikko Hirvonen (Citroen DS3 WRC) oraz Jari-Matti Latvala (VW Polo WRC). Cała trójka korzystała z produktów Michelin.
Marka przygotowała dla zawodników opony Latitude Cross H2 wykonane z twardej mieszanki, dedykowane zawodom w Portugalii. Alternatywnie mogli oni wybrać przeznaczone na wypadek deszczu Latitude Cross S2 z miękkiej gumy. - Naszym celem było zapewnienie wysokiej wytrzymałości opon aby sprostać trasom rajdu i nowemu regulaminowi - powiedział manager programów rajdowych Michelin, Jacques Morelli.
Łącznie koncern dostarczył na potrzeby rajdu 1 300 sztuk opon.
Źródło: Michelin
ll/moto.wp.pl