Trwa ładowanie...

Przeszło 40 proc. Polaków chce kupić w 2017 r. samochód

Przeszło 40 proc. Polaków chce kupić w 2017 r. samochódŹródło: Materiały prasowe
d4jdngl
d4jdngl

Z raportu "Komfort Jazdy II", przeprowadzonego na zlecenie Kongsberg Automotive, wynika, że ponad 40 proc. Polaków zamierza w 2017 r. kupić samochód. Zdecydowana większość z tej liczby celuje w auta używane.

Badanie pokazało, że nowy samochód to wciąż zbyt duży wydatek dla polskich gospodarstw domowych. Zakup takiego pojazdu zadeklarowało jedynie 12 proc. respondentów. Dużo więcej, bo 31 proc. osób wskazało natomiast chęć nabycia samochodu z drugiej ręki. Biorąc pod uwagę wyposażenie aut, najważniejsze dla Polaków są klimatyzacja, kamera cofania oraz podgrzewanie foteli.

Z raportu wynika również, że wraz z wiekiem maleje chęć zakupu bądź zmiany auta. Taki nabytek w 2017 roku planuje prawie 50 proc. młodych Polaków (18-34 lata), 40 proc. respondentów w wieku 35-44 oraz 37 proc. w wieku 45-55.
- Analizując wyniki badania, można uznać, że 2017 r. upłynie pod znakiem ogromnego rozwoju branży motoryzacyjnej. Aż 43 proc. Polaków zadeklarowało zakup bądź zmianę samochodu. Należy jednak mieć na uwadze, że prawdopodobnie nie wszystkie noworoczne postanowienia będą miały przełożenie na rzeczywiste decyzje konsumenckie - powiedział Krzysztof Hauk, dyrektor Kongsberg Automotive Pruszków.

- Dzięki badaniu dowiedzieliśmy się również, że wiek jest czynnikiem determinującym preferencje co do wyposażenia samochodowego. Na przykład starsi kierowcy przykładają większą wagę do systemów komfortu jazdy, takich jak podparcie lędźwi czy funkcja masażu w fotelu – dodał Hauk.

Źródło: Kongsberg Automotive

d4jdngl

ll/Wirtualna Polska

d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj