Trwa ładowanie...
d4734pz
Przyszłość elektronicznego systemu poboru opłat drogowych pod znakiem zapytania
gitd
20-06-2018 09:02

Przyszłość elektronicznego systemu poboru opłat drogowych pod znakiem zapytania

Przekazanie obsługi elektronicznego systemu poboru opłat drogowych do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego to duże ryzyko, które może mieć poważne skutki – ocenia poseł PO Stanisław Żmijan. Zdaniem wiceszefa sejmowej Komisji Infrastruktury GITD nie ma doświadczenia, wiedzy ani narzędzi, które umożliwiłyby sprawne zarządzanie systemem e-myto. Dlatego część zadań i tak trzeba będzie zlecać wyspecjalizowanym podmiotom prywatnym. Ta decyzja będzie mieć też negatywne skutki dla kierowców, ponieważ jednostka, która nakłada kary, będzie jednocześnie rozpatrywać odwołania ukaranych.

Inspekcja transportu samochodowegoRozwiń

Transkrypcja:

Inspekcja transportu samochodowego Ma czas do drugiego listopada bieżącego roku Powiem w tym terminie Kończy się umowa Zawarta między generalną dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad A podmiotem Komercyjnym Który Realizował to zadanie Przez 8 lat Wyłoniony był W drodze Oferty publicznej Podmiot Który specjalizował się Z tych Sztyfty w tej dziedzinie który Dysponował wiedzą V specjalistami Dzisiaj Mocą ustawy Z grudnia ubiegłego roku Do czynności czyli Obsługa krajowego systemu poboru opłat Został przekazany do inspekcji transportu drogowego Niestety To przekazanie obarczone jest Turzyn Ryzykiem w szczególności dla ciągłości Tego systemu powiem Inspekcja Transportu Drogowego Nie ma Żadnego Doświadczenia jeżeli chodzi o budowę i wdrażanie takich system Systemy Które funkcjonują w inspekcji A mianowicie Centrum automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym Centrum rejestru naruszeń Krajowy Rejestr Ty przewoźników Drogowych To są systemy Które wdrożyły Wybudowały którzy wdrożyły Firmy specjalistyczne A rola inspekcji ograniczyła się do rozpisania po prostu tego przetargu to może wywołać Tak Poważne skutki Z jednej Z jednej strony To są skutki dla Negatywne Dla realizacji podstawowego programu infrastrukturalnego A mianowicie Krajowego programu budowy Dróg krajowych bo przecież Środki finansowe Pływające z poboru opłat zasilają Krajowy Fundusz drogowy Który Który Z którego w zasadniczej mierze Budowane są Po prostu polskie Drogi I jeszcze bardzo jedna ważna rzecz To Skutki Dla kierowców O proszę zauważyć Jaka będzie procedura Doprowadzili śmy do sytuacji Takiej Że Karają czy bo siłą rzeczy tak będą nieprawidłowości ktoś nie zapłaci z różnych powodów Jednostka Nakładająca karę będzie tą samą jednostkę Do której Będzie się mógł kierowca Czy przedsiębiorca odwoływać Związku z tym W demokratycznym państwie prawa Nie uważam że jest to transparentne to jest to
d4734pz
d4734pz
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj